فرهنگی‌هنری 19:35 - 28 بهمن 1397
همایش فصل رویش و آئین رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب صوتی با موضوع نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صبح امروز (۲۸ بهمن) در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

همایش فصل رویش برگزار شد

به گزارش ایسنا، در این مراسم، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم اظها: کرد در سالی که گذشت ۲۰۰۰ برنامه اجرا شد؛ این روزها نمایش «نامیرا» با موضوع انقلاب اسلامی در محوطه تئاتر شهر برگزار می‌شود و با استقبال مخاطبان گسترده‌ای روبه‌رو شده است. تجلیل از عوامل سازنده فیلم «رد خون» و «شاهزاده روم» در فرهنگسرای انقلاب نیز برگزار شد.

وی در ادامه گفت: برنامه «فصل رویش» نیز از جمله برنامه‌هایی است که توسط شهرداری تهران و سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان برای پاسداشت مقام مادر و زن انجام شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: افزایش ۳۰ درصدی حضور مردم در راهپیمایی میلیونی ۲۲ بهمن نشان از ثبات و اقتدار انقلاب اسلامی دارد. بعد از انقلاب اسلامی شاهد رشد و تحولات گسترده بودیم؛ مدافعان حرم و نقش مادران آنها از جمله این تحولات است. همچنین حضور روحیه بخش زنان در زمان اسارت نیز از برکات انقلاب اسلامی است. حضور زنی مثل نرگس آبیار که اکثر جوایز جشنواره فیلم فجر را برای یک فیلم ارزشی دریافت کرد، شاهد این مدعاست که انقلاب به زنان ما تشخص داده است. مرضیه دباغ اولین فرمانده سپاه همدان نمونه دیگری است که در عرصه‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و …حضور داشت.

اوحدی اظهار کرد: قبل از ۲۲ بهمن شاهد فعالیت گسترده معاندان و دشمنان اسلام بودیم. دولت‌های غربی با حمله رسانه‌ای خود سعی داشتند ۲۲ بهمن را کم رنگ جلوه دهند. برگزاری کنفرانس ورشو و به شهادت رساندن مرزبانان در شرق کشور نشان از این دارد که دشمنان اسلام نخواهند توانست به انقلاب ضربه وارد کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره محدودیت‌های دفاع مقدس بیان داشت: ما با همه تحریم‌ها جنگ تحمیلی را با اقتدار از سر گذراندیم و امروز نیز پرچم مقاومت را در جهان بلند کردیم دشمنان نیز می‌دانند که در مقابل انقلاب زبون و خوار هستند. مقام معظم رهبری با اشاره به خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی در واقع سه کلید واژه را به جوانان گوشزد کردند که باید در این سه محور حرکت کرد. امروز هیچ نشستی در جهان برگزار نمی‌شود؛ مگر اینکه ایران در آن حضوری مقتدرانه داشته باشد که این امر مرهون انقلاب و شهدایی است که مردم ایران تقدیم کردند.

وی گفت: وحشت آمریکا از این است که نمی‌توانند در مناسبات منطقه حضور داشته باشند. مردم جنگ را مدیریت کردند و امروز انقلاب را نیز همین مردم و جوانان باید مدیریت کنند. البته نقش زنان در این مسیر مهم است.

مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: بعد از ۴۰ سال وقتی صحبت از رویش می‌کنیم، از معجزه انقلاب اسلامی حرف می‌زنیم که بخش قابل توجه این معجزه به حضور دختران جوانی برمی‌گردد که جنگ تحمیلی و مبارزات انقلاب اسلامی را درک نکردند. تجلیل از ۴۰ زن الگو و موفق نشان از برکات انقلاب اسلامی است. همسر بلباسی شهید مدافع حرم با حضور فعال در عرصه اجتماعی و فرهنگی از الگوهایی هستند که نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت. حتی مادران شهدای مسیحی در حفظ انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند که فرزندانشان داوطلبانه به جبهه رفتند.

وی در ادامه گفت: حضرت زینب (س) صاحب بصیرتی است که این بصیرت در دختران ایثارگران دیده می‌شود. این رویش‌ها نشان از پویایی انقلاب اسلامی است. در این برنامه سعی کردیم تا قدردان گوشه‌ای از زحمات زنانی باشیم که در مسیر انقلاب حرکت و خدمت می‌کنند. بدانیم که امید رهبری به شماست و باید سعی کنید که زمینه ساز قیام حضرت امام زمان باشیم.

امیر سرتیپ «محمد فهمیده قاسم زاده» جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از مرزداران کشورمان در شرق کشور توسط تروریست‌های تکفیری اظهار داشت: دهه پنجم انقلاب دهه رویشی است که همچنان این رویش ادامه خواهد داشت. حضرت امام خمینی (ره) در هر شرایطی که با بانوان دیدار داشتند از بهترین تعابیر و توصیفات استفاده می‌کردند. ایشان احترام فوق العاده‌ای برای زنان قائل بودند. تفکر و رهبری اسلامی بود که به زنان اعتبار دادند. برای همین امام راحل معتقد بودند، زنان در پیروزی انقلاب مقدم بر مردان بودند. این یک واقعیت است که رویش‌های انقلابی زنان در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: صبر و استقامت زنان در سال‌های دفاع مقدس مثال‌زدنی است، زنان در کشور ما منزوی نیستند. زنان با فرهنگ‌سازی و الگوسازی می‌توانند اقتدار و جذبه دوباره‌ای به انقلاب اسلامی و کشور بدهند. این الگو ثابت کرده که می‌توان با زن بودن و عفیف بودن در سطح جهانی تبدیل به الگو شد.

امیر فهمیده خاطرنشان کرد: در دهه پنجم انقلاب رهبر انقلاب با صدور بیانیه‌ای به تشریح دستاوردهای انقلاب پرداخته و توصیه‌هایی داشته‌اند. تربیت نسل جدید از بخش‌های مهم این بیانیه است که باید مد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام


10057343
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است