فرهنگی‌هنری 02:43 - 14 تیر 1394
«چاپ کتاب با کم‌ترین قیمت موجود!»؛ این جمله تبلیغاتی بخشی از واقعیت نشر کتاب ما را نشان می‌دهد؛ واقعیتی که در آن با 600 هزار تومان می‌توانید داستان‌نویس و شاعر شوید و یا در دانشگاه رتبه علمی بگیرید.

چاپ کتاب با کم‌ترین قیمت موجود!

به گزارش خبرنگار کتاب ایسنا، چاپ کتاب با کم‌ترین قیمت موجود... تنها با 600 هزار تومان در کم‌تر از یک ماه... حضوری-ایمیل (از سرتاسر کشور)... تحویل فوری (10 روزه)... چاپ کتاب بدون حضور در تهران... تحویل در کم‌تر از یک ماه ... تحویل 30 جلد کتاب ... فقط با 600 هزار تومان ... امتیاز یک کتاب و مقاله در رزومه مصاحبه دکتری چقدر است؟ ... این‌ جملات بخشی از تبلیغات یک صفحه مجازی برای انتشار کتاب است.

در شرایطی که برخی از اهل قلم و فعالان حوزه فرهنگی از شرایطی که باعث شده برخی ناشران با گرفتن هزینه چاپ کتاب از مولف، کتاب‌های آنان را بدون دارا بودن کیفیت لازم چاپ کنند، انتقاد می‌کنند، فضای مجازی نیز عرصه‌ای برای تبلیغات چاپ کتاب به این روش شده است؛ تبلیغاتی که می‌گوید کتاب را با کم‌ترین قیمت و حتی در 10 روز چاپ می‌کند. این نوع چاپ کتاب پیش‌تر به چاپ کتاب‌های مدرسان دانشگاه‌ها اختصاص داشت چون چاپ تعدادی کتاب و ارائه به دانشگاه باعث بالا رفتن رتبه علمی می‌شد؛ اما ظاهرا الان به تمامی حوزه‌ها سرایت کرده است.

خبرنگار ایسنا به عنوان فردی که قصد چاپ و انتشار یک رمان را دارد با مسوول یکی از این صفحات که در دنیای مجازی اقدام به تبلیغ برای چاپ و انتشار کتاب کرده است گفت‌وگویی کرده که در پی می‌آید.

این فرد در پاسخ به این‌که شرایط انتشار کتاب توسط شما چیست، می‌گوید: شرایط ما به این صورت است که فایل تایپ‌شده کتاب را از شما تحویل می‌گیریم. البته کتاب شما در هر مرحله‌ای که باشد ما می‌توانیم آن را از شما بگیریم و بقیه کار را خودمان انجام بدهیم. یعنی اگر فایل شما دست‌نوشته هم باشد ما می‌توانیم آن را برای‌تان تایپ کنیم. بعد آن را به ناشر تحویل می‌دهیم و ناشر پس از بررسی کتاب با توجه به تعداد صفحات هزینه را برآورد می‌کند و به اطلاع شما می‌رساند. برای شما قرارداد را می‌فرستیم و پس از تایید شما ابتدا نصف مبلغ را از شما می‌گیریم. کتاب را برای شما صفحه‌بندی، صفحه‌آرایی و... می‌کنیم، طرح جلد می‌زنیم و برای شما می‌فرستیم و تغییراتی را که مدنظرتان بود انجام می‌دهیم. بعد از گرفتن فیپا و ثبت آن در کتابخانه ملی مابقی هزینه از شما گرفته می‌شود.

او در پاسخ به این‌که مجوز انتشار را چگونه می‌گیرید و مگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هر کتابی به این راحتی مجوز می‌دهد اظهار می‌کند: مجوز کتاب به این مسئله برمی‌گردد که کتاب شما ضددولت، مذهب و سیاست‌های کشور نباشد. در این صورت ما کتاب را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌فرستیم و اگر ایرادی به آن گرفته شود آن را با شما در میان می‌گذاریم تا اصلاحات مد نظر را لحاظ کنید. این‌که مجوز کتاب چندروزه صادر شود به کتاب و موضوع آن برمی‌گردد.

او در پاسخ به این سوال که آیا ناشر کتاب از اعتبار کافی برخوردار است پس از نام بردن از ناشر می‌گوید: شما می‌توانید نام این ناشر را در اینترنت جست‌وجو کنید و در آن‌جا ببینید که این ناشر تا به حال کتاب‌های زیادی در حوزه‌های مختلف چاپ کرده است.

او درباره هزینه انتشار کتاب نیز می‌گوید: این موضوع هم به شمارگان کتاب شما برمی‌گردد، ما در ازای 30 نسخه کتاب 600 هزار تومان دریافت می‌کنیم. البته این مسئله به تعداد صفحات کتاب هم مربوط می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا کتاب‌ها قبل از چاپ کارشناسی می‌شوند، می‌گوید: ما کتاب را روی هوا چاپ نمی‌کنیم. یعنی کارشناس داریم و آن‌ها کتاب‌ها را بررسی می‌کنند تا ببینند کتاب قابل چاپ هست یا نه. ما باید ببینیم کتاب ضدحکومت و دولت و مذهب و دین نباشد. چون اگر این‌گونه باشد کتاب را چاپ نمی‌کنیم. حتما کتاب را ارزش‌گذاری می‌کنیم. شما از این بابت نگران نباشید،‌ الان حتی یکی از بازیگران تلویزیون هم با ما همکاری می‌کند.

این فرد در پاسخ به این پرسش که آیا تا به حال این‌گونه کتاب منتشر کرده‌اید می‌گوید: ما کتاب‌های زیادی منتشر کرده‌ایم. الان هم علاوه بر شهر تهران، افراد از اصفهان، مشهد و دیگر شهرها با ما تماس گرفته‌اند و خواهان انتشار کتاب‌شان هستند و ما هم پس از طی مراحل اصولی کتاب‌شان را چاپ می‌کنیم.

او درباره نوع تبلیغات کارشان نیز می‌گوید: صفحات مجازی برای تبلیغات ایجاد شده‌اند. هدف ما بیش‌تر دانشجویان و نویسندگان و شاعران جوان است. کسانی که اثری دارند و می‌خواهند آن را چاپ کنند. ما ابتدا برای آن‌ها 30 نسخه چاپ می‌کنیم و آن‌ها هم این آثار چاپ‌شده را به اطرافیان‌شان می‌دهند تا بازخورد کارشان را به صورت عینی و ملموس ببینند. این کار می‌تواند برای آن‌ها انگیزه ایجاد کند تا در مراحل بعدی هزینه بیش‌تری برای چاپ کتاب‌شان در نظر بگیرند. چون مبلغ 600 هزار تومانی که ما دریافت می‌کنیم، تنها برای 30 نسخه است و فرد اگر بخواهد کتابش در تیراژ بالاتری چاپ شود باید پول بیش‌تری بدهد. این مبلغ الان برای چاپ 1000 نسخه‌ای حدود چهار میلیون تومان است. اما چاپ این تعداد کتاب به صاحب کتاب مربوط می‌شود که آیا می‌خواهد کتابش در 30 نسخه چاپ شود یا بیش‌تر. ما هم هزینه را برآورد می‌کنیم و موضوع قابلیت سرمایه‌گذاری بر روی این کتاب را می‌سنجیم. بعد قرارداد را تنظیم می‌کنیم و برای صاحب کتاب می‌فرستیم. الان اگر ما قیمت چاپ کتاب را پایین آورده‌ایم به خاطر ایجاد انگیزه برای صاحب کتاب است تا به چاپ کتابش ترغیب شود.

او می‌افزاید: ما الان هر چیزی را که قابلیت چاپ شدن و گرفتن مجوز داشته باشد چاپ می‌کنیم. هر اثری با موضوع مذهبی، علم حدیث، علمی، دانشگاهی و تخصصی، روانشناسی، داستان، شعر و... ؛ محدودیتی در این زمینه نداریم.

او همچنین یادآور می‌شود: برای چاپ کتاب ابتدا نیمی از مبلغ را که 300 هزار تومان است از شما می‌گیریم و بعد از صفحه‌آرایی و کارهای مربوط به چاپ، فیپای آن را می‌گیریم و به شما اعلام می‌کنیم تا مطئن شوید و با خیال راحت بقیه هزینه را برای چاپ کتاب بدهید.

تبلیغ چاپ کتاب

انتهای پیام


6695086
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است