اقتصادی 13:17 - 28 آذر 1393
تهران - ایرنا - صدها شرکت تولیدی و فرآوری آجیل و خشکبار خود را آماده می کنند تا هفته آینده در دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، آجیل، میوه های خشک و صنایع وابسته ایران (IRANNUTS 2014) در تهران گرد هم آیند.

به گزارش ایرنا از ستاد خبری دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، آجیل، میوه های خشک و صنایع وابسته؛ این نمایشگاه از 6 تا 9 دیماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.



در دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار و آجیل؛ علاوه بر عرضه و ارائه انواع حشکبار و آجیل و میوه های خشک؛ نوین ترین دستگاه ها ، تجهیزات و صنایع فرآوری و بسته بندی های صادراتی به نمایش گذاشته می شود.



در این نمایشگاه همچنین؛ تولید کنندگان و توزیع کنندگان آجیل و خشکبار، شرکت ها ، کارخانه ها و کارگاه های بسته بندی خشکبار، واحدها و کارگاه های پوستگیری، بودادن، شرکت های پاستوریزه کردن خشکبار، واحدهای درجه بندی، خلال و پودر کردن خشکبار، شرکت ها ، کارخانه ها و کارگاه های فرآوری میوه و سبزیجات خشک، زرشک وعناب، زعفران، چای و قهوه، ادویه و چاشنی و واحدهای تولیدی و صادراتی حبوبات، غلات، برنج، ذرت و گندم؛ نوین ترین و جدیدترین صنایع ، تولیدات و خدمات خود را ارائه خواهند کرد.



در دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، آجیل، میوه های خشک صنایع تبدیلی و جنبی خشکبار،نهاد های کشاورزی (کود ، بذر ، سم و...)،شرکت های دانش بنیان،شرکت های بازرگانی و انجمن ها و تشکل های وابسته ، حضور خواهند داشت و کالاها و خدمات خود را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد.



برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، آجیل، میوه های خشک و صنایع وابسته ، با هدف توسعه و افزایش تولید خشکبار کشور ، یافتن بازارهای جدید صادراتی ، افزایش صادرات، آشنائی با نوین ترین صنایع و تجهیزات تبدیلی،فرآوری و بسته بندی خشکبار، اشتغالزائی و توجه مسولان به این صنعت؛ برگزار می شود.



دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، آجیل، میوه های خشک با مشارکت سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تهران و انجمن ها و اتحادیه های خکشبار و صنایع وابسته برگزار می شود.



در ایران سالانه دویست هزار تن پسته، صد و شصت هزار تن کشمش صد و پنجاه هزار تن مغز گردو، یک میلیون و دویست هزار تن خرما ،سی و پنج تن انجیر، پنجاه هزار تن بادام درختی ، سیصد و سی تن لوبیا ، نود هزار تن عدس،سیصد هزار تن نخود و دویست و هفتاد تن زعفران تولید می شود.در حال حاضر بیش از 2 میلیارد دلار خشکبار از ایران به کشورهای مختلف صادر شده است.انواع خشکبار ایران به بیش از 50 کشور جهان صادر می شود که برخی از این کشورها عبارتند از آلمان ، فرانسه ، انگلستان ، ایتالیا ، اسپانیا ، سوئد ، نروژ ، پرتغال ، آمریکا کشورهای حوزه خلیج فارس ازجمله قطر، امارات متحده عربی ، عربستان ،کویت ، کشورهای آسیائی چین ،کره جنوبی ، ژاپن ، استرالیا ،روسیه و غیره .شرایط و تنوع اقلیمی ایران به گونه ای است که محصولات متنوع کشاورزی با کیفیت مناسب تولید و به لحاظ پیشینه سنتی ،برخی از این اقلام همانند خرما، کشمش، انجیر ، پسته ، گردو ،بادام و فندق به صورت خشکبار مصرف گسترده ای در بازار داخل و خارج ،ایجاد کرده است.صنعت خشکبار ایران به دلیل دارا بودن کالاهای مانند پسته (رتبه 2 تولید جهان ) خرما (رتبه 2 تولید جهان)، بادام (چهارمین تولیدکننده جهان)، گردو (سومین تولیدکننده جهان) ، کشمش (چهارمین تولیدکننده جهان) و فندق (پنجمین تولیدکننده جهان) ؛ در بازار های جهانی شناخته شده است.



اقتصام(2)9123**1558

انتهای پیام /*


5448246
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت بر افزایش تعداد مراکز تجاری از ۱۰ مرکز به حداقل ۱۵ مرکز و افزایش تعداد رایزنان به ۱۲ رایزن تاکید کرد و از توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا خبر داد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه‌وشهرسازی گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس تمامی حق‌الزحمه‌های نجومی که توسط مشاوران املاک گرفته می‌شد برچیده شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و استحصال آب ۵۰۰ تا هزار مترمکعب در هکتار را به همراه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تامین زمین، زمینه ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن ویلایی را فراهم می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ایران گام‌های مهمی برای اطمینان از کاهش موثر خطر بلایا و گنجاندن موضوع‌های مرتبط در مباحث مدیریت برنامه‌ریزی برداشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران، امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: پیش بینی می شود که تولید شیرخشک تا پایان سال به مرز ۳۰۰ هزار تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و در صورت پرداخت تسهیلات ساخته می‌شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بارش های رگباری، سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است