فرهنگی‌هنری 18:56 - 11 تیر 1395
فیلم سینمایی «دراکولا» به کارگردانی و بازی رضا عطاران در شرایطی از چهارشنبه گذشته در سینماهای تهران و شهرستان‌ها روی پرده رفته که سینماداران امیدوارند رکود نسبی حاکم بر گیشه‌های رمضانی را به لطف هنرنمایی بازیگر طناز جبران کنند.

به گزارش همشهری، پس از گیشه رؤیایی اکران نوروز 95که حاصل استقبال مردم از فیلم‌هایی چون «ابد و یک روز»، «بادیگارد»، «50کیلو آلبالو» و البته «من سالوادور نیستم» بود، فروش سینماها در نیمه دوم بهار چندان چنگی به دل نزد. «رسوایی2» مسعود ده‌نمکی که برخی گمان می‌کردند رکوردهای فروش را بشکند، هنوز به مرز 3میلیارد تومان نرسیده و «اژدها وارد می‌شود» هم پس از فروکش کردن هیجان‌های اولیه، با فروشی متوسط به‌زودی از پرده‌ها پایین می‌آید.

از سوی دیگر، اکران «مرگ ماهی» سیدروح‌الله حجازی، «یک دزدی عاشقانه» امیرشهاب رضویان و «آااادت نمی‌کنیم» ابراهیم ابراهیمیان هم کمکی به گرم شدن تنور اکران اواخر بهار نکرد و به‌نظر می‌رسد «ایستاده در غبار» محمدحسین مهدویان هم برای کشاندن مردم به سالن‌های تاریک، به زمانی طولانی‌تر نیاز داشته باشد. روایت متفاوت داستان زندگی حاج احمد متوسلیان سردار جاویدالاثر سپاه اسلام تا امروز بیش از 500میلیون تومان فروخته است.

در این اوضاع و احوال و در شرایطی که چند روز دیگر به پایان‌ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید فطر نمانده، آغاز اکران چند فیلم جدید، خونی تازه در رگ‌های سینماها جاری کرده و به‌نظر می‌رسد حتی رسیدن دمای هوای پایتخت به بیش از 40درجه هم نتواند مانع استقبال مردم از این فیلم‌ها شود. «بارکد» مصطفی کیایی، «دختر» سیدرضا میرکریمی، «زاپاس» برزو نیک‌نژاد و دراکولای عطاران رقابتی سخت برای جلب توجه تماشاگران آغاز کرده‌اند.

بازیگر و فیلمساز طناز خراسانی که در سال‌های اخیر پولسازترین چهره سینمای ایران بوده، آغازی شگفت‌انگیز با دراکولا داشته و فیلم او فقط در 2روز حدود 250میلیون تومان فروخته است؛ هر چند عطاران بازیگر، همواره جلوه‌ای بیشتر نسبت به عطاران کارگردان داشته و استقبال مردم از ساخته‌های او اصلا قابل مقایسه با فیلم‌هایی نیست که در آنها فقط در مقام بازیگر حضور داشته است. گواه این مدعا، موفقیت خیره‌کننده «من سالوادور نیستم»، «گینس» و «نهنگ عنبر» در مقایسه با تجربه‌های کارگردانی عطاران است.

او پس از سال‌ها حضور موفق در تلویزیون و بازی در فیلم‌های سینمایی، سرانجام روی صندلی کارگردانی سینما هم نشست و «خوابم می‌آد» و «رد کارپت» را ساخت. فیلم اول با وجود خوش آمدن به مذاق منتقدان و حتی درخشش در جشنواره به اندازه نام و اعتبار عطاران مورد توجه تماشاگران قرار نگرفت و دومی هم بیشتر یک تجربه خام از سفری خارجی بود تا یک فیلم سینمایی.

حالا عطاران با فیلمی به سینماها بازگشته که انتظار می‌رود رونقی اساسی به گیشه‌های تابستانی بدهد. دراکولا با وجود داشتن داستان و ساختاری عجیب فعلا خوب می‌فروشد و حضور عطاران در کنار بازیگرانی چون لوون هفتوان، ویشکا آسایش، سیامک انصاری، ژاله صامتی، لیلا بلوکات، امید روحانی و محمود نظرعلیان می‌تواند بهترین تبلیغ برای آن باشد؛ ضمن اینکه پخش آگهی‌های فیلم هم شروع شده و با قدرت تمام ادامه دارد.

چشم امید دیگر فیلم تازه سینماها هم به ترکیب بازیگران و خاطره خوب تماشاگران از کارگردان آن است. نیک‌نژاد که نقشی اساسی در موفقیت «دودکش» داشت و با دوگانه «دردسرهای عظیم» هم نشان داد نکته‌های ریز کارگردانی را خوب می‌داند، با دومین تجربه فیلمسازی خود به سینماها آمده است. زاپاس در شرایطی از چهارشنبه 9تیر اکران شده که «ناخواسته» فیلم اول نیک‌نژاد هنوز رنگ پرده را به‌خود ندیده است.

زاپاس داستانی شیرین درباره فوتبال دارد و می‌تواند به لطف حضور امیر جعفری، ریما رامین‌فر، جواد عزتی، الناز حبیبی، احمد مهرانفر، شبنم مقدمی و ماهان نصیری فروشی معقول داشته باشد. هر چند برخی معتقدند ساختار فیلم بیشتر تلویزیونی است تا سینمایی اما خاطره خوب تماشاگران از حضور چهره‌های محبوب تلویزیون و البته بالا رفتن تب فوتبال به واسطه یورو2016، می‌تواند برگ برنده آن در روزهای داغ تابستان باشد.

  • افزایش سینماها در شهرستان‌ها

«دراکولا» از چهارشنبه 9تیر در 24سینما در تهران روی پرده رفته و علاقه‌مندان در شهرهای اصفهان، مشهد و کرج هم همزمان شاهد اکران آن بوده‌اند. قرار است از این هفته بر تعداد سینماهای نمایش‌دهنده فیلم در شهرستان‌ها افزوده شود. «زاپاس» هم که همزمان با دراکولا به نمایش عمومی درآمده، حدود 30سالن در تهران، شهریار و اندیشه در اختیار دارد و 2سینما در مشهد و یک سالن در کرج آن را اکران کرده‌اند.


8003516
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است