فرهنگی‌هنری 13:52 - 28 مهر 1392
تهیه کننده فیلم «حاجی بهشتی» گفت: ورود کارگردان های جوان به فیلم دفاع مقدس ضروری است. ما باید هدف و واقعیت دفاع را با هنر کوچک خود و کمک دیگران نشان دهیم.

به گزارش بولتن نیوز؛ بسیج پرس نوشت:

پس از گذشت حدود 25 سال از پایان جنگ تحمیلی، امروز فیلم های متعددی برای نشان دادن وقایع آن زمان ساخته می شود. فیلم هایی به عقیده بعضی تعدادشان از حد گذشته و به عقیده بعضی دیگر ناگفته های بسیاری از آن بر جای مانده است که باید به اطلاع نسل سومی ها و نسل های پس از آنان برسد.



ورود نسل سومی ها به فیلمسازی دفاع مقدسبا این وجود به نظر می رسد که نسل سومی ها خود دست به کار شده اند تا ناگفته های جنگ را جستجو کرده و برای هم سن و سال های خود بازگو کنند. در این زمینه همایش ها و نمایشگاه ها برگزار می کنند و به خاطره نویسی و نگارش مطالب می پردازند؛ و حالا هم به عرصه فیلم سازی ورود پیدا کرده اند. اگرچه نسل سومی ها پیش از این هم در فیلم سازی مشارکت داشته اند اما به نظر می رسد که سجاد شهریاری و مسعود غفارزاده و سهیل درویشی کارگردان و تهیه کنندگان فیلم «حاجی بهشتی» که از بسیجیان ناحیه امیر المومنین هستند، اولین تیم نسل سومی ها را در فیلم و سینمای دفاع مقدس ایجاد کرده باشند.

شهریاری در گفت و گویی کوتاه با  بسیج پرس گفت: ما به عنوان یک تیم جوان، بیشتر کار را خودمان انجام می دهیم و در زمانی که به مشکلی بر خوردیم حتما از صاحب نظران مشاوره می گیریم و از نظرات آن ها استفاده می کنیم.

وی افزود: فیلم « حاجی بهشتی» ژانر دفاع مقدس دارد. داستان به صورت روایتی است و ما بخشی از قصه را در زمان حال می بینیم و بخش دیگر زمان جنگ را به تصویر می کشد.

در این کار سعی شده تا از بازیگرانی استفاده شود که مخاطب با این افراد در این سبک و این ژانر آشنا نباشد. به عنوان مثال رامین راستاد و امیرحسین رستمی افرادی هستند که کمتر در ژانر جنگ و دفاع مقدس دیده شده اند.

مسعود غفارزاده نیز در خصوص این فیلم گفت:  این کار درباره شهدای اقلیت است و داستان به شکل روایی پیش می رود. تفاوتی که «حاجی بهشتی» با کارهای دیگر دفاع مقدس دارد این است که از مناطق جنگی و عملیات ها به دور است و پشت پرده جبهه و ارتباط های رزمندگان با یکدیگر را به تصویر می کشد.

این تهیه کننده ادامه داد: اصل کار، درام است اما در قالب طنز موقعیت، سعی شده تا شیرینی هایی داشته باشد. داستان این فیلم از این قرار است که دو همسنگر قدیمی با هم صحبت می کنند. یکی از آن ها که شیمیایی شده است، وصیت نامه اش را برای دیگری بازگو می کند و در این میان اتفاقاتی به تصویر کشیده می شود.

اصل داستان بر اساس خاطره یکی از رزمندگان و بسیجیان غیر معروف است. ما قصد نداریم که سطوح بالای جنگ را نشان دهیم. می خواهیم سطوح پایین تر را نشان دهیم.

وی افزود: ورود کارگردان های جوان به فیلم دفاع مقدس ضروری است. ما باید هدف و واقعیت دفاع را با هنر کوچک خود و کمک دیگران نشان دهیم. در این زمینه ما هم در این کار از تیمی جوان و با رزومه هایی مقبول استفاده کردیم.

1905663
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است