فرهنگی‌هنری 23:45 - 24 آبان 1397
رئیس دانشکده ادیان در قم گفت: تقریب اسلام و ادیان الهی یکی از سیره‌های بارز امام رضا(ع) است و در مناظرات ایشان با رهبران ادیان الهی می‌توان چنین ویژگی هایی را دریافت.

رئیس دانشکده ادیان در قم: تقریب ادیان الهی یکی از سیره‌های بارز امام رضا(ع) است

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، احمدرضا مفتاح ظهر امروز در دومین همایش علمی سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها که از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در سالن جلسات امام موسی صدر در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، بیان کرد: اسلام دین صلح و همزیستی و تعامل با ادیان مختلف است.

رئیس دانشکده ادیان در قم افزود: در این میان تقریب اسلام و ادیان الهی یکی از سیره های بارز امام رضا(ع) است و در مناظرات ایشان با رهبران ادیان الهی می توان چنین ویژگی هایی را دریافت.

وی با اشاره به تقریب ادیان در سیره امام رضا(ع) با تاکید بر مناسبات اسلام و ادیان الهی، اظهار کرد: تقریب مذاهب و گفت و گو و مناظره با ادیان از افراطی گری و خشونت جلوگیری می کند.

مفتاح تصریح کرد: با رویکردی علمی می توان با سایر ادیان به مناظره پرداخت و با تکیه بر مشترکات همانند سیره امام رضا(ع) مبانی دینی و اسلامی را ترویج کرد.

وی خاطرنشان کرد: تقریب می تواند قلوب افراد را به هم نزدیک کند و مسیر را برای ترویج و تبیین دین و اندیشه فراهم سازد.

رئیس دانشکده ادیان ادامه داد: گفت و گوی ادیان یکی از ویژگی های تمدن اصیل اسلامی است و در سیره اهل بیت(ع) و معصومین (ع) نیز دیده می شود.

وی افزود: در تقریب با رهبران ادیان الهی باید شرایط مناظره و نگاه علمی و عقلانی را در نظر گرفت و با شناخت کامل از طرفین و اعتقادات فکری و دینی وارد مناظره شد.

مفتاح عنوان کرد: تقریب راهگشای رفع خشونت‌ها و اختلافات و جنگ‌ها و نزاع هاست و می تواند در وحدت بخشی میان ادیان در جهت سعادت و اعتلای بشریت اثرگذار باشد.

وی اظهار کرد: امام رضا(ع) با ملایمت و نفوذ کلام با رهبران ادیان به گفت و گو می پرداخت و شبهات را عقلانی و بر اساس منطق و استدلال رفع می کرد.

رئیس دانشکده ادیان خاطرنشان کرد: اقتدار و جدیت و روش محترمانه امام رضا(ع) در گفت و گو و مناظره با ادیان مختلف موجب یکپارچگی اجتماعی می شد.



انتهای پیام

9974368
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است