فرهنگی‌هنری 15:39 - 15 اردیبهشت 1394
معاون فرهنگی خانه کتاب از اجرای 20 عنوان برنامه در سالن کتاب و هنر کمیته علمی- فرهنگی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

برنامه‌های سالن «کتاب و هنر» نمایشگاه کتاب اعلام شد

به گزارش ایسنا، افشین داورپناه درباره فعالیت‌های این بخش از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: «این بخش از نمایشگاه کتاب شامل نشست ها، میزگردها، پنل ها، رونمایی از کتاب های هنری و رونمایی از کتاب های تالیف یا ترجمه شده توسط هنرمندان است.»

او با اشاره به این نکته که این برنامه ها با مشارکت و همراهی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود، افزود:«هدف اصلی برنامه های سالن کتاب و هنر، اجرای برنامه هایی ویژه با موضوع کتاب، هنر و هنرمندان است. همچنین در این بخش، کتاب هایی که در سال 1393 با موضوع هنر و در قلمروهای متعدد هنری منتشر شده، مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.»

وی ادامه داد:«همچنین تلاش شده است تا در سالن کتاب و هنر جلساتی با حضور هنرمندانی که در سال گذشته، کتاب یا کتاب هایی را تالیف یا ترجمه کرده اند، تشکیل شود.»

مدیر سالن «کتاب و هنر» بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از برگزاری نشست هایی با موضوعاتی مانند «بررسی کتاب های نقاشی»، «بررسی کتاب های حوزه تئاتر»، «بررسی وضعیت کتاب های دانشگاهی هنر» و «بررسی کتاب های بازیگری و سینما» با حضور کارشناسان، هنرمندان، منتقدان و استادان دانشگاه خبر داد.

«بررسی کتاب های فلسفه و نقد هنر»، «بررسی کتاب های موسیقایی در ایران»، «نشست کتاب‌آرایی در سنت ایرانی» و «پنل بررسی کتاب های فلسفه و نقد هنر» عناوین دیگر نشست ها هستند.

به گفته داورپناه، در مجموع این برنامه ها هنرمندانی چون رضا کیانیان، قطب الدین صادقی، ابوالفضل جلیلی، کیومرث پوراحمد، اصغر همت، محمود عزیزی، تاجبخش فنائیان، داوود رشیدی، داریوش اسدزاده و داریوش ارجمند و همچنین منتقدان و صاحب‌نظرانی چون مجید سرسنگی، بهمن نامور مطلق، حمیدرضا اردلان و هومان اسعدی حضور خواهند داشت.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.

سالن کتاب و هنر در رواق شرقی مصلای امام خمینی (ره) در کمیته علمی-فرهنگی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دایر است.

انتهای پیام


6318976
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است