اجتماعی 14:58 - 11 بهمن 1393
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس آمارهای موجود تنها یک دهم درصد از اراضی کشاورزی دارای محصولات ارگانیک هستند.

تنها یک دهم درصد از اراضی کشاورزی دارای محصولات ارگانیک هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی چمران در مراسم افتتاح هفتمین جشنواره هفته ارگانیک تهران که با حضور جمعی از مدیران شهری اعضای شورای شهر تهران و نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار کرد: سلامت جامعه در دو بعد جسم و روح یکی از اصولی ترین مسائل زندگی در شهرها و روستاهاست.  

رئیس شورا در ادامه با اشاره به استفاده از مواد شیمیایی در تولید محصولات غذایی گفت: بشر برای اصلاح ماکولاتی که در اختیار دارد از مواد شیمیایی استفاده می‌کند، به این امید که ظاهر را زیبا سازد و غافل از این که به سلامت خود آسیب می‌رساند. 

چمران گفت: در کشور ما همچون سایر کشورهای جهان استفاده از محصولات شیمیایی با کودهای شیمیای شروع شد. استنفاده از« د د ت» در گذشته و سموم دفع آفات نباتی در حال حاضر و تشویق روستاییان برای خرید این محصولات اثرات منفی را بر جسم و روح ما گذاشته است. 

وی با تاکید بر حساسیت شورا نسبت به سلامت شهروندان و پایش محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران در سال 88 نسبت به موضوع استفاده از مواد شیمیایی برای تولیدات محصولات کشاورزی حساس شد و بالاخره با ارائه طرح و تصویب آن شهرداری را ملزم به پایش محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار کرد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌هایی چون جشنواره هفته ارگانیک تهران در جایگاه خود ارزشمند است اما ما نباید برای توسعه محصولات ارگانیک به اقداماتی از این دست بسنده کنیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: گسترش بیماری‌های ناشی از آلودگی از جمله آلودگی هوا و آلودگی خاک امروزه به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده است البته بشر می تواند با رعایت بهداشت به ویژه بهداشت تغذیه از گسترش موجود پیشگیری کند. یقینا لازم است در این راه سلامتی مردم را فدای سودآوری نکنیم. 

چمران در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود تنها یک دهم درصد از اراضی کشاورزی دارای محصولات ارگانیک هستند که ما امیدواریم با کمک و همکاری سازمان ها و نهادهای مسئول این میزان در سال آینده به یک درصد افزایش پیدا کند. 


5742207
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است