بین‌الملل 09:14 - 12 مهر 1394
مردم قرقیزستان امروز یکشنبه برای شرکت در انتخابات پارلمانی و انتخاب قانونگذاران کشورشان به مدت پنج سال، به پای صندوقهای رای رفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رای‌گیری از ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شده و تا هشت شب ادامه دارد.

چهارده حزب رسما برای رقابت بر سر 120 کرسی‌ پارلمان ثبت نام کرده‌اند. یک حزب برای ورود به پارلمان باید حداقل هفت درصد رای بیاورد و همزمان در هر منطقه مورد تایید بیش از هفت درصد رای‌دهندگان باشد.

این اولین بار است که قرقیزستان از سیستم ثبت نام بیومتریک برای بررسی رای دهندگان استفاده می‌کند. بر اساس قانون جدید شهروندان قرقیزستانی باید برای رای دادن عکس، امضا و اثر انگشت خود را بر روی برگه‌های ثبت نام درج کنند. با استفاده از این سیستم حفظ اطلاعات شخصی ضمانت ‌شده و از دو بار رای‌دادن پیشگیری می‌شود.

براساس داده‌های دولتی، بیش از 7 / 2 میلیون تن از شهروندان برای رای دادن ثبت نام کرده‌اند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که از هر پنج حزب، چهار حزب می‌توانند آستانه لازم برای ورود به پارلمان را به دست آورند. انتظار می‌رود که حزب حاکم سوسیال دموکراتیک به رهبری آلمازبیک آتمبایف، رئیس‌جمهوری کنونی قرقیزستان بتواند همچنان نفوذ خود بر دولت را حفظ کند.

انتهای پیام


7158450
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های چین چهارشنبه گزارش دادند که آزمایش‌های دریایی تازه‌ترین و بزرگترین ناو هواپیمابر این کشور به نام «فوجیان» آغاز شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: عملیات نظامی ارتش اسرائیل در شهر رفح فاجعه انسانی به دنبال خواهد داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» محمد علی الحوثی عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن بامداد چهارشنبه خطاب به متجاوزان به یمن نوشت:با آتش بازی نکنید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع مصری فاش کردند که هیأت رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را با اصلاحات به دولت قاهره به عنوان عضو میانجیگر مذاکرات برای تبادل اسرا تحویل داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که یک جنگنده اف-۱۶ روز سه‌شنبه در نزدیکی پایگاه هوایی «هولومان» در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا بامداد چهارشنبه لایحه ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه را به اتفاق آرا تصویب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» امیر قطر و رئیس جمهور مصر خواستار تشدید تلاش‌ها به منظور رسیدن به توافقی برای استقرار آتش بس در غزه شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان بین المللی دفاع از کودکان از آمار بالای شمار بازداشت شدگان اداری در میان کودکان فلسطینی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است