فرهنگی‌هنری 12:12 - 21 بهمن 1394
مجید مجیدی برای کارهای اداری و گرفتن پروانه ساخت در فیلم حضور داشت و دخالتی در محتوا و ساخت اثر نکرد.

مجید مجیدی در محتوا و ساخت اثر دخالتی نکردبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری فیلم «لاک قرمز» با حضور سید جمال سید حاتمی کارگردان، کامران مجیدی تهیه‌کننده، محمدرضا سکوت مدیر فیلمبرداری، حمید نجفی‌راد تدوین‌گر، مرتضی پورحیدری طراح صحنه، امیر عبدی فیلمنامه‌نویس و پردیس احمدیه بازیگر فیلم با اجرای حمیدرضا مدقق و منتقد فیلم شبنم زین العابدین برگزار شد.

 

سید جمال سید حاتمی کارگردان فیلم گفت: فیلم «لاک قرمز» در مورد خانواده، ارتباط والدین با فرزندان و معضلات جامعه است. وقتی فیلمنامه به نگارش درآمد تصمیم گرفتم به عنوان کار اول آن را بسازم.

 

امیر عبدی فیلمنامه‌نویس فیلم نیز بیان کرد: ما یک قصه‌ اولیه داشتیم که از این قصه اولیه به شخصیت‌های فیلم رسیدیم ما در این کار رفتارشناسی نوجوانان حدودا پانزده ساله را در نظر داشتیم.

 

کامران مجیدی تهیه‌کننده فیلم در خصوص نحوه همکاری مشترک و تهیه‌کنندگی فیلم با مجید مجیدی گفت: با توجه به قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وقتی یک کارگردان فیلم اولی اثری را می‌سازد باید یک تهیه‌کننده‌ای با سابقه در کنارش باشد. مجید مجیدی برای کارهای اداری و گرفتن پروانه ساخت در فیلم حضور داشت و دخالتی در محتوا و ساخت اثر نکرد. ایشان خودشان نخواستند اسم‌شان در تهیه‌کنندگی فیلم باشد اما شیطنت عده‌ای نام ایشان را برای تهیه‌کنندگی افشا کرد.

 

پردیس احمدیه بازیگر فیلم در خصوص نقش خود گفت: من 23 سال دارم و نقش یک دختر 16 ساله را بازی کردم و برای این کار تحقیقات زیادی کردیم و من حتی با روپوش مدرسه در چند دبیرستان رفت و آمد کردم و کسی متوجه اختلاف سنی من با همکلاسی‌ها نشد و حس خوبی از ایفای این نقش دارم.

 

محمدرضا سکوت مدیر فیلمبرداری «لاک قرمز» گفت: زمانی بود که در پروژه‌ها سنم از همه کمتر بود و حالا بزرگترین فرد پروژه‌های سینمایی شدم و من سال‌ها با سید جمال رفاقت دارم و در چند پروژه سینما تلویزیون همکار بودیم. در سریال «سرزمین کهن» هم که آقای سید حاتمی به عنوان کارگردان دوم حضور دارد با ایشان همکار هستم.

 

وی افزود: من در فیلم «تمرینی برای اجرا» در بخش هنر و تجربه جشنواره فیلم فجر هم حضور دارم. حضور در خیابان‌ها و حرکت دوربین به دست «لاک قرمز» را با آثار دیگری متمایز کرد و در واقع جامعه با دوربین روی دست به تشخیص کارگردان بود و خوشحالم که این فیلم دیده شد.

 

مرتضی پورحیدری طراح صحنه بیان کرد: در کارهای رئال مهمترین اصل خوب دیدن است. «لاک قرمز» فیلمی است که غذای قشر فقیر را به تصویر می‌کشید و آشنایی با این فضا و اجرایی کردن آن خیلی سخت است که فضای رئال را طوری دربیاوریم که خوب دیده شود و ردپای طراحی صحنه دیده نشود.

 

حمید نجفی‌راد تدوین‌گر فیلم گفت: سال‌ها مونتاژ فیلم مستند انجام می‌دادم و این کار از نظر من با سایر فیلم‌های داستانی متفاوت بود اما من مثل فیلم‌های مستند آن را مونتاژ کردم.

 

شبنم زین‌العادین منتقد فیلم بیان کرد: این فیلم باید تحت مطالعات اجتماعی و انسانی ساخته می‌شد تا وقتی مسئله اعتیاد، سقط جنین، کودکان بدسرپرست و ... پشت سر هم ایجاد می‌شد تا یک فیلم خوب از کار دربیاید. در سینما تا کی قرار است بدون پژوهش فیلم ساخته شود نمی‌دانم دوستان سازنده فیلم تا چه حد به قوانین اشراف دارند و آنها را می‌سازند. این فیلم کامل نیست و مطالعات کامل در خصوص علوم اجتماعی و فرهنگی قوانین و فضای کانون‌های اصلاح و تربیت و بهزیستی انجام نشده است.

 

عبدی در پاسخ به انتقادات زین‌العابدین بیان کرد: نقد اتفاق سازنده‌ای است که سینماگران کمک می‌کند قطعا برای ساخت فیلم باید تحقیق شود اما من این اتفاقات را روزانه را دیده‌ام و چیزی را به عینه دیده‌ام و آن را درک کرده‌ام فکر می‌کنم با تحقیق از آن دور می‌شدم.

 

کارگردان «لاک قرمز» گفت: دغدغه ما برای تحقیق و پژوهش مسلما از منتقد فیلم بیشتر است. ما جلساتی زیادی گذاشتیم و روند قانونی و اداری سرپرستی یک دختر زیر 18 سال را در نظر گرفتیم.

 

وی همچنین اظهار داشت: بحث و معضل اعتیاد در جامعه ما بسیار جدی است که در بحث فیلم‌ها شخصیت ممتاز را یک شخصیت کمدی می‌سازند که آدم با مزه‌ای است و کارهای جالبی می‌کند به نظر من اصلا یک معتاد آدم بامزه‌ای نیست و شخصیت تلخی دارد. مد نظر من در این فیلم اوضاع یک خانواده و یک آدم معتاد بود. یک خانواده که با ناهنجاری بزرگی به نام اعتیاد درگیر است. آینده فرزندان و فرزندان آنها را نیز به باد می‌دهد. از نظر من یک نوجوان از همان نوجوانی باید در مقابل ناهنجاری‌های خانواده که باعث نابودی فرزندان می‌شود بایستد و آنها را ریشه کن کند.

 

مرتضی پورحیدری ادامه داد: در خصوص «حکم رشد» خودم نقد داشتم چون فکر کردم در فیلمنامه بدون تحقیق آورده شده است اما با چند وکیل صحبت کردم و فهمیدم که امکان صدور حکم رشد در یک روز وجود دارد.



کارگردان «لاک قرمز» در خصوص سکانس‌هایی که در خیابان گرفته شد، گفت: کار فیلمسازی یعنی گرفتن سکانس‌های سخت فیلم، صحنه‌هایی مثل اتوبوس یا خیابان ولیعصر را سعی کردیم بازسازی کنیم که در آن حدود سیصد نفر هنرور داشتیم.

 

وی همچنین در خصوص دلیل حضور نقش مادر در آسایشگاه روانی گفت: فوت پدر خانواده، فشار روحی مادر و گم شدن دختر خانواده به مدت یک هفته که مادر نسبت به او ضعف و حساسیت زیادی داشت باعث این اتفاق شد.

 

تهیه‌کننده فیلم ادامه داد: بی‌ادبی و توهینی در کار نیست و با خواندن چهار کتاب به کار بردن کلمات قلمبه و سلمبه کار نیست. این پروژه مستقل بود و ما برای ساخت فیلم به درخواست‌های سرمایه‌گذاران تن ندادیم و استقلال خود را حفظ کردیم. بیش از 40 لوکیشن داشتیم و با منابع مالی محدود سعی کردیم فیلم ساخته شود. فیلم آپارتمانی نساختیم و تمام سختی‌های این اثر به جان خریدیم.

 

مجیدی با اشاره به حادثه سکانس فیلمبرداری ترمینال گفت: متاسفانه در ترمینال زانوی پای فیلمبردار آسیب دید و من بابت این اتفاق متاسفم. ما چهار ماه با تمام مشکلاتی که داشتیم کار را ساختیم ضمن اینکه بازیگر اصلی با وجود سن کمی که داشت بسیار پخته عمل کرد. عوامل فیلم ما هم در ساخت فیلم و هم در جشنواره مظلوم بودند اختلاف سانس پردیس ملت و برج میلاد نیم ساعت بود که ما به ملت نرسیدیم و از آن سو جشن تجلیل از نامزدها بود که خودمان نخواستیم حضور پیدا کنیم و ترجیح دادیم فیلم را در برج میلاد با مردم ببینیم. شاید چون فیلم اولی بودیم این بی‌توجهی‌ها به ما شد. ما زحمات دوستان برگزار کننده جشنواره را زیر سوال نمی‌بریم این فیلم برای همه ما مهم بود و خوشحالم که ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کرد.

 

احمدیه اظهار داشت: این فیلم بسیار قابل احترام بود شاید سلیقه منتقدان نباشد اما بدترین فیلم ها می‌توانند یک نکته مثبت هم داشته باشند.

 

منتقد فیلم در پایان گفت: معانی مختلفی از کلمه منتقد در ذهن دارید بیرون بریزید و اصالت فکری را بر همه چیز ترجیح دهید. نباید یک انسان معتاد را مورد تمسخر قرار داد، معتاد بیمار است. باید این گونه فیلم‌ها را در جایی که مسئولان و سیاست‌گذاران هستند اکران کرد تا به درد جامعه پی ببرند. توصیه من این است کار فیلمسازی نقد اطلاع‌رسانی را جدی بگیرید که روزگار بهتر و آینده خوبی داشته باشید.

 

عوامل فیلم سه مجسمه چوبی را با خود به سالن نشست آورده بودند که اصرار داشتند که حتما در تصاویر باشند.





انتهای پیام/


7672179
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است