اقتصادی 10:11 - 23 آذر 1397
یک کارشناس تاکید کرد
یک کارشناس حوزه کار بر این باور است که بدون اصلاح حلقه‌های مدیریتی در وزارت کار و شرکتهای زیرمجموعه، آن امکان ایجاد تغییرات مثبت در بازار کار نیست.

وزارت کار مدیران تازه‌نفس و خوش فکر می‌خواهد

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای ایجاد تحرک در بازار کار به افراد و دیدگاه‌های جدید نیاز داریم همچنان که با انتخاب فردی جوان و پویا برای معاونت تعاون این امر محقق شد؛ لذا اگر وزیر کار عزم راسخ برای ایجاد تغییرات مثبت در بازار کار و وزارتخانه متبوع خود را دارد تنها با تغییر در ترکیب وزارتخانه و شرکتهای تابعه آن به این هدف دست خواهد یافت.

وی درباره ضرب الاجل حذف مدیران چند شغله‌ از وزارت کار و زیرمجموعه‌های آن اظهار کرد: این مساله باید هرچه‌ زودتر شفاف‌سازی شود. این که چه کسانی در شستا و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت کار در راس امور هستند بحثی فراتر از مساله قانونی است. این حق بیمه‌شدگان است که بدانند با چه افرادی سرو کار دارند و این مدیران در چه پست و جایگاهی مشغول فعالیت هستند و اطلاعات عملکرد این شرکت‌ها باید در اختیار کارگران و بازنشستگان قرار داده شود. امروز جامعه به دلیل اختلاف طبقاتی نسبت به چنین مسایلی حساسیت نشان می‌دهد و شفاف‌سازی بهترین راه مقابله با هرگونه شائبه و رانت و فساد است.

به گفته این کارشناس حوزه کار، اگر ترکیب مدیران چندشغله در وزارت کار و شرکت‌های وابسته به آن تغییر نکند و جریان‌های سیاسی وابسته اجازه نفوذ پیدا کنند، سرنوشت وزارتخانه‌های قبلی کار و کشمکش‌های میان مجلس و دولت برای استیضاح وزیر تکرار خواهد شد.

حاج اسماعیلی در عین حال با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: در بحث اجرای قانون در وهله اول سازمانهای بازرسی و نظارتی مسئولند که اگر تخلفی صورت گرفته و افراد به قانون عمل نکرده باشند با آنها برخورد کنند. این مساله تنها به وزارت کار و شرکت‌های وابسته به آن مرتبط نیست؛ بلکه تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید در جهت شفاف‌سازی گام بردارند؛ لذا در خصوص سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به وزارت کار از جمله تامین اجتماعی و مجموعه شستا باید اعلام شود چه کسانی مشمول قانون منع بکارگیری شده و چه کسانی جایگزین آنها شده‌اند؟

وی گفت: متاسفانه بعضا می‌شنویم افرادی که مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شده‌اند و باید بروند، همچنان باقی مانده و تحت عناوین مختلفی از مشاور گرفته تا دستیار و عضو موظف مشغول کارند اما این کار اسمش اجرای قانون نیست.

این کارشناس حوزه کار در پایان تحقق برنامه‌های وزیر را نیازمند استقلال و آزادی عمل وی دانست و گفت: وزارت کار در دو دهه گذشته نشان داده برنامه‌ چندان مدونی برای خروج بازارکار کشور از بحران بیکاری و فراهم کردن فضای اشتغال ندارد و طی چهار سال گذشته نیز از حوزه کار و تعاون غافل شدیم؛ بنابراین با ترکیب مدیران سابق عملا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که شرایط متفاوت‌تری نسبت به چند سال گذشته در وزارت کار شاهد باشیم و برنامه‌های وزیر کار نیز محقق نخواهد شد مگر آن که افراد تازه نفس و خوش فکر با دیدگاههای جدید مدیریتها را به دست گیرند و به تحول در بازارکار کمک کنند.

به گزارش ایسنا، ۲۲ آبان ماه امسال شریعتمداری ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ ضرب‌الاجل هفت روزه‌ای را برای حذف مدیران چند شغله در وزارت کار صادر کرد و از سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری خواست تا ظرف هفت روز کاری استعفای مدیران چند شغله از هیات مدیره شرکت‌های تابعه خود را اجرایی کنند.

انتهای پیام


9999466
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود که تولید داخل بیش از نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس و تهران - کرج هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت بر افزایش تعداد مراکز تجاری از ۱۰ مرکز به حداقل ۱۵ مرکز و افزایش تعداد رایزنان به ۱۲ رایزن تاکید کرد و از توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا خبر داد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه‌وشهرسازی گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس تمامی حق‌الزحمه‌های نجومی که توسط مشاوران املاک گرفته می‌شد برچیده شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و استحصال آب ۵۰۰ تا هزار مترمکعب در هکتار را به همراه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تامین زمین، زمینه ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن ویلایی را فراهم می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ایران گام‌های مهمی برای اطمینان از کاهش موثر خطر بلایا و گنجاندن موضوع‌های مرتبط در مباحث مدیریت برنامه‌ریزی برداشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران، امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: پیش بینی می شود که تولید شیرخشک تا پایان سال به مرز ۳۰۰ هزار تن برسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است