فرهنگی‌هنری 18:11 - 06 اردیبهشت 1398

خانه پوشکین نامزدهایش را شناخت/ بهترین کتاب درباره روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت پوشکین هاوس، جایزه سالانه خانه پوشکین که به بهترین کتاب‌های غیرداستانی که درباره روسیه نوشته شده باشد تعلق می‌گیرد، فینالیست‌های ۲۰۱۹ خود را معرفی کرد.

۶ کتاب بسیار خواندنی که در زمینه تاریخ، سیاست و خاطرات توسط نویسندگانی از آمریکا، بریتانیا و آلمان نوشته شده‌اند، دیروز پنجشنبه به فهرست نهایی این رقابت راه یافتند.

جایزه کتاب روسی خانه پوشکین با اعلام این خبر یادآور شد که این جایزه برای حمایت از آثار غیرداستانی نوشته شده به زبان انگلیسی درباره جهان روسی زبان توسط گروه داورانی سرشناس انتخاب شده‌اند.

امسال برای دومین بار از زمان اهدای این جایزه، اسامی این فینالیست‌ها در کنفرانس مطبوعاتی که در مسکو و در مرکز بوریس یلتسین برگزار شد، معرفی شدند.

سرگی گوریِف رئیس هیأت داوران امسال گفت: پس از یک بررسی طولانی و جدی ما ۶ فینالیست امسال را انتخاب کردیم؛ آثاری که نه تنها آگاهی‌بخش و روشنگرانه هستند، بلکه از خواندنش لذت هم می‌بریم. این کتاب‌ها بسیار متنوع هستند و از میان ۵۰ کتاب اولیه که شامل آثاری در زمینه تاریخ، فرهنگ، جاسوسی، جنگ سرد و مسائل سیاسی جاری بودند، انتخاب شده‌اند.

اسامی نامزدها چنین است:

«۱۹۸۳: جهان در آستانه» نوشته تیلور داونینگ از انتشارات لیتل براون

«ووری: ابرمافیای روسیه» نوشته مارک گالئوتی از انتشارات دانشگاه ییل

«دیدن پاریس و مردن: زندگی شوروی‌ها در فرهنگ غربی» نوشته النوری گیلبورد از انتشارات دانشگاه هاروارد

«جاسوس و خائن» نوشته بن مکینتایر از انتشارات وایکینگ

«شاید ایستر» نوشته کاتیا پتروسکایا، ترجمه از آلمانی توسط شلی فریش از انتشارات فورت استیت

«چرنوبیل: تاریخ یک تراژدی» نوشته سرهی پلوخی از آنتشارات آلن لین

این جایزه از سال ۲۰۱۲ و برای تشویق به افزایش درک عمومی از جهان روسی زبان بنا شده است. سال ۲۰۱۹ کلوپ کتاب روسی لندن نیز به اهدا کنندگان این جایزه ملحق شد.

برنده این جایزه دوازدهم ژوئن در مراسم شامی در خانه پوشکین که خانه فرهنگ روسیه در لندن است، معرفی می‌شود و یک چک ۵ هزار پوندی دریافت می‌کند.


10111810
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است