فرهنگی‌هنری 15:14 - 17 مهر 1394
در شبکه مستند ببینید
مستند «زندگی در تصویر» با موضوع زندگی و فعالیت هنری زنده یاد مرتضی ممیز روی آنتن شبکه مستند می رود.

زندگی و فعالیت هنری مرتضی ممیز در «زندگی در تصویر»

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه مستند سیما در روز شنبه 18 مهر مستندهایی چون دخالت مافیا در فوتبال ملی کلمبیا در «دو اسکوبار»، بررسی ادراک کودکان از مفاهیم دینی در «خانه خورشید»، معرفی جاذبه های طبیعی دیلمان در «دیلمان بهشت نیاکان» و زندگی و فعالیت هنری مرتضی ممیز در «زندگی در تصویر» را برای پخش در نظر گرفته است.

شبکه مستند برای ساعت 16 روز روز شنبه 18 مهر مستند«دو اسکوبار» را برای پخش در نظر گرفته است.

دخالت مافیا در فوتبال ملی کلمبیا

این مستند روایتی از زندگی آندریاس اسکوبار مدافع مقتول تیم ملی کلمبیا و پابلو اسکوبار صاحب یکی از بزرگترین کارتل‌های مواد مخدر جهان در قرن بیستم است. در این مستند هم به دخالت مافیا در فوتبال ملی کلمبیا پرداخته می‌شود و هم به تاثیر قتل اسکوبار بر فوتبال این کشور.

آندریاس اسکوبار مدافع تیم ملی کلمبیا در جام جهانی1994در بازی این تیم مقابل آمریکا مرتکب اشتباه شد و یک گل به خودی زد.

او زمانی که به کشورش برگشت، با 12 گلوله به قتل رسید، قاتل او که محافظ یکی از سران باندهای قاچاق مواد مخدر بود پس از شکلیک هر گلوله فریاد گل سر می‌داد.

قسمت هشتم مجموعه «ایرانگرد» ساعت 18 روی آنتن می رود. این مجموعه دیدنی با کارگردانی، تهیه کنندگی و روایت جواد قارایی تولید شده است. تصاویر چشم نواز از ایران، به ویژه مناطقی کمتر دیده شده به همراه توصیه هایی بسیار خوب برای طبیعت گردی از بخش های این برنامه است.

ساعت 19 قسمت 26 از مجموعه «جهانشهری ها» پخش می شود؛ مستندی که در خارج از کشور تولید شده و به معرفی مسلمانان چند ملیتی و فراملیتی می پردازد که هویت های فرهنگی و ملی متکثر و گاه ترکیبی دارند و در نقاط مختلفی از جهان زندگی کرده اند، اما همچنان هویت اسلامی بارزی داشته و در جامعه پیرامون خود مسلمانان  فعالی هستند.

ساعت 19:30 قسمت نهم مجموعه «هویت» برای پخش در نظر گرفته شده که درباره مشهد قدیم است و با استفاده از مصاحبه و تصاویر آرشیوی ساخته شده است.

بخش های مختلف این مستند شامل خیابان، محلات، سلمانی، خانه ها، پدرپیشه، عطاری، درشکه چی، عکاسی فوری، عکاسی غیر فوری، بازار، سینما، رادیو، نمایش، حمام، قناعت، معماری حرم، معماران قدیم حرم، مادر، تغذیه و ... است.

بررسی ادراک کودکان از مفاهیم دینی در «خانه خورشید»

قسمت چهارم مستند «خانه خورشید» ساعت 20 پخش می شود و قسمت های دیگر روزهای زوج در همین ساعت روی آنتن می رود.

این مستند تولید مرکز سیما است و در آن به چگونگی «ادراک کودکان از مفاهیم دینی و رشد معنوی آنان توسط خانواده‌ها» پرداخته می‌شود.

معرفی جاذبه های طبیعی دیلمان

«دیلمان بهشت نیاکان» مستندی است که قسمت چهارم آن ساعت 20:30 و قسمت های بعدی آن روزهای زوج در همین ساعت پخش می شود.

منطقه دیلمان از نواحی منحصر به فرد طبیعی استان به شمار می آید. این مستند تلاش دارد تا جاذبه های طبیعی این منطقه را به تصویر بکشد.

زندگی و فعالیت هنری مرتضی ممیز در «زندگی در تصویر»

«زندگی در تصویر» مستندی است که در ساعت 21 در جدول پخش شبکه مستند سیما قرار گرفته است.

این مستند گوشه‌هایی از زندگی و فعالیت هنری مرتضی ممیز در طول حیاتش را از زبان افراد آشنا و هم دوره با او به تصویر می‌کشد.

«زندگی در تصویر» ابعاد و زوایای مختلف زندگی این هنرمند را که یکی از شخصیت‌های جریان ساز گرافیک ایران بوده،‌ در گفتگو با افراد مختلفی که با ممیز به نوعی در ارتباط بوده‌اند از خانواده، نزدیکان و شاگردان تا پزشک معالج و اساتید هنر ایران همچون آیدین آغداشلو، نورالدین زرین کلک، ابراهیم حقیقی و بهروز غریب پور روایت می‌کند.

قسمت هفتم مجموعه پرطرفدار «استارت» ساعت 22 روی آنتن می رود و قسمت دوم «صخره زرد» نیز در ساعت 23 آخرین مستندی است که روز شنبه پخش می شود.


7182519
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است