فرهنگی‌هنری 00:15 - 30 مهر 1393
امام علیه السلام در پاسخ نامه کسی که از سنگینی قرض و بدهکاری خود شکایت کرده بود، نوشت : بسیار استغفار کن ، و زبانت را با قرإ ت سوره ی قدر مشغول بنما.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، امام جواد درباره ی فضیلت خواندن سوره ی قدر در نماز فرمود: هر کس ‍ سوره ی مبارکه قدر را در نماز بخواند، نماز او به عنوان نماز قبول و دارای پاداش مضاعف به مقام علیین برده می شود، و هر کس سوره قدر را به خواند و سپس دعا کند، دعای او را به عنوان دعای اجابت شده به لوح محفوظ می برند.

 

برای ادای دین

و همچنین امام علیه السلام در پاسخ نامه کسی که از سنگینی قرض و بدهکاری خود شکایت کرده بود، نوشت : بسیار استغفار کن ، و زبانت را با قرإ ت سوره ی قدر مشغول بنما.



همنشینی  با اهل بیت

و در پاسخ نامه ی دیگری که از امام خواسته بود تا ذکری به او بیاموزد که موجب همراهی و همنشینی با او در دنیا و آخرت بشود، نوشت : بسیار سوره ی قدر را بخوان ، و لب هایت را به استغفار وادار کن.



زیارت قبر مومن

محمد بن اسماعیل بن بزیع در روایتی از امام جواد علیه السلام شنید که فرمود: هر کس به زیارت قبر برادر مؤ من خود برود و دست بر قبر بگذارد، و هفت بار سوره ی قدر را به خواند، او فزع اکبر و عذاب روز قیامت در امان خواهد بود.



پاداش همه مخلوق

حسن بن عباس بن حریش رازی از امام جواد علیه السلام روایت می کند که فرمود: هر کس ده بار سوره ی قدر را پس از نماز عصر به خواند، خداوند پاداش اعمال همه ی مخلوقات را به او عطا می کند.



سلامتی در آن شب



و در حدیث دیگری از امام جواد علیه السلام روایت می کند که فرمود: هر کس هفت بار سوره ی قدر را پیش از نماز عشإ ، به خواند، خداوند سلامتی وی را در آن شب تضمین می کند.



استغفار ملائک

امام جواد علیه السلام فرمود: هر کس در شب و روز 76 بار سوره ی قدر را بخواند، خداوند هزاز ملک بر او می گمارد که پاداش 36 هزار سال برای وی بنویسند، و دو هزار سال برای او استغفار کنند، که استغفارشان هزار برابر محسوب می شود.



تنظیم 76 بار قرإ ت سوره ی قدر در هفت نوبت در شبانه روز:

1 - هفت بار هنگام طلوع فجر و پیش از نماز صبح ، تا فرشتگان شش روز برای وی درود بفرستند.

2 - ده بار پس از نماز صبح ، برای این که تا شب در تضمین خداوند قرار گیرد.

3 - ده بار هنگام ظهر و پیش از نافله ی ظهر، برای اینکه خداوند به او نظر کند، و درهای رحمت آسمان را بر او بگشاید.

4 - بیست و یک بار پس از نافله ی ظهر، به جهت این که خداوند برای او خانه ای به طول و عرض هشتاد ذراع در بهشت قرار دهد، و فرشتگانی را به گمارد که برای وی تا روز قیامت استغفار کنند.

5 - ده بار پس از نماز عصر، تا این که پاداش اعمال همه ی مخلوقات را برایش بنویسند.

6 - هفت بار پس از نماز عشا برای این که تا صبح در تضمین خداوند باشد.

7 - یازده بار هنگام رفتن به رختخواب ، تا خداوند فرشته ی بزرگی بر وی به گمارد، و به عدد موهای او، تا روز قیامت ، برایش استغفار کند.






5008355
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است