اقتصادی 12:42 - 23 بهمن 1394
عضو انجمن فولاد مطرح کرد
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه تولید 55 میلیون تن فولاد تا 10 سال آینده غیر ممکن است، پیش‌بینی کرد که در بهترین شرایط، ایران در این مدت به تولید 40 تا 45 میلیون تن فولاد برسد.

ماموریت غیرممکن برای فولاد

رضا شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها برای ایران و صنعت فولاد ایجاد کرد، اظهار کرد: تحریم‌ها معاملات را به هم ریخت و توسعه کشور را متوقف کرد و در همان زمان یک بازنگری در اهداف صنعت فولاد برای تولید 44 میلیون تن تا 1404 انجام شد.

این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد تا 1404 را امکان‌ناپذیر دانست و گفت: برای تولید فولاد تنها ساخت کارخانه لازم نیست و این کار نیاز به موارد بسیار زیادی دارد، برای مثال اگر بخواهیم 20 میلیون تن را به 30 میلیون تن افزایش دهیم، پتانسیل بسیار زیادی لازم است.

شهرستانی با بیان اینکه در بخش نورد و احیا ظرفیت بالاتری برای تولید داریم، اظهارکرد: این در حالی است که ظرفیت ما در بخش ذوب کم است و برای افزایش تولید فولاد ابتدا باید این بخش‌ها متعادل شود.

وی همچنین با اشاره به نیاز به شبکه آبرسانی، حمل و نقل و برنامه اکتشاف جدید، ادامه داد: در سال‌های گذشته اکتشاف عقب افتاده است و در واقع هر کدام از این برنامه ریزی‌ها هزینه‌های زیادی را برای خود دارند و توسعه آن‌ها به این سادگی نیست.

این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این بخش یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم، گفت: با توجه به بدهی‌هایی که دولت به بخش‌های مختلف کشور دارد، سرمایه‌گذاری در فولاد به راحتی انجام نخواهد شد و در این بخش نیز با مشکل مواجه می‌شویم.

شهرستانی افزود: در حال حاضر پروژه‌های نیمه تمام کشور در بخش‌های فولاد، پتروشیمی، داروسازی و ... برای تکمیل نیازمند 850 میلیارد دلار است که با توجه به بدهی‌ها و مشکلاتی که در منطقه وجود دارد و این قیمت نفت، مشخص نیست که از چه طریقی قرار است به اتمام برسد.

به گفته وی اگر با لغو تحریم‌ها دودستگی در کشور کنار گذاشته شود و بتوانیم به بهترین شکل ممکن در کشور کار کنیم این امکان وجود دارد که تا 10 سال آینده بتوانیم به تولید 40 تا 45 میلیون تن فولاد برسیم، اما دست‌یابی به 55 میلیون تن غیر ممکن است.

انتهای پیام


7676265
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه‌وشهرسازی گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس تمامی حق‌الزحمه‌های نجومی که توسط مشاوران املاک گرفته می‌شد برچیده شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و استحصال آب ۵۰۰ تا هزار مترمکعب در هکتار را به همراه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تامین زمین، زمینه ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن ویلایی را فراهم می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ایران گام‌های مهمی برای اطمینان از کاهش موثر خطر بلایا و گنجاندن موضوع‌های مرتبط در مباحث مدیریت برنامه‌ریزی برداشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران، امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: پیش بینی می شود که تولید شیرخشک تا پایان سال به مرز ۳۰۰ هزار تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و در صورت پرداخت تسهیلات ساخته می‌شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بارش های رگباری، سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس تحقیقات تغذیه دام و طیور موسسه تحقیقات علوم دامی از امکان جبران خلاء عملکردی در دامداری‌ها با استفاده از خوراک کامل دام خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است