اجتماعی 18:27 - 28 فروردین 1400
سال گذشته مدیریت شهری به منظور بهسازی و مرمت مسیر خطوط یک، چهار، هفت و ۱۰ اتوبوس‌های تندروی ویژه ٦هزار و ۹۷۲ تُن آسفالت پخش و اجرا کرده است.

پخش ۶۹۷۲ تُن آسفالت برای بهسازی مسیر اتوبوس‌های تندرو

به گزارش ایسنا، مورد اهمیت بودن رضایت شهروندان در زمان استفاده از سیستم‌های حمل و نقل عمومی برای مدیریت شهری باعث ایجاد پروژه‌هایی به منظور رفع موانع و حل مشکلات پیش روی زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی شده است. از جمله مشکلاتی که مسافران حمل و نقل عمومی روزانه و مکرر با آن مواجه هستند، می‌توان به چین خوردگی، ترک‌های پوسته آسفالت، وجود چاله‌های متعدد و ... در مسیر خطوط اتوبوس‌های ویژه تندرو اشاره کرد. حرکت نکردن اتوبوس‌ها بر یک مسیر بدون موج زدگی و به تعبیری مسیری صاف و مستقیم هم سبب کاهش رضایت شهروندان می‌شود هم سبب کاهش عملکرد و عمر اتوبوس‌های چند صد میلیونی و هم ترمزهای پی در پی و درنهایت کندی حرکت و افزایش زمان رسیدن مسافران به مقصد.

اهتمام مدیریت شهری برای رفع این معضل باعث ایجاد طرح و پروژه‌ای تحت عنوان «بهسازی ‌و مرمت آسفالت مسیر اتوبوس‌های ویژه تندرو» در سال ۱۳۹۸ شده است.

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در سال گذشته، بهسازی و مرمت چهار خط مختلف از مسیر اتوبوس‌های تندرو ویژه را مورد هدف قرار داد. درنهایت اقدامات مرمتی و بهسازی برای این چهار خط (یک، چهار، هفت و ۱۰) براساس اولویت‌های بهسازی، ارزش ترافیکی و میزان خرابی‌های موجود تا حد بسیاری انجام شد.

سال گذشته (۱۳۹۹) به منظور مرمت و بهسازی مسیر و ایستگاه‌ها، ۹۹۲ تُن آسفالت برای خط یک، دو هزار و ۸۴۶ تن برای خط چهار، هزار و ۹۴۹ تن برای خط هفت و هزار و ۱۸۵ تن آسفالت برای مسیر خط ۱۰ اتوبوس‌های تندرو ویژه پخش و اجرا شده است.

به گفته صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، اقدامات ترمیمی در خطوط اتوبوس‌های ویژه تندرو با بهره گیری از فناوری‌های نوین روسازی معابر صورت پذیرفته است. برای مثال عملیات تثبیت و اصلاح بستر در ایستگاه‌های خط ۱۰، با استفاده از بتن الیافی صورت پذیرفته و به کارگیری قطعات پیش ساخته بتنی در بهسازی ایستگاه‌ها نیز انجام می‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، جالب است که بدانید بتن الیافی نوعی کامپوزیت است که با بکارگیری الیاف تقویت‌کننده داخل مخلوط بتن، مقاومت کششی را به افزایش می‌دهد و این امر باعث می‌شود تا آسفالت تحت اثر بارهای ضربه‌ای از جمله اتوبوس‌ها به راحتی ازهم پاشیده نشود.

انتهای پیام


11029327
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اعتبار مرحله دوم از اجرای طرح یسنا به حساب سرپرستان خانوار‌های دهک ۴ و ۵ به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر خانوار واریز شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ تهران، ماجرای تخریب خانه تاریخی امین لشکر را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ تهران از احیای ۶۰ عمارت و مغازه که طی چهار دهه در خیابان فردوسی تهران متروکه بودند، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، خلاء یک نظام جامع در رصد موضوعات و آسیب‌های اجتماعی را مهمترین مسئله این حوزه دانست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» موسوی در مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اولین برنامه بنیاد آسیب شناسی ریشه‌ای مسائل جامعه ایثارگری است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ۷۰ درصد پرونده‌ها در کلانتری به سازش ختم می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران با اشاره به روند تأمین واگن‌ها و توسعه زیرساخت‌های ریلی در استان گفت: بخشی از اقدامات در حوزه قطار‌های حومه‌ای در حال پیگیری است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به تاجیکستان، از آکادمی پلیس این کشور بازدید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سند راهبردی ۱۰ ساله سازمان ثبت احوال به عنوان نقشه راه تحول دیجیتال، توسعه خدمات هوشمند و استقرار حکمرانی داده در حوزه هویت و جمعیت کشور ترسیم شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا تاکید کرد: اربعین، انقلابی انسان‌ساز و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است