سیاسی 15:09 - 13 مرداد 1399
دست داشتن یک شرکت‌ مخابراتی در ترور سردار سلیمانی/ نامه ۸۸۰۰ استاد و مدرس کشور به ملت ایران/ پاسخ قوه قضاییه به اظهارات اسد بیگی درباره عدم پرداخت حقوق کارگران هفت تپه/ تاکید دریادار سیاری بر وحدت سپاه و ارتش و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۳ مرداد ایسنا

دست داشتن یک شرکت‌ مخابراتی در ترور سردار سلیمانی

به گزارش ایسنا، ادعای یک پایگاه خبری عراقی مبنی بر دست داشتن یک شرکت‌ مخابراتی در ترور سردار سلیمانی اولین خبر پرمخاطب امروز بود.

پایگاه خبری شفق نیوز به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد که کمیته تحقیق در پرونده  ترور ابومهدی المهندس و سردار شهید قاسم سلیمانی اتهاماتی را علیه یک شرکت مخابراتی عراقی مبنی بر دست داشتن در این ترور دریافت کرده است.

این منبع آگاه تاکید کرد : کمیته تحقیق در این پرونده اسناد و مدارکی را از برخی رهبران الحشد الشعبی به دست آورده است که بر اساس آن یک شرکت تلفن همراه متهم به دادن اطلاعات تلفن سیار یکی از همراهان المهندس در اختیار فرماندهی ارتش آمریکا در پایگاه ویکتوریا در فرودگاه بغداد شده است. 

نامه ۸۸۰۰ استاد و مدرس کشور به ملت ایران

تبیین وضع موجود در نامه ای از سوی ۸۸۰۰ تن از استادان و مدرسان کشور خطاب به ملت ایران دومین خبر پربازدید بود.

در بخشی از این نامه ضمن سپاسگزاری از ایرانیان آمده است: شما ملّت شریف ایران به‌ خوبی می‌دانید که مردم مسلمان ایران برای اجرای احکام الهی و اعتلای کلمه‌ الله صبوری‌ها کردند و در مقابل انواع تهاجم‏ ها و تهدید‏های سخت، نیمه سخت و نرم دشمنان خدا و اسلام عزیز چون کوه ایستادند. لذا وقتی انقلابتان چهل‌ ساله شد، دوست و دشمن در صدد کشف راز ماندگاری این انقلاب بزرگ الهی ـ اجتماعی برآمدند امّا چیزی جز «بصیرت» یعنی کیمیایی مرکب از دو عنصر "صبر" و "تقوای الهی"، نیافتند.

پاسخ قوه قضاییه به اظهارات اسد بیگی درباره عدم پرداخت حقوق کارگران هفت تپه

واکنش مرکز رسانه قوه قضاییه به اظهارات امیرحسین اسدبیگی قائم مقام مدیرعامل شرکت هفت تپه مبنی بر اینکه تشکیل پرونده قضایی برای او به عدم پرداخت حقوق کارکنان این شرکت منجر شده است نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

امروز درباره زمان و نحوه برگزاری کنکور تصمیم‌گیری می‌شود

خبر تصمیم گیری درباره زمان و روند برگزاری کنکور در جلسه ای در محل وزارت بهداشت با حضور نمایندگانی از دو کمیسیون بهداشت و آموزش و وزرای بهداشت، علوم و ورزش و جوانان هم از موضوعات مورد توجه مخاطبان بود.

محمد وحیدی، ایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به نگرانی های موجود درباره نحوه برگزاری کنکور و یا پیامدهای تعویق و همچنین نقض آزمون امروز جلسه ای در محل وزارت بهداشت با حضور نمایندگانی از دو کمیسیون بهداشت و آموزش و وزرای بهداشت، علوم و ورزش و جوانان برگزار می شود.

دیگر اخبار مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا را می توانید در لنیک های زیر بخوانید.

تعویق کنکور مشکلی را حل نمی‌کند/ دولت برای داوطلبان بسته بهداشتی تهیه کند

۶ پیشنهاد برای تعطیلی تهران جهت عبور از پیک کرونا

هشدار یک تشکل پزشکی به روحانی درباره خطر برگزاری تجمعات

شرط ایران برای ورود شهروندان عراقی به کشور

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نوعی تجاوز به حقوق دیگران است

عزاداری‌های محرم درصورتی که به دیگران ضرر برساند، حرام است

رسانه ها به جد به مقوله مسئولیت اجتماعی بپردازند

عزاداری محرم با افراط و تفریط نباشد

***

داماد وزیر سابق فرار کرده است/ تسویه حساب علی اشرف ریاحی با شبنم نعمت زاده

برگزاری چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ١۴ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی مقام هم از خبرها پر بازدید بود.

در بخشی از این جلسه قاضی خطاب به متهم حمزه لو عنوان کرد: در مورد ارزی که به شما و شیخ الاسلامی تعلق گرفته، علی اشرف ریاحی بخشی از اطلاعات را با اسناد ارائه کرده و با پاسپورت دیگری از کشور فرار کرده است.این فرد حتی علیه وزیرسابق که پدرخانمش است مطالبی در راستای تسویه حساب شبنم نعمت زاده در بحث دارویی ارائه کرده و مستنداتی ارائه داده و مستنداتی که ارائه شده از ناحیه شرکا و معاونان شما بوده و مستندات راستی آزمایی شده است.

تاکید دریادار سیاری بر وحدت سپاه و ارتش

خبر بعدی، تاکید دریادار سیاری بر وحدت سپاه و ارتش بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران که به منظور برپایی نشست هماهنگی فرماندهان ارتش و سپاه برای برگزاری شایسته چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور یافت، با بیان اینکه وحدت و مودّت بین ارتش و سپاه یک مسیر دو طرفه ناگسستنی است، یادآور شد که دشمن هوشمندانه به دنبال مخدوش کردن اتحاد و انسجام بین نیروهای مسلح است.

" گفت‌وگوی کم سابقه " وزیران خارجه ایران و امارات از نگاه الجزیره

شبکه الجزیره با مورد توجه قرار دادن محورهای گفت‌وگوی اخیر وزرای امور خارجه ایران و امارات متحده عربی درباره موضوعات متعدد دوجانبه و در سطح منطقه از جمله شیوع ویروس کرونا، این گفت‌وگو را کم سابقه تلقی کرد.

این خبر هم از دیگر اخبار پر مخاطب بود.

"بهار یهودی" در راه است

تحلیل یک کارشناس مسائل غرب آسیا درباره برگزاری موج جدید تظاهرات اعتراض‌آمیز  در اراضی اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو و افزایش تعداد نفرات شرکت کننده  در آن از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

حسن هانی‌زاده با بیان اینکه یک بهار یهودی در اراضی اشغالی در راه است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود در اعتراضات  اخیر در اراضی اشغالی ، هزاران نفر از یهودیان ساکن در  این مناطق حضور داشتند که عمدتا از دو تیره یهودی سفاردی و فلاشا هستند، یهودیانی که عموما از آنها به عنوان شهروندان درجه 2 ساکن در اراضی اشغالی یاد می شود و از تبعیض نژادی موجود در این مناطق ناراضی هستند.

اروپا در بحث تحریم تسلیحاتی ایران، با آمریکا هم داستان است

خبر بعدی هم تحلیل یک کارشناس مسائل بین‌الملل و استراتژیک درباره بی اعتمادی ایران به اروپا بود.

سید رضا میرطاهر گفت:اتحادیه اروپا به همراه تروئیکای اروپا قول داده بودند که بعد از خروج آمریکا از برجام برای کاهش تاثیر آن منفی و یک جانبه تحریم های آمریکا مراودات مالی و تجاری با ایران را تسهیل کنند اما فکر نمی کنم بتوان امیدی به اروپایی ها داشت. آنها در عمل در زمینه ابراز نگرانی از پیامدهای منفی لغو تحریم تسلیحاتی با آمریکا هم داستان هستند.

انتهای پیام


10650468
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است