بین‌الملل 15:46 - 31 شهریور 1403
دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهاراتی اذعان کرد سازمان ملل و شورای امنیت با حضور اعضای دائم قدرتی ندارد.

گوترش: سازمان ملل قدرت واقعی ندارد، شورای امنیت فلج شده است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اذعان کرد که سازمان ملل «هیچ قدرت واقعی» ندارد و تنها نهاد سازمان ملل که «قدرت خاصی دارد» شورای امنیت است که در حال حاضر به دلیل حق وتوی اعضای دائمش (همچون آمریکا) «فلج» شده است. 

وی در مصاحبه‌ای با عرب نیوز که امروز شنبه منتشر شد، گفت که آمریکا فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف نخواهد کرد و افزود که از واشنگتن نمی‌خواهد سیاست خود را تغییر دهد، زیرا «ارزش ندارد تلاش‌ها را در جایی که نتایج غیرممکن است متمرکز کنیم.»

گوترش افزود: مناقشه میان اسرائیل و حزب‌الله تنها با «مذاکره جدی حول مسئله مرزبندی در خط آبی» بین اسرائیل و لبنان قابل حل است. 

وی در عین حال گفت که انتظار نداشت درگیری اسرائیل و حماس ادامه یابد.

پیشتر، سازمان ملل در واکنش به سلسله انفجار‌های رخ داده در لبنان خواستار خویشتنداری طرفین منازعه شده بود. 

مترجم: پورکند


12094926
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی بارش‌های سیل‌آسا در ژاپن، دست کم یک نفر کشته، چندین نفر مفقود و هزاران نفر از منازل خود تخلیه شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردی که در سال ۱۹۹۹ به قتل محکوم شده بود، دیروز با تزریق کشنده در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا اعدام شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» طبق تازه‌ترین نظرسنجی‌های برگزار شده از سوی پایگاه‌های افکارسنجی غربی، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیشتازی بیشتری نسبت به رقیب جمهوری‌خواه خود کسب کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگران بر این باورند که اعلام ولیعهد سعودی مبنی بر اینکه کشورش روابط خود با رژیم صهیونیستی را قبل از تشکیل کشور فلسطین عادی نمی‌کند، با هدف فشار برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه و جلوگیری از گسترش آن به یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «ولادیمیر پوتین» با ارسال پیام تبریک برای رئیس جمهور ارمنستان به مناسبت روز استقلال این کشور بر اهمیت توسعه هر چه بیشتر روابط مسکو و ایروان تاکید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر موقت لبنان، سفر خود به نیویورک را به دلیل تحولات مربوط به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کشورش لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک نهاد اطلاعاتی مجارستانی تاکید کرد که پیجر‌های منفجر شده در لبنان «هرگز وارد خاک مجارستان نشده است». 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهاراتی اذعان کرد سازمان ملل و شورای امنیت با حضور اعضای دائم قدرتی ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته وزیر کشور لبنان، شورای امنیت داخلی این کشور در حال کشف شبکه‌های احتمالی ارتباط با اسرائیل است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المیادین از افزایش شهدای شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به پایتخت لبنان به ۳۱ شهید خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است