بین‌الملل 22:43 - 07 مهر 1403
واشنگتن با توجه به «وضعیت غیرقابل پیش‌بینی در سراسر لبنان» دستوراتی را برای دیپلمات‌های خود و دیگر شهروندان آمریکایی ساکن در لبنان صادر کرد.

آمریکا به کارکنان خود در سفارت بیروت دستور داد لبنان را ترک کنند

در پی شهادت «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان، وزارت خارجه آمریکا به برخی از کارکنان سفارت خود در بیروت و اعضای خانواده آنها دستور داد لبنان را ترک کنند.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا همچنین از شهروندان خود که در لبنان ساکن هستند خواست تا کشور را ترک کنند و هشدار داد که در صورت بدتر شدن وضعیت امنیتی، گزینه‌های محدود کنونی برای خروج ممکن است در دسترس نباشد.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به افزایش نوسانات پس از حملات هوایی در بیروت و وضعیت امنیتی متزلزل و غیرقابل پیش‌بینی در سراسر لبنان، سفارت آمریکا از شهروندان آمریکایی می‌خواهد تا زمانی که گزینه‌های تجاری همچنان در دسترس هستند، این کشور را ترک کنند.»

رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر با حملات تجاوزکارانه به لبنان سبب تشدید تنش‌ها در منطقه شده است. در همین حال، شبکه سی‌ان‌ان به نقل از منابع مطلع می‌گوید ارتش این رژیم در حال آماده شدن برای عملیات زمینی احتمالی در لبنان است. 

در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که جنبش انصارالله فرودگاه «بن‌گوریون» را همزمان با بازگشت بنیامین نتانیاهو با موشک بالستیک هدف قرار داده است. ساعاتی پیش نیز، رسانه‌های عبری گزارش دادند که در پی حمله با موشک بالستیک از سوی یمن، آژیر‌های خطر ابتدا در شمال و بعد در مرکز سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمده است.

مترجم: زهرا نجفی


12097993
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله پهپادی گسترده به شلومی، ساعر و نهاریا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن ضمن محکومیت حمله روز گذشته صهیونیست‌ها به جنوب بیروت، رژیم صهیونیستی را مسئول عواقب آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه انگلیس خواستار آتش‌بس فوری و «راه حل دیپلماتیک» برای اوضاع کنونی در لبنان شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان حمایت می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» واشنگتن با توجه به «وضعیت غیرقابل پیش‌بینی در سراسر لبنان» دستوراتی را برای دیپلمات‌های خود و دیگر شهروندان آمریکایی ساکن در لبنان صادر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که ما فرودگاه بن‌گوریون را همزمان با بازگشت نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی با موشک بالستیک هدف قرار دادیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا اعلام کرد که از حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به بیروت که منجر به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان شد، حمایت می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره حملات اخیر به لبنان گفتگو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله بعد از ورود به سرزمین‌های اشغالی برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله بعد از ورود به سرزمین‌های اشغالی برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است