اجتماعی 15:11 - 10 فروردین 1403
معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.

۹۸۰ هزار وسیله نقلیه هنوز به تهران بازنگشته‌اند

سردار سلیمانی معاون عملیات ترافیک پلیس راهور در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: از ۲۴ ام اسفند ماه طرح نوروزی آغاز شد و تا این لحظه طبق آخرین آمار موجود، غریب به ۴۰۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: متأسفانه به دلیل بی احتیاطی، خستگی، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ، داشتن سرعت بالا نسبت به شرایط محیطی است منجر به تصادفات و حوادث ناگوار جاده‌ای شده است.

سردار سلیمانی گفت: گرچه آمار کنونی به نسبت سال گذشته کاهش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد، اما با این وجود ۶۱۷ نفر جان باخته و بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شده‌اند. تعداد روزانه فوتی‌ها ۴۱ نفر در شبانه روز و حدود ۱۰۰ نفر مجروح حاصل این حوادث بوده است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ادامه داد: استان‌های تهران، کرمان فارس خراسان رضوی و خوزستان بیشترین سهم در حوادث رانندگی را داشته‌اند. میزان تصادفات به لحاظ مقصد برای محور‌های همین استان‌ها ثبت شده است.

وی افزود: در حال حاضر کلیه معابر کشور باز است، اما ترافیک پر حجم و سنگین در مسیر‌های منتهی به کلان شهر‌ها به تهران (از سمت شمال) مسیر آزادراه تهران-کرج، کرج-قزوین، تهران-قم، تهران- اراک همدان، مسیر‌های منتهی به مشهد مقدس، اصفهان و شیراز سنگین گزارش شده است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور در خصوص حجم تردد‌ها بیان کرد: به نسبت روز‌های گذشته از ۷‌ام فروردین ماه شاهد حجم تردد بیشتر در محور‌ها بوده‌ایم، با اینکه با کاهش ۳ درصدی تردد نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، اما در این حجم در طی چند روز گذشته افزایشی بوده. روز گذشته ۴ درصد به نسبت تردد سال گذشته افزایش تردد داشته‌ایم.

سردار سلیمانی در پایان گفت: با توجه به انباشت خودرو‌ها در استان‌های مازندران گیلان آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از نوار جنوبی کشورمان آماری که نشان می‌دهد بالغ بر ۹۸۰ هزار وسیله نقلیه که از تهران خارج شده‌اند و همچنان برنگشته‌اند، شاهد روز‌های پر ترددی خواهیم بود.

منبع: مهر


12042798
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد شهرداری تهران از تصویب ایجاد شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه با هدف رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با ارتشاء توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری ک...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۸ در خصوص تصمیمات و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در جنوب‌غرب تهران توضیحاتی ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۸ در خصوص تصمیمات و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در جنوب‌غرب تهران توضیحاتی ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سید جلال الدین محمدیان خواننده از اهمیت توجه به نوگرایی و جوانگرایی در جامعه گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آیین بهره‌برداری از پروژه تحکیم بستر، ایمن‌سازی، تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از بهره‌برداری از طرح تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با شهید لشگری با هدف کاهش ترافیک مرکزی شهر تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، اقدامات پلیس در راستای ایمن سازی و کاهش تصادفات را تشریح کرد و گفت: ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران، رفع خطر شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران آخرین جزئیات پرونده ساخت و ساز در مجاورت باغ گیاه‌شناسی را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه هنوز در ارتباط با طرح ترافیک جدید به جمع‌بندی نرسیده‌ایم به همین جهت طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است