اقتصادی 19:40 - 17 بهمن 1401

شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در پاییز ١٤٠١ مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در فصل پاییز ١٤٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٥٧, ٠ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٥٦.١ درصد)، ٠.٩ واحد درصد افزایش داشته است.

شاخص قیمت کل

در فصل پاییز ١٤٠١، شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات ٦١٩, ٣ می‌باشد که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ١٠.٦ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٥٧.٠ درصد و در چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٥٢.٦ درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم فصلی

در فصل پاییز ١٤٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ١٠, ٦ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٦.٢ درصد)، ٥.٦ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل پاییز ١٤٠١ نسبت به فصل قبل، ١٠.٦ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم فصلی با ٣٤.٧ درصد مربوط به گروه "آموزش" و کم‌ترین تورم فصلی با ٢.٤ درصد مربوط به گروه "فعالیت‌های بیمه" می‌باشد.

افزایش تورم نقطه به نقطه

در فصل پاییز ١٤٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٥٧, ٠ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٥٦.١ درصد)، ٠.٩ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل پاییز ١٤٠١ نسبت به فصل مشابه سال قبل، ٥٧.٠ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم نقطه به نقطه با ١٠٩.٦ درصد مربوط به گروه"فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا" و کم‌ترین تورم نقطه به نقطه با ٢١.٧ درصد مربوط به گروه"اطلاعات و ارتباطات" می‌باشد.

افزایش تورم سالانه

در فصل پاییز ١٤٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل پاییز ١٤٠١ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ٥٢, ٦ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٤٩.٧ درصد)، ٢.٩ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در چهارفصل منتهی به پاییز ١٤٠١ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٥٢.٦ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم سالانه با ١٠٢.٣ درصد مربوط به گروه"فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا" و کم‌ترین تورم سالانه با ٢٤.٦ درصد مربوط به گروه"اطلاعات و ارتباطات"می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی اینجا کلیک کنید.


11807069
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان امسال، ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت ماه وارد مدار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان توسعه تجارت از رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی وزارت جهاد گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ثابت ماندن ارزش افزوده کالا‌های اساسی، هرگونه افزایش قیمت شکر، حبوبات و دیگر کالا‌ها گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود که تولید داخل بیش از نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس و تهران - کرج هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت بر افزایش تعداد مراکز تجاری از ۱۰ مرکز به حداقل ۱۵ مرکز و افزایش تعداد رایزنان به ۱۲ رایزن تاکید کرد و از توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا خبر داد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه‌وشهرسازی گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس تمامی حق‌الزحمه‌های نجومی که توسط مشاوران املاک گرفته می‌شد برچیده شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و استحصال آب ۵۰۰ تا هزار مترمکعب در هکتار را به همراه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تامین زمین، زمینه ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن ویلایی را فراهم می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است