اقتصادی 12:06 - 29 فروردین 1400
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) ضمن اعلام کالاهای در اولویت نظارت برای ماه رمضان، از افزایش ۱۵ درصدی نظارت‌ها در سال گذشته خبر داد و گفت: عمده شکایات در سامانه ۱۲۴ مربوط به گرانفروشی نان، میوه و مرغ است.

گرانفروشی نان، میوه و مرغ در صدر شکایات

سعید محمدی پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ از ۱۵ بهمن ماه تا ۱۵ فروردین، اظهار کرد: طی این مدت ۷۰ هزار عملیات بازرسی انجام و ۱۲ هزار و ۱۷۵ پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل شد. تعداد کل تخلفات کشف شده در این مدت بیش از ۱۹ هزار مورد به ارزش ریالی ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود.  

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۱۱ هزار و ۶۱۷ پرونده تخلف به تعزیرات ارسال شد، گفت: عمده شکایات در سامانه ۱۲۴ مربوط به گرانفروشی نان، میوه و مرغ بوده است.  

همچنین به گفته این مقام مسئول در بررسی‌های مربوط به ماه رمضان که تا پایان این ماه ادامه دارد اقلام برنج وارداتی، گوشت منجمد گوساله، روغن نباتی، شکر خانوار، اقلام لبنی، خرما، میوه، سبزیجات و شیرینی جات پر مصرف جزو وظایف نظارتی سازمان هستند. در این مدت اصناف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به لحاظ وضعیت عرضه و قیمت کنترل و پایش می‌شوند.  

محمدی پور همچنین درباره وضعیت نظارت و بازرسی در سال ۱۳۹۹ گفت: سال گذشته بیش از ۸۰۰۰ بازرسی در استان تهران انجام شد که نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۱۵ درصد افزایش داشت. در این مدت نزدیک به ۷۷ هزار پرونده به ارزش ریالی ۳۲۰۰ میلیارد تومان که نسبت به سال قبلش ۱۲ درصد افزایش داشت، تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

انتهای پیام


11030228
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان امسال، ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت ماه وارد مدار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان توسعه تجارت از رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی وزارت جهاد گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ثابت ماندن ارزش افزوده کالا‌های اساسی، هرگونه افزایش قیمت شکر، حبوبات و دیگر کالا‌ها گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود که تولید داخل بیش از نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس و تهران - کرج هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت بر افزایش تعداد مراکز تجاری از ۱۰ مرکز به حداقل ۱۵ مرکز و افزایش تعداد رایزنان به ۱۲ رایزن تاکید کرد و از توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا خبر داد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه‌وشهرسازی گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس تمامی حق‌الزحمه‌های نجومی که توسط مشاوران املاک گرفته می‌شد برچیده شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و استحصال آب ۵۰۰ تا هزار مترمکعب در هکتار را به همراه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تامین زمین، زمینه ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن ویلایی را فراهم می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است