اجتماعی 18:09 - 10 فروردین 1403
رئیس پلیس راهور گفت: افزایش چند برابری جریمه (تخلفات رانندگی) برای جلوگیری از رفتار پرریسک کسانی است که می‌خواهند با رانندگی پرخطر جان دیگران را به خطر بیاندازند چرا که افزایش جریمه برای کسانی که در مسیر قانون حرکت می‌کنند مسئله خاصی نیست

افزایش جریمه‌های تخلفات رانندگی برای کسانی است که جان دیگران را به خطر می‌اندازند

تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در جریان بازدید حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی و نیرو‌های مسلح از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، گفت: پلیس راه به طرق مختلف در ماموریت‌های خاص قرار دارد و مهم‌ترین و حساس‌ترین ماموریت پلیس راه طرح نوروزی است، همچنین نوروز فرصت مناسبی برای بروز کردن شرایط پلیس راه برای به حرکت در آوردن سرمایه اجتماعی است.

وی افزود: شرایط عید نوروز به گونه‌ای است که مردم احساس خوبی در وجودشان حس می‌کنند و در خدمت سفر و خانواده قرار می‌گیرند. امسال شرایط ویژه تقارن دو بهار طبیعت و قرآن را داریم و الگوی سفر‌ها دشوارتر شده است چراکه در سال‌های گذشته آغاز و پایان سفر‌ها مشخص بود، اما امسال با توجه به تعطیلات عید سعید فطر یک هفته به ماموریت پلیس راه اضافه شده و حتی تا بعد از عید سعید فطر هم حجم شلوغی ادامه خواهد داشت.

سردار حسینی، ادامه داد: پلیس راه برای بهره‌وری پیشرفته، ضمن استفاده اقدامات سنوات گذشته، آنها را تقویت کرد و همچنین سعی در کمرنگ کردن نقاط قوت هم داشته است.

رئیس پلیس راهور با اشاره به بزرگترین تهدید‌های منجر به تصادف، اظهار کرد: سرعت غیرمطمئن و خواب‌آلودگی مهم‌ترین عوامل تصادفات هستند، متاسفانه خستگی و خواب‌آلودگی مقوله‌ای است که امکان مهار آن توسط پلیس وجود ندارد و عاملی فردی است.

وی اظهار کرد: افزایش چند برابری جریمه (تخلفات رانندگی) برای جلوگیری از رفتار پرریسک کسانی است که می‌خواهند با رانندگی پرخطر جان دیگران را به خطر بیاندازند چرا که افزایش جریمه برای کسانی که در مسیر قانون حرکت می‌کنند مسئله خاصی نیست، همچنین برای بعضی از تخلفات همچون سرعت غیرمجاز، سبقت غیر مجاز، رانندگی در مستی مجازات سنگین در نظر گرفته شده است که می‌تواند ترمزی برای جلوگیری از تخلفات باشد سرعت و سبقت قصد داریم و رانندگی خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه عمده علل تصادف به عوامل انسانی برمی‌گردد، گفت: در سال ۱۴۰۳ قصد داریم که با استفاده از ابزار‌های هوشمند و با استفاده از توان بخش خصوصی در این حوزه، روبه‌روشدن چهره‌به‌چهره پلیس با مردم را تا ۳۰ درصد کاهش داده و نظارت سیستمی را به ۷۰ درصد برسانیم.


12042849
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: سارق محتویات خودرو در حین انجام سرقت و درحالی که پابند الکترونیکی داشت، دستگیر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری یک نفر اراذل و اوباش که در خیابان انقلاب با استفاده از قمه شهروندی را مجروح کرده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با روز شورا تعدادی از مخالفان سیاسی شهردار تهران، پس از صحبت درباره مسائل خارج از دستور حاضر به شنیدن پاسخ انتقادات نشدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با روز شورا تعدادی از مخالفان سیاسی شهردار تهران، پس از صحبت درباره مسائل خارج از دستور حاضر به شنیدن پاسخ انتقادات نشدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس پایتخت از دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس خبر داد و گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: تعداد کلانتری‌های موجود نسبت به تعدادی که طبق قانون باید باشد کم است و این کمبود در تهران بیشتر به چشم می‌خورد، اما در تلاش هستیم تا بتوانیم با کمک سایر دستگاه‌ها این کمبود‌ها را جبران کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران از آغاز آموزش مردم برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک دور دوم نمایندگی مجلس شورای اسلامی در چند روز آینده خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حضور در شورای اداری جمعیت استان اردبیل، بر لزوم حفظ اعتبار و جایگاه مردمی هلال احمر در کشور تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس تهران از دستگیری عامل ضرب و شتم شهروندان در اتوبوس خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی گفت: در فروردین ۱۴۰۴ می‌توانیم گزارش عملکرد کوتاه مدت سند تحول و تعالی قوه قضاییه را ارائه دهیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است