استانی 07:37 - 16 اردیبهشت 1400
ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد گفت: از چند سال گذشته سازمان تامین اجتماعی سامانه مربوط به بحث بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر و تحول در این سامانه وجود ندارد، حل این مشکل در حیطه اختیارات سازمان‌های استانی نیست.

وقتی رانندگان حقیقی تاکسی از بیمه محرومند!

مهرداد میرزائیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مطالبات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی شهری در بخش تاکسیرانی و اتوبوسرانی، اظهار کرد: یکی از گلایه‌های رانندگان تاکسیرانی بسته شدن سامانه تامین اجتماعی برای بحث بیمه رانندگان است، این مشکل مختص استان چهارمحال و بختیاری نیست و رانندگان کل کشور با این مشکل مواجه هستند.

رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد افزود: از چند سال گذشته سازمان تامین اجتماعی سامانه مربوط به بحث بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر و تحول در این سامانه وجود ندارد، رانندگانی که از قبل از بسته شدن سایت اقدام به پرداخت حق بیمه کرده‌اند اکنون نیز بیمه آن‌ها تداوم دارد و مابقی رانندگان مشمول حمایت دولت در این حوزه در سال‌های اخیر نمی‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین در برهه‌ای به‌علت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بیمه رانندگان دچار مشکل شد، اما با پرداخت دولت موضوع بیمه رانندگانی که قبل از بسته شدن سامانه اقدام به بیمه خود کرده بودند حل  و بیمه مجددا برقرار شد، پیگیری بسیاری برای باز شدن سامانه از طریق سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری انجام گرفت، اما این موضوع در حیطه اختیارات سازمان‌های استانی نیست و نیاز به مصوبه مجلس نیز دارد.

میرزائیان در ادامه با اشاره به اینکه ویروس کرونا ضربه مهلکی به حمل و نقل عمومی کشور در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی وارد کرد، گفت: به‌علت توصیه برای رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی میزان استفاده از حمل و نقل عمومی به‌شدت کاهش پیدا کرد، این کاهش در برخی مواقع سال به اندازه‌ای بود که رانندگان اتوبوسرانی در بخش خصوصی توان پرداخت هزینه سوخت، روغن، لاستیک و قطعات یدکی را نیز نداشتند.

رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد در ادامه افزود: همچنین رانندگان اجازه ندارند از مسافران هزینه‌ای بالاتر از نرخ مصوب دریافت کنند، در سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی و اتوبوس اعمال شد، این افزایش جوابگوی نیاز رانندگان نیست، سال گذشته نیز حمایت‌های موردی از رانندگان بخش حمل و نقل مانند پرداخت وجه نقد، لاستیک و روغن انجام شد، اما به‌علت تداوم کرونا مشکل رانندگان پابرجاست.

وی تعطیلی بازار، مدارس و دانشگاه‌ها را عامل کمبود مسافر  در بخش حمل و نقل عمومی شهری عنوان و بیان کرد: تلاش می‌کنیم رانندگان را مجاب به فعالیت کنیم تا در ارائه خدمات به شهروندان خللی ایجاد نشود.

رانندگان اجازه افزایش کرایه در سال جدید را ندارند

میرزائیان با بیان اینکه رانندگان اجازه افزایش کرایه در سال جدید را ندارند، یادآور شد: اگر افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس مصوب شود، این موضوع از طریق رسانه‌ها و برچسب‌های نصب شده بر روی تاکسی‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد، اما اگر شهروندان تخلفی از این بابت مشاهده کردند موضوع را سازمان تاکسیرانی جهت پیگیری اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد تاکید کرد: رانندگان اجازه تخطی از قوانین را ندارند، در صورت گزارش تخلف رانندگان متخلف به کمیته بررسی تخلفات معرفی و با آن‌ها برخورد می‌شود.

دولت دیگر از بیمه رانندگان تاکسی حمایت نمی‌کند

همچنین رئیسی مدیر روابط‌عمومی سازمان تامین اجتماعی در خصوص بحث بسته بودن سامانه بیمه رانندگان تاکسی، اظهار کرد: این سامانه به‌صورت کشوری بسته شده است، این سازمان بر مبنای درآمد می‌تواند به بیمه‌شدگان خدمات ارائه دهد، زمانی‌که دولت و بخش خصوصی حمایت خود از بیمه شده را قطع کند این سازمان نمی‌تواند به ارائه خدمات ادامه دهد و بیمه شده باید هزینه بیمه را به‌صورت آزاد پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل سازمان هدفمندی یارانه‌ها سهم بیمه کارفرما را برای رانندگان تاکسی پرداخت می‌کرد، گفت: اکنون این حمایت از سوی دولت قطع شده است و تنها رانندگانی می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند که قبل از بسته شدن سامانه اقدام به بیمه خود کرده‌اند.

انتهای پیام


11054466
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است