بین‌الملل 11:06 - 10 فروردین 1403
کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.

قطار‌های سریع‌السیر؛ راه حل کره جنوبی برای حل مشکل پیری جمعیت

کره جنوبی که کمترین نرخ باروری در جهان را دارد، در حال راه‌اندازی یک قطار سریع‌السیر است که زمان سفر بین سئول، پایتخت این کشور و حومه آن را کاهش می‌دهد. مسئولان این کشور امیدوارند پروژه مذکور سبب شود جوانان بیشتری تشویق شوند در خارج شهر خانه گرفته و تشکیل خانواده دهند. 

به گزارش رویترز، جوانان کره جنوبی معمولا از کوچک و گران بودن خانه‌ها در سئول (که نیمی از جمعیت کشور در آن ساکن هستند) ناراضی‌اند. مشکل مسکن در سئول و طولانی بودن رفت و آمد به خارج شهر از جمله مهم‌ترین دلایل افراد برای ازدواج نکردن عنوان شده است. 

دولت کره جنوبی تلاش کرده تا تعداد نوزادان را از طریق یارانه افزایش دهد، اما موفقیت چندانی نداشته است. چشم امید مقامات اکنون به قطار سریع‌السیر eXpress است که قرار است تا سال ۲۰۳۵ افتتاح شود. این قطار زیرزمینی که شش خط دارد، سئول را به چندین منطقه دور افتاده در حومه متصل می‌کند. 

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی امروز (جمعه) خط اول این قطار را افتتاح کرد که زمان رفت و آمد از پایتخت تا شهر دونگتان را از ۸۰ دقیقه (با اتوبوس) به ۱۹ دقیقه کاهش می‌دهد. او گفت که رفت و آمد کوتاه‌تر مردم را قادر می‌سازد تا زمان بیشتری را با خانواده سپری کنند. 

به گفته مقامات، این خط قرار است روز شنبه راه‌اندازی شود و در صورت کامل شدن پروژه، به یکی از سریع‌ترین سیستم‌های زیرزمینی با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت تبدیل می‌شود. 

گفتنی است، نرخ باروری در کره جنوبی بسیار پایین است و اسفند ماه سال گذشته ۰.۶۵ گزارش شد. گفته می‌شود برای حفظ جمعیت، این نرخ باید ۲.۱ نوزاد به ازای هر زن باشد. روند رشد جمعیت در کره جنوبی سیر نزولی دارد و کارشناسان هشدار‌های متعددی در خصوص پیری جمعیت در این کشور داده‌اند.


12042733
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص غزه و طرح حمله اسرائیل به رفح گفتگو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی طی هفت ماه حمله مداوم به باریکه غزه تنها به بخش حمل و نقل این منطقه ۳ میلیارد دلار ضرر زده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند در جریان حمله موشکی حزب الله به شهرک شتولا در شمال فلسطین اشغالی، یک موشک به ساختمانی در این شهرک اصابت کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند در جریان حمله موشکی حزب الله به شهرک شتولا در شمال فلسطین اشغالی، یک موشک به ساختمانی در این شهرک اصابت کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هاله السعید، وزیر برنامه ریزی مصر روز یکشنبه گفت: درآمد‌های کانال سوئز به دلیل تنش‌های موجود در دریای سرخ،۵۰ درصد کاهش یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع سوریه امروز از هدف قرار گرفتن تجهیزات تروریست‌ها در حومه ادلب و حلب و نیز انهدام چند پهپاد در حومه لاذقیه خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سندرز سناتور آمریکایی امروز در گفتگو با شبکه «سی ان ان»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به نسل‌کشی در نوار غزه متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در جدیدترین نظرسنجی یک شبکه آمریکایی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بایدن را کنار زده و نشان داد از حمایت بیشتری نسبت به او برخوردار است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که در صورت یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخی برای ملت فلسطین رخ خواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور آمریکا در یک نظرسنجی کمترین میزان محبوبیت را در بین شهروندان این کشور کسب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است