بین‌الملل 06:48 - 29 فروردین 1403
فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ادعا کرد که با ۲ پهپاد نیرو‌های یمنی مقابله کرد.

ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی

سنتکام در بیانیه‌ای در شبکه ایکس نوشت: نیرو‌های فرماندهی مرکزی آمریکا در فاصله ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه قبل از ظهر سه‌شنبه با موفقیت با ۲ پهپاد در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن مقابله کرد.

سنتکام با بیان اینکه جراحت یا خسارتی در پی این اقدام گزارش نشده است، افزود: مشخص شد که این پهپاد‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع علیه آمریکا، ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه ایجاد می‌کنند.

نیرو‌های مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیرو‌های مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیرو‌های ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیرو‌های یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده است که هدف از این عملیات فقط دفاعی خواهد بود.

منبع: ایرنا


12048028
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» خانم لودمیلا آودیووا ایران‌شناس، شاعر و نویسنده روس بر این باور است که ایران معاصر راه طولانی پیشرفت که نیازمند چند قرن است را در چند دهه و پس از انقلاب اسلامی پیموده و به کشوری مثال‌زدنی برای شرق و غرب جهان تبدیل شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که شواهد حاکی از تحریم آکادمیک محققان این رژیم در دانشگاه‌های خارجی، در بحبوحه تحریم بین المللی صهیونیست‌هاست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» چند تن از مقامات آمریکایی ادعا کردند روسیه اعضای وفادار به خود را با نیرو‌های گروه واگنر ترکیب کرده است تا جلوی شورش احتمالی آنان را بگیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از شکایت ده‌ها خانواده از شرکت آسترازنکا به دلیل عوارض جانبی واکسن این شرکت، آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد این واکسن در مواردی آسیب جدی به شخص وارد می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا پس از هشدار به دانشجویان برای پایان دادن به تجمعات حامی فلسطین، تعلیق آنان را از ادامه تحصیل آغاز کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیکلاس مادورو خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویانی که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع قطری از گفتگوی تلفنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر درباره تحولات غزه خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض مخالف آوارگی مردم غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد نیرو‌های نظامی این کشور ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ و آب‌های اقیانوس هند هدف قرار دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت رژیم‌های خودکامه عربی که به ندرت مخالفت را تحمل می‌کنند، حساسیت خاصی نسبت به کنشگری پیرامون آرمان فلسطین دارند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است