بین‌الملل 16:46 - 10 فروردین 1403
وزیر خارجه اردن تاکید کرد که با توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل این رژیم مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.

اردن خواستار توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل شد

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن امروز جمعه از حامیان بین المللی خواست تا عرضه تسلیحات به اسرائیل را متوقف کنند و تاکید کرد که با این اقدام کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.

«نهاد‌های سازمان ملل داستان‌های وحشتناکی از رنج غزه می‌گویند. بیش از ۳۰۰۰۰ شهید و بیش از ۲ میلیون نفر گرسنه هستند این حقایق جهان را شرمنده می‌کند. جریان ارسال سلاح به اسرائیل باید متوقف شود. اسرائیل باید مجبور شود به این فاجعه پایان دهد. این چیزی است که طبق قانون بین‌المللی باید اجرا شود.»

علاوه بر این، وی تاکید کرد قحطی و کاهش شرایط انسانی در غزه به دلیل اقدام اسرائیل برای مسدود کردن مسیر‌های زمینی است. چگونه یک کشور می‌تواند حمایت از اسرائیلی را که از ارائه شیرخشک نوزادان خودداری می‌کند، توجیه کند؟! 

دیروز، قضات دیوان بین المللی دادگستری به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.

این اقدامات جدید به درخواست آفریقای جنوبی و به عنوان بخشی از پرونده شکایت این کشور علیه رژیم اسرائیل مطرح شده است. این دیوان پیشتر اعلام کرده بود که موضوع نسل کشی فلسطینی‌ها در غزه توسط اسرائیل را مورد بررسی قرار خواهد داد.


12042823
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه را که به دلیل کشته شدن کارکنان گروه‌های امدادی توسط رژیم صهیونیستی قطع شده بود، از سر گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های آمریکا از خروج یک قطار حامل سوخت از ریل در جنوب غرب این کشور و انفجار آن خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از سفر یک هیات مصری به تل‌آویو یکی از مقامات صهیونیست فاش کرد، نخست وزیر این رژیم مانع اصلی نرسیدن به توافق است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان دو دانشگاه آریزونا و کارولینای شمالی هم در اعتراض به جنگ غزه در محوطه دانشگاه‌های خود تحصن کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک روزنامه آلمانی اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ اوکراین طی مذاکرات استانبول آماده صلح با روسیه بود، اما برخی از شروط آن از جمله زبان روسی را نپذیرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع اسپانیا تاکید کرد این کشور سامانه پاتریوت، تانک‌های لئوپارد و دیگر مهمات جنگی را به زودی برای اوکراین ارسال خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنتکام ادعا کرد در پی حمله موشکی انصار الله یمن به یک کشتی انگلیسی دچار آسیب جزئی شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت هلند مشروط به اینکه آنروا پیشنهاد‌ها برای تقویت بی‌طرفی خود را اجرا کند، ازسرگیری کمک‌ها به این نهاد را بررسی می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه بامداد شنبه گفت: امروز پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی را در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات دریافت کردیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب الله لبنان بامداد شنبه شهادت یکی از اعضای خود در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تأیید کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است