بین‌الملل 08:48 - 29 فروردین 1400

رزم ناوهای انگلیس عازم دریای سیاه می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «ساندی تایمز» انگلیس می گوید در میانه تشدید تنش های روسیه-اوکراین، قرار است رزم ناوهای انگیسی در ماه میلادی می عازم دریای سیاه شوند.

ادعا می شود که این اقدام در راستای همبستگی با اوکراین و متحدان انگلیس در ناتو انجام می شود.

قرار است یک ناوشکن تیپ ۴۵ مجهز به موشک های ضد هواپیما و یک ناوچه تیب ۲۳ مجهز به موشک های ضد زیردریایی، از مدیترانه عازم تنگه بسفر و از آنجا راهی دریای سیاه شوند.

ادعا می شود که جت های رادار گریز اف -۳۵ بی و بالگردهای ضد زیردریایی مرلین نیز بر عرشه ناو هواپیمابر «ملکه الیزابت» انگلیس به حال آماده باش خواهند بود تا از رزم ناوهایی که عازم دریای سیاه هستند؛ پشتیبانی کنند.

به گزارش مهر، این در حالی است که آمریکا نیز از راه تنگه بسفر، دو رزم ناو راهی دریای سیاه کرده است- اقدامی که هشدار شدید اللحن روسیه را در پی داشت که به واشنگتن اخطار داد تا نیروهایش را از سواحل شبه جزیره کریمه دور نگه دارد.

موضع گیری جانبدارانه کشورهای غربی در حالی است که بعد از بالا گرفتن تنش میان دولت کی یف و جدایی طلبان شرق اوکراین، روسیه در اقدامی دفاعی و برای حراست از تمامیت ارضی خود، نیروهای نظامی اش را در مرز با اوکراین افزایش داد.

اما کی یف و متحدان غربی مدعی هستند که تشدید حضور نظامی روسیه در مناطق مرزی تحریک آمیز است.

همزمان، غرب به بهانه هایی چون جاسوسی و حملات سایبری، جنگ دیپلماتیک تمام عیاری را علیه روسیه در پیش گرفته که با موج جدیدی از تحریم ها و اخراج دیپلمات های روس همراه است.


11029727
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته روزنامه معاریو نخست وزیر اسرائیل به واسطه اقداماتش باید موقعیت خود را ترک کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس امروز (جمعه) در بیانیه‌ای از اقدام ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری خود با رژیم صهیونیستی استقبال کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اندونزی و عربستان در واکنش به مصادره دارایی‌های روسیه نگرانی خود را از آینده دارایی‌های خود در غرب ابراز کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا و ژاپن ۳ میلیارد دلار برای رهگیر جدید موشک‌های مافوق صوت سرمایه گذاری می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ۵۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، از دولت وی خواستند تا از همه ابزار‌های موجود برای منصرف کردن تل‌آویو از آغاز عملیات تهاجمی در رفح استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی به شکست رژیم اشغالگر در دستیابی به اهدافش و ناتوانی نخست‌وزیر این رژیم برای تصمیم‌گیری اذعان کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد نیرو‌های روسیه در نیجر به رغم پایگاه مشترک به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ادعا کرد که با سه پهپاد نیرو‌های یمنی مقابله کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور مستقل آمریکایی از تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های این کشور حمایت کرد و گفت که دانشجویان بنا به دلایل درست به حمایت آمریکا از اسرائیل اعتراض می‌کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است