بین‌الملل 20:47 - 03 تیر 1403
بیش از ۹ هزار بیمار مبتلا به سرطان در غزه دسترسی به درمان ندارند و اگر مرزها باز نشود شانسی برای زنده ماندن نخواهند داشت.

وضعیت وخیم هزاران بیمار مبتلا به سرطان در غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد به دلیل عوامل متعددی از جمله کمبود دارو‌های بیماری سرطان، از کار افتادن بیمارستان‌ها و دشواری جراحی حذف تومور در شرایط فعلی، هزاران بیمار مبتلا به سرطان در نوار غزه با خطر مرگ رو به رو هستند. 

به گزارش الجزیره، افزون بر این گفته شده که حتی پیش از آغاز جنگ غزه نیز هیچ گونه رادیو تراپی یا تجهیزاتی از این دست برای بیماران مبتلا به سرطان موجود نبود. 

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، در شرایط جنگ نیز عواملی از جمله نبود مسکن و کمبود غذا و آب آشامیدنی سالم سبب تسریع روند بیماری می‌شود. او هشدار داد که اگر مرز‌ها «فورا» باز نشوند، بیماران شانسی برای زنده ماندن نخواهند داشت. 

پیش از این نیز دفتر رسانه‌ای غزه اعلام کرده بود که به دلیل جا به جایی‌های متعدد و آوارگی مردم به دلیل بمباران‌های رژیم اشغالگر، دست کم ۱.۵ میلیون نفر در نوار غزه به بیماری‌های عفونی مبتلا شده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی


12066584
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» لوئیس آرسه رئیس جمهور بولیوی هر گونه مشارکت یا اطلاع از کودتای نافرجام علیه دولت این کشور را رد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که ۱۹۳ نفر را به دلیل مشارکت در کلاهبرداری ۲.۷۵ میلیارد دلاری در حوزه خدمات درمانی و پزشکی تحت پیگرد قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نسبت به تأخیر دیوان بین المللی دادگستری درخصوص بازداشت نتانیاهو و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراض کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای از انصارالله یمن خواست حملات خود علیه کشتی‌ها در دریای سرخ را متوقف کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جو بایدن و دونالد ترامپ در نخستین مناظره انتخاباتی بر سر ایران و قدرتش در منطقه با یکدیگر جدال لفظی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جو بایدن و دونالد ترامپ در نخستین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بر سر اقتصاد، جنگ اوکراین و غزه و ایران با یکدیگر جدال لفظی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور‌های بالتیک و لهستان خواستار ایجاد خط دفاعی در امتداد مرز اروپا با روسیه شدند.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس تغییرات قانون شهروندی آلمان، افرادی که برای تابعیت این کشور درخواست می‌دهند باید اعلام کنند که برای (رژیم) اسرائیل حق موجودیت قائل هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ترکیه می‌گوید نیرو‌های امنیتی این کشور فقط در دو هفته گذشته ۸۹ تروریست را خنثی کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا برای مناظره با رقیب خود، مناظراتی ساختگی با حضور دستیاران ترتیب داده که بر تغییر نظر مردم درباره حواس‌پرتی‌های اخیر تمرکز دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است