بین‌الملل 11:36 - 19 بهمن 1401

سگ‌های امدادگر مشهور مکزیک راهی ترکیه شدند+ عکس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، به‌دنبال وقوع زلزله مرگبار ۷.۷ ریشتری در ترکیه که تاکنون بیش از ۶هزار قربانی گرفته، کشور مکزیک نیز همگام با سایر کشورهای جهان در راستای کمک به مردم زلزله‌زده و نجات افرادی که زیر آوار مانده‌اند، ۱۶ قلاده از سگ‌های مشهور امدادگر و زنده‌یاب خود را به آنکارا فرستاد.

سگ‌های امدادگر مشهور مکزیک راهی ترکیه شدند+ عکس

این سگ‌ها بامداد سه‌شنبه با یک هواپیمای اختصاصی راهی ترکیه شدند. کشور مکزیک که به دلیل موقعیت جغرافیایی، همچون ترکیه روی خط زلزله قرار دارد، از تیم‌های امداد و نجات به شدت آموزش‌دیده نظامی و غیرنظامی برخوردار است و در مواقع بروز بلایای طبیعی بلافاصله آنها را اعزام می‌کند.

این سگ‌ها پس از نجات دادن چندین نفر از زیر آوار در زلزله سال ۲۰۱۷ مکزیک، قلب مردم این کشور را تسخیر کردند.

«فریدا»؛ سگ یابنده لابرادور در جریان زلزله سال ۲۰۱۷ مکزیک، وقتی با عینک ایمنی و چکمه در عملیات جستجو برای بیرون کشیدن زلزله‌زدگان از زیر آوار دیده شد، شهرت جهانی برای خود دست و پا کرد. این سگ ۱۲ نفر را نجات داد و در عملیات تجسس، موقعیت مکانی ۴۰ جسد را در مکزیک، هایتی، گواتمالا و اکوادور شناسایی کرد.

سگ‌های امدادگر مشهور مکزیک راهی ترکیه شدند+ عکس

گرچه فریدا پارسال به علت کهولت سن مُرد اما یکی از فرزندانش به عنوان بازمانده سگ‌های امدادی زلزله ۲۰۱۷ مکزیک، به عنوان بخشی از تیم امداد و نجات راهی ترکیه شده است.

«اکو» نیز یک سگ از نژاد شپرد بلژیکی است که به همراه تربیت‌کننده‌اش در فرودگاه برای اعزام به ترکیه حاضر و آماده بود.

سگ‌های امدادگر مشهور مکزیک راهی ترکیه شدند+ عکس

علاوه بر سگ‌های امدادی، گروه امداد و نجات مدنی و غیرانتفاعی The Moles of Tlatelolco نیز از مکزیک راهی ترکیه شده است. مکزیک تنها کشوری نیست که برای ترکیه و سوریه سگ امدادگر فرستاده و کرواسی، جمهوری چک، آلمان، یونان، لیبی، لهستان، سوئیس، انگلیس و آمریکا نیز برای کمک به زلزله‌زدگان سگ‌های امدادی اعزام کرده‌اند.

سگ‌های امدادگر مشهور مکزیک راهی ترکیه شدند+ عکس

این سگ‌ها با استفاده از آموزش‌هایی که دیده‌اند، در صورتی که بوی انسان به مشام‌شان برسد، با پارس کردن و کندن زمین، تربیت‌کنندگان خود را آگاه می‌کنند.


11808774
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است