بین‌الملل 12:36 - 01 مهر 1399
چهره سرشناس مخالف دولت روسیه در اولین پست وبلاگی خود از زمان خروج از وضعیت کما نوشت، آزمایشگاه‌های غربی‌ها آثار سم نوویچوک را در داخل و روی بدنش یافته‌اند و از مسکو خواست تا لباس‌هاش را بازگرداند.

ناوالنی: آزمایشگاه‌ها وجود نوویچوک در بدنم را تایید کردند

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، الکسی ناوالنی، مخالف سرشناس کرملین که در حال بهبودی از مسمومیت در بیمارستانی در برلین است، چندی پیش در پروازی از سیبری به مسکو حالش شدیدا بد شده و دو روز در بیمارستانی در روسیه بستری شده و در ادامه به آلمان منتقل شد.

ناوالنی در اظهاراتش با اشاره به نتایج یک آزمایشگاه نظامی آلمان گفت: دو آزمایشگاه مستقل در فرانسه و سوئد و همچنین آزمایشگاه تخصصی ارتش آلمان وجود نوویچوک در داخل و روی بدن من را تایید کرده‌اند.

ناوالنی متذکر شد، روسیه هنوز تحقیقاتی در خصوص او به جریان نینداخته و برنامه‌های گفت‌وگوی تلویزیونی روسیه می‌گویند مقام‌های اطلاعاتی غربی یا هم‌پیمانان خود او این حمله را انجام داده‌اند. او خواستار آن شد که مقام‌های روسیه لباس‌هایش را که قبل از انتقال به آلمان تعویض شدند، بازگردانند چرا که آنها مدرک مهمی هستند.

او در ادامه نوشت: با در نظر گرفتن پیدا شدن نوویچوک روی بدن من و اینکه به احتمال زیاد مسمومیت از طریق تماس فیزیکی اتفاق افتاده لباس‌های من سند و مدرک بسیار مهمی به حساب می‌آیند.

او ادامه داد: من تقاضا دارم لباس‌های من به دقت در یک کیف پلاستیکی بسته‌بندی شده و به من بازگردانده شوند.

این منتقد سرشناس روس در پستی در اینستاگرام تصویری را از همسرش یولیا منتشر کرده و نوشت که چیز چندانی از حال بدش به یاد نمی‌آورد اما همسرش به بهبودی او کمک کرده است. ناوالنی گفت: حالا من به تجربه قطعا می‌دانم که عشق التیام‌بخش بوده و شما را به زندگی باز می‌گرداند.

انتهای پیام


10728466
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست‌وزیر مکلف تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده یک بار برای همیشه فلسطین آزاد شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قطر تاکید کرد که بر اساس توافق نامه‌ها و کنوانسیون‌های بین المللی اقدامات رژیم صهیونیستی علیه غزه جنایت علیه میراث بشر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران»  عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد که این جنبش اسیران صهیونیست را رایگان آزاد نخواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرویس‌های امنیتی این کشور در مورد احتمال وقوع حملات تروریستی هشدار داد و بر آمادگی آنها برای دفاع از امنیت ونزوئلا تأکید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دو وزیر صهیونیست تهدید کرده‌اند در صورتی که توافق احتمالی با حماس شامل آزادی ده‌ها اسیر فلسطینی باشد، از کابینه خارج خواهند شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه یمن نسبت به محکومیت عملیات‌های نیرو‌های مسلح این کشور در حمایت از غزه ابراز تاسف کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر دولت موقت فلسطین، تأکید کرد که این کشور با هرگونه حضور بیگانه در غزه با هر ملیت، شکل، نیت و انگیزه، مخالف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو درباره توافق آتش‌بس فوری در نوار غزه و رسیدگی به نیاز‌های فلسطینیان در این منطقه به مصر و عربستان سفر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی «اسماعیل الغول» خبرنگار این شبکه و تعدادی خبرنگار دیگر را پس از ۱۲ ساعت بازداشت، آزاد کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت نیجر خواستار یک جدول زمانی برای خروج نیرو‌های آمریکا از منطقه آگادز در این کشور شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است