بین‌الملل 17:52 - 03 تیر 1403
مقام پیشین ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید، ارتش عمیقاً در باتلاق نوار غزه فرو رفته و برای همین حزب الله دارد شهرک‌های شمال را می‌کوبد.

ژنرال صهیونیست: اسرائیل در باتلاق غزه فرو رفته لذا حزب‌الله شمال را می‌کوبد

«ییسرائیل باروخ زیو» مدیر و شخصیت نظامی اسرائیلی، تل‌آویو را از ورود به جنگ با لبنان (و حزب الله) بر حذر داشت و اذعان کرد که اسرائیل «عمیقاً در باتلاق غزه فرو رفته» و نمی‌داند از جنگ غزه به دنبال چیست و نباید وارد جنگی [در لبنان]شود که نمی‌تواند هدفش را مشخص کند.

فرمانده پیشین (۲۰۰۵ - ۲۰۰۳) شعبه عملیات ارتش اسرائیل، در گفت‌وگویی طولانی با رادیو 103 FM اسرائیل گفت، بهتر است اسرائیل از رفح خارج شود، زیرا حزب الله وارد جنگ فرسایشی با اسرائیل شده و با وجود مشکلاتی که [در جنوب با غزه]هست، نباید وارد جنگی [در شمال]شد که «حتی نمی‌دانیم اهدافش را چطور تعیین کنیم». درباره رفح «اطلاعی ندارم طرحی وجود دارد یا خیر. الان جنگ غزه مدیریتی ندارد و اصلا معلوم نیست که اسرائیل هدف این جنگ را می‌داند یا خیر». باقی ماندن اسرائیل (در نوار غزه) یعنی اینکه مقابل دنیا و سازمان ملل مسئولیت اشغال نوار غزه را پذیرفته است «آنگاه بزودی با دادگاه لاهه و شورای امنیت مواجه خواهیم شد».

مدیر شرکت گلوبال گروپ و فرمانده اسبق لشکر غزه در ارتش اسرائیل، درباره جبهه شمالی رژیم صهیونیستی (جنوب لبنان)، گفت، اسرائیل نباید در آغاز کردن جنگ علیه حزب الله عجله کند «چون اسرائیل نباید وارد جنگی شود که نمی‌داند چطور اهدافش را تعیین کند». وارد شدن اسرائیل در جنگ فرسایشی طولانی، برای حزب الله و ایران گزینه خوبی است، چون پیشنهادی که برای توقف تبادل آتش مطرح شده به نفعشان است و آنها بخوبی می‌دانند که اسرائیل عمیقاً در باتلاق غزه فرو رفته و فقدان راهکار برای شمال [فلسطین اشغالی]تا حد زیادی به نفع آنها [حزب الله و ایران]است مثل پیروزی‌ای که ابتدای جنگ کسب کردند، اما بسادگی این مسئله عمیق می‌شود، چون آنها دارند شهرک‌های شمال و در الجلیل را می‌کوبند [و له می‌کنند].

این ژنرال اسرائیلی گفت: «رفتن به سمت افزایش آتش عملاً خطاست مگر اینکه اسرائیل بخواهد وارد جنگ شود و بشدت امیدوارم که چنین چیزی را نخواهد. ورود به جنگ در لبنان همزمان با جنگ جاری، احتمال ورود به جنگ با ایران را نیز افزایش می‌دهد». او معتقد است که زمان کنونی، بدترین زمان برای ورود به جنگ است بعد از ۹ ماه از جنگ در غزه. «هدف از ورود به جنگی سخت‌تر چیست که شامل همه اسرائیلی‌ها خواهد شد؟ آیا دلیل موجهی دارد؟»

این سخنان مقام سابق ارتش رژیم صهیونیستی در زمانی مطرح شده که گزارش‌های خبری از افزایش احتمال جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان حکایت می‌کند.


12066548
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» لوئیس آرسه رئیس جمهور بولیوی هر گونه مشارکت یا اطلاع از کودتای نافرجام علیه دولت این کشور را رد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که ۱۹۳ نفر را به دلیل مشارکت در کلاهبرداری ۲.۷۵ میلیارد دلاری در حوزه خدمات درمانی و پزشکی تحت پیگرد قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نسبت به تأخیر دیوان بین المللی دادگستری درخصوص بازداشت نتانیاهو و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراض کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای از انصارالله یمن خواست حملات خود علیه کشتی‌ها در دریای سرخ را متوقف کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جو بایدن و دونالد ترامپ در نخستین مناظره انتخاباتی بر سر ایران و قدرتش در منطقه با یکدیگر جدال لفظی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جو بایدن و دونالد ترامپ در نخستین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بر سر اقتصاد، جنگ اوکراین و غزه و ایران با یکدیگر جدال لفظی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور‌های بالتیک و لهستان خواستار ایجاد خط دفاعی در امتداد مرز اروپا با روسیه شدند.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس تغییرات قانون شهروندی آلمان، افرادی که برای تابعیت این کشور درخواست می‌دهند باید اعلام کنند که برای (رژیم) اسرائیل حق موجودیت قائل هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ترکیه می‌گوید نیرو‌های امنیتی این کشور فقط در دو هفته گذشته ۸۹ تروریست را خنثی کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا برای مناظره با رقیب خود، مناظراتی ساختگی با حضور دستیاران ترتیب داده که بر تغییر نظر مردم درباره حواس‌پرتی‌های اخیر تمرکز دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است