اقتصادی 09:24 - 03 دی 1392
تبریز - ایرنا - رییس هیات تجاری تونس گفت: با توجه به ظرفیت های گروه صنعتی تراکتورسازی ایران پیش بینی می کنم 30 درصد نیاز کشاورزان تونس را این مجموعه صنعتی تامین کند.

رییس هیات تجاری تونس: 30 درصد نیاز تراکتور کشورم را تراکتورسازی ایران می تواند تامین کند

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، محمود جوعینی افزود: برای تحقق این امر در سال نخست خرید 200 دستگاه از تولیدات این گروه صنعتی برنامه ریزی شده است.



وی نیاز بازار داخلی کشور مطبوعش به انواع تراکتور را دو هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: با توجه به نزدیکی تونس به قلب اروپا، این کشور می تواند دروازه ای برای ورود تراکتورسازی ایران به بازار این قاره باشد.



جوعینی اظهارکرد: صادرات محصولات تولید شده بیش از سه هزار و 500 شرکت کشورش به اروپا از دیگر مزیت های قابل توجه تونس است.



وی گفت: این مزیت ها در کنار همکاری با تراکتورسازی ایران می تواند زمینه را برای حضور در قلب اروپا فراهم کند.



این نماینده سابق مجلس تونس تولید بیش از 90 درصدی قطعات تراکتور در مجموعه گروه صنعتی تراکتورسازی را مزیتی استثنایی عنوان کرد و افزود: کمتر تولید کننده ای را می توان یافت که تا این میزان بر توانمندی و دانش فنی خود متکی باشد.



وی ادامه داد: این مزیت در کنار کیفیت بالای تولیدات، تونس را برای خرید تولیدات تراکتورسازی ایران راغب تر می کند.



جوعینی همچنین خواستار رفع موانع و حل مشکلات موجود بر سر راه تبادلات اقتصادی دو کشور شد و تحقق آن را منوط به تعامل سازنده مقامات دو کشور فراتر از مسایل جانبی دانست.



وی راه اندازی خط مونتاژ تراکتور در کشور مطبوعش را از دیگر خواسته خود از گروه تراکتورسازی عنوان و اضافه کرد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استراتژیکی تونس راه اندازی خط تولید تراکتور در دستور کار و اولویت برنامه های طرف ایرانی قرار گیرد.



سالانه دو میلیون تن غلات در تونس تولید می شود که باید سطح زیر کشت 2.5 میلیون هکتاری محصولات باغی از جمله زیتون، یک میلیون هکتاری سیفی و سبزیجات را نیز به این رقم اضافه کرد.



این کشور از 3.5 میلیون زمین چراگاهی یا جنگل نیز برخوردار است.



7240/587


2514009
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است