به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، محمود جوعینی افزود: برای تحقق این امر در سال نخست خرید 200 دستگاه از تولیدات این گروه صنعتی برنامه ریزی شده است.
وی نیاز بازار داخلی کشور مطبوعش به انواع تراکتور را دو هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: با توجه به نزدیکی تونس به قلب اروپا، این کشور می تواند دروازه ای برای ورود تراکتورسازی ایران به بازار این قاره باشد.
جوعینی اظهارکرد: صادرات محصولات تولید شده بیش از سه هزار و 500 شرکت کشورش به اروپا از دیگر مزیت های قابل توجه تونس است.
وی گفت: این مزیت ها در کنار همکاری با تراکتورسازی ایران می تواند زمینه را برای حضور در قلب اروپا فراهم کند.
این نماینده سابق مجلس تونس تولید بیش از 90 درصدی قطعات تراکتور در مجموعه گروه صنعتی تراکتورسازی را مزیتی استثنایی عنوان کرد و افزود: کمتر تولید کننده ای را می توان یافت که تا این میزان بر توانمندی و دانش فنی خود متکی باشد.
وی ادامه داد: این مزیت در کنار کیفیت بالای تولیدات، تونس را برای خرید تولیدات تراکتورسازی ایران راغب تر می کند.
جوعینی همچنین خواستار رفع موانع و حل مشکلات موجود بر سر راه تبادلات اقتصادی دو کشور شد و تحقق آن را منوط به تعامل سازنده مقامات دو کشور فراتر از مسایل جانبی دانست.
وی راه اندازی خط مونتاژ تراکتور در کشور مطبوعش را از دیگر خواسته خود از گروه تراکتورسازی عنوان و اضافه کرد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استراتژیکی تونس راه اندازی خط تولید تراکتور در دستور کار و اولویت برنامه های طرف ایرانی قرار گیرد.
سالانه دو میلیون تن غلات در تونس تولید می شود که باید سطح زیر کشت 2.5 میلیون هکتاری محصولات باغی از جمله زیتون، یک میلیون هکتاری سیفی و سبزیجات را نیز به این رقم اضافه کرد.
این کشور از 3.5 میلیون زمین چراگاهی یا جنگل نیز برخوردار است.
7240/587
2514009