استانی 21:52 - 14 مرداد 1400

نبود شفافیت در داده‌ ها از ضعف‌های بزرگ حوزه آب است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ساسانی شامگاه امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد در آئین اختتامیه سومین جشنواره ملی داستان آب که به صورت برخط برگزار شد، اظهار داشت: مقوله آب در دنیای امروز دردی مشترک است و همدردی می‌طلبد و کمبود آب و منابع آبی در زندگی تک تک ما اثر گذاشته است کمااینکه می‌بینیم به دلیل کمبود آب در افسردگی به سر می بریم‌.

وی با بیان اینکه افزایش سواد آبی، درک مفهوم آب و کمبود آن نیاز به اقدامات فرهنگی بسیار دارد، افزود: خواندن و نوشتن در همه ادوار و کشورها از گذشته تاکنون امری پسندیده است به طوری که ارزش و رشد انسان‌ها را بر اساس میزان درصد کتابخوانی در سطح جامعه در طول سال می‌سنجند از این رو وظیفه اخلاقی است که کتاب و کتابخوانی ترویج داده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه تلاش جشنواره ملی داستان آب، جوانان را به هنر نوشتن تشویق و مخاطبان را به خواندن ترغیب می‌کند، خاطرنشان کرد: سومین جشنواره ملی داستان آب برای سومین سال به همت همکاران ما در شرکت آب منطقه‌ای اصفهان برگزار شد به نویسندگان جوان در سطح کشور در مناطق دارای منابع آبی غنی و یا منابع آبی فقر کمک کرد که به موضوع و مباحث گذشته آب در آن مناطق ورود کنند و درمورد آن بنویسند.

ساسانی با بیان اینکه سطح این کتاب‌ها می‌تواند برای ما و آیندگان یک تاریخ در مورد شرایط آبی ایجاد کند، ابراز داشت: این امر جوانان، خانواده‌ها و هموطنان را ترغیب می‌کند که به آب چه از لحاظ کمی و کیفی به عنوان کالایی ارزشمند ملی و با احترام نگاه شود و به شفاف سازی داده‌ها نیز کمک می‌کند.

وی نبود شفافیت داده‌ها را یکی از ضعف‌های بزرگ در حوزه آب دانست و خاطرنشان کرد: اگر شفافیت در داده‌ها وجود داشته باشد همه می‌دانند چقدر آب می‌توانند استفاده کرده و در تمام بخش‌هایی کشاورزی، صنعت، شرب و محیط زیست بهینه مصرف کنند و تلاش ما در شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ایجاد شفافیت است تا همه ذی نفعان حق و حقوق خود را از منابع آبی استان و کشور بهره مند شوند.

ساسانی ابراز امیدواری کرد که جشنواره ملی داستان آب در سطح ملی و بین المللی همچنان برگزار شود تا به افزایش سواد آبی شهروندان کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر سومین جشنواره ملی داستان آب از پاییز ۱۳۹۹ آغاز شد که تا پایان اردیبهشت سال جاری ۴۶۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. ۲۸۴ داستان، ۶۲ روایت و جستار روایی، ۹۲ اثر برای کودک و نوجوانان نوشته نویسندگان بزرگسال، ۲۸ اثر از نویسندگان کودک و نوجوان و همچنین ۶ اثر از فارسی‌نویسان چهار کشور خارجی < > به این جشنواره ارسال شده است. آلمان،>

گفتنی است آثار برگزیده دومین جشنواره ملی داستان آب که ۳۱ تیر ۱۳۹۹ برگزار شده بود در قالب صوت با عنوان روبروی رود ارائه شده و همچنین ۲۰ اثر برتر نخستین جشنواره ملی داستان آب که سال ۹۸-۹۷ برگزار شده بود در قالب کتابی با عنوان روبروی پل خواجو منتشر شده است.


11176988
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است