فرهنگی‌هنری 10:54 - 10 بهمن 1401

پیام مدیرکل هنرهای تجسمی برای آغاز پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری جشنواره، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به مناسبت آغاز جشنواره پانزدهم پیامی را صادر کرد.

در این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب شکوهمند اسلامی که تبلور عزم و اراده راستین فطرت‌های خداجو و جان‌های شیفته امام روح‌الله (ره) بود، ثمرات و برکات عظیم و ماندگاری را در ساحات گوناگون جامعه ازجمله فرهنگ و هنر برجای گذاشت. کما اینکه به فرمایش پیر سفرکرده و روشن‌ضمیرمان، انقلاب اسلامی از ماهیتی فرهنگی بهره‌مند است‌.

هنر انقلاب اسلامی، منادی جهان‌بینی بکر و بدیعی بود که پیش‌تر از سوی هیچ‌یک از مکاتب و مشارب هنری جهان ارائه نشده بود و اساساً سرّ تلألو و مانایی این هنر مردمی و متعالی را باید در خصوصیات ممتاز و متمایز آن جست‌وجو کرد.

اکنون در آستانه حرکت به سوی گام دوم انقلاب اسلامی، زبان هنر بیش از هر بیان دیگری راهگشای میدان جهاد تبیین خواهد بود. چنانچه زبان رسا و بلیغ هنر در خدمت توصیف فرصت‌ها، پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی قرار گیرد، باید امیدوار بود که گام‌های بلند و مؤثر بسیاری در این میدان برداشته شود و بدین‌ترتیب، زمینه لازم برای خودسازی، جامعه‌پردازی، قوام تمدن نوین اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت؛ حضرت ولیّ‌عصر (عج) تحقق یابد.

امید است که پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بتواند آغازی بر تحقّق گام دوم هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی باشد.

اینجانب به سهم خود از تلاش‌های کلیه هنرمندان و دست‌اندرکاران جشنواره پانزدهم تشکر کرده و دوام عزّت و توفیقات ایشان را از پیشگاه خداوند منّان خواستارم.»

گفتنی است که نمایش آثار منتخب هنرمندان حاضر در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا ۲۸ بهمن ماه جاری ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه (به جز روزهای ۱۵ و ۲۲ بهمن) از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به خیابان ولی‌عصر (عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر، مؤسسه فرهنگی هنری صبا مراجعه کنند.


11799623
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است