اجتماعی 12:24 - 17 اردیبهشت 1403
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به رصد عملکرد دستگاه‌های مسوول در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته و روند اعتیاد نیز متوقف شده است.

آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است

عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسؤول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

وی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع درباره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی کنید. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمار‌های آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط حاشیه‌ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

منبع مهر


12053532
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» دبیر ستاد حقوق بشر طی نامه ای به رئیس مجلس خواستار تدوین طرح قانونی با موضوع "تحریم مقامات و نهادهای دخیل در سرکوب جنبش دانشجویی معترض در آمریکا" شد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان طب سنتی و گیاهان دارویی با اشاره به لزوم توسعه اقتصادی حوزه گیاهان دارویی از طریق دانش بنیان کردن فعالیت ها در این زمینه گفت: 200 شرکت دانش بنیان در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی فعال هستند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاونت ارتباطات شورای شهر تهران با تاکید بر اطلاع رسانی و پاسخگویی، در تلاش است تا به عنوان پلی بین مردم و مدیریت شهری عمل کند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان این که 32 درصد ایرانی ها به فشار خون بالا مبتلا هستند، گفت: عامل اصلی ابتلا به سکته های قلبی و مغزی افزایش فشار خون است.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز ملی جمعیت پیامی صادر و تأکید کرد: امروز پدیده کهنسالی جمعیت در دنیا تبدیل به بحرانی روزافزون در مسیر توسعه کشورها شده است، جوانی جمعیت می تواند تبدیل به شاخص توسعه کشورها شود.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس شورای شهر تهران درباره توسعه فضای سبز و کاشت درخت در تهران گفت: هیچ تفکری مبنی بر قطع درختان در پایتخت وجود ندارد و این موضوع در مخیلات نمی گنجد و همه تلاش مجموعه شهرداری تهران افزایش توسعه فضای سبز در پایتخت است.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از برنامه ریزی جهت توزیع آسفالت در سطح معابر و مناطق شهر تهران خبر داد و گفت: هم اکنون 20 تیم از سازمان مهندسی در حال توزیع آسفالت در بزرگراه های پایتخت هستند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» روابط عمومی سازمان غذا و دارو، داروی دیسپورت500 را تقلبی اعلام کرد و از مردم خواست درصورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور، موضوع را به معاونت های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» همزمان با یکصدوبیست ودومین پویش امید و افتخار، آیین افتتاح پروژه های دسترسی جنوب به غرب تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه شهید همت و زیرگذر تقاطع بزرگراه های شهید نواب ـ شهید تندگویان به بهره برداری رسید.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق مصوبه مجلس، آموزش و پرورش استان ها می توانند زمان آغاز سال تحصیلی را تغییر دهند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است