سیاسی 14:57 - 17 اردیبهشت 1403
دریادار موسوی گفت: اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را نمی‌توان پذیرفت؛ چراکه اقدامات این رژیم جعلی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است.

اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است

امیر دریادار سیدمحمود موسوی معاون عملیات ارتش در آیین اختتامیه تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد «حلقه امنیتی ۲۰۲۴» با شعار «امنیت برای همه»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به‌ویژه شهیدان عالی‌قدر ارتش، با بیان اینکه لازمه استقلال، پیشرفت، توسعه و رفاه هر ملت و کشوری وجود امنیت پایدار است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده نیرو‌های مسلح هر کشوری است، تأمین همین امنیت پایدار در راستای توسعه منافع آن کشور در سطح منطقه و جهان است.

امیر دریادار موسوی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از همه منابع خود علاوه بر تأمین امنیت ایران، در راستای تأمین امنیت منطقه و حتی جهان در تلاش است.

معاون عملیات ارتش با بیان اینکه دین اسلام همواره بر صلح، آرامش و گفتمان تأکید می‌کند، گفت: دین اسلام علی‌رغم تأکیدات بسیارش بر روی پرهیز از نزاع و درگیری، مسلمان را به دفاع و مقابله با هرگونه تهدیدی ملزم می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر در منطقه ناامنی ایجاد شود، همه کشور‌های آن منطقه آسیب خواهند دید، افزود: اگر همه دولت‌ها و ملت‌ها بر این باور باشند، اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را نمی‌توان پذیرفت؛ چراکه اقدامات این رژیم جعلی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است.

دریادار موسوی عنوان کرد: با نگاهی به سالیان گذشته درمی‌یابیم که یکی از نقشه‌ها و توطئه‌هایی که کشور‌های استکباری برای ایجاد ناامنی در سطح منطقه، مناطق مورد نظر و ایجاد اختلاف، نزاع، درگیری و مشغول کردن کشور‌های منطقه، شکل‌دهی، سازماندهی و آموزش گروه‌های تروریستی بوده است که شاهد اقدامات غیرانسانی و جنایات آنان در کشور‌هایی همچون سوریه، عراق، افغانستان و سایر کشور‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با استناد به آموخته‌های دینی و فرهنگ غنی خود برای مقابله با پدیده شوم تروریسم و برای کمک به ایجاد صلح و امنیت پایدار در سطح منطقه به میدان مبارزه آمد، تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی ایران و همکاری برخی از کشور‌های منطقه، خطر تروریسم پایان یافته است؛ اما همچنان ریشه‌های اختلاف برای شعله‌ور شدن اتفاقات تروریستی در سطح منطقه وجود دارد.

معاون عملیات ارتش تأکید کرد: برای ریشه‌کن کردن این پدیده شوم، نیاز به همکاری، تعامل و وحدت همه طرف‌هاست تا بتوانیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و امکانات، به مقابله با پدیده افراط‌گرایی که حاصل سیاست‌های دشمنانه کشور‌های استکباری است، بپردازیم.

امیر موسوی با اشاره به تمرینات انجام‌شده در رزمایش‌های مرکب بین کشور‌های ایران، بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان گفت: از کشور‌های حاضر در این تمرین مشترک کمال تشکر و قدردانی را دارم؛ اما این قدم، جزو گام‌های نخستین برای شکل‌گیری تعامل و ایجاد کارگروه‌های مشترک در راستای مبارزه با پدیده تروریسم در منطقه است.

معاون عملیات آجا ادامه داد: ما باید بتوانیم با اجرای این تمرینات، به یک فرهنگ و زبان مشترک برای مقابله با پدیده تروریسم برسیم و امیدواریم این تمرین آغازی برای کسب آمادگی در راستای اجرای رزمایش‌های واقعی باشد.

وی با بیان اینکه در تمرین‌های مربوط به رزمایش مرکب، سعی شده است تا از تجارب و نظرات حاضرین در این تمرین نهایت استفاده شود، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی توسعه تعاملات و همکاری‌های نظامی را با کشور‌های دوست و برادر منطقه دارد.

دریادار موسوی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که تمریناتی از این قبیل در برنامه‌های کشورها، به صورت سالیانه و یا دوسالانه ثبت شوند تا بتوانیم در یک برنامه‌ریزی منظم و هدفمند، به اجرای این تمرینات مشترک پرداخته و به آمادگی‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت اقدامات مشترک برسیم.


12053576
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور گفت: پرداخت به موقع وام ازدواج می تواند نقش بیشتری در تشکیل خانواده داشته باشد؛ در عین حالی که باید تشویق های دیگر هم در نظر گرفته شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه معمولا در مرحله دوم انتخابات شور و حال انتخاباتی کمتر بوده و مشارکت هم پایین تر است، لذا بهتر است با اصلاح مفادی از قانون انتخابات، این فرایند یک مرحله ای شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در جلسه این کمسیون گزارش تحقیق و تفحص از بانک های خصوصی نهایی و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور به معاون علمی و فناوری خود ماموریت داد تا با تشکیل کارگروهی ویژه، برنامه ها و راهکارهای لازم برای تقویت سرمایه انسانی در حوزه فضای مجازی را تدوین و جهت بررسی و تصویب به شورای عالی فضای مجازی ارائه کند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» اهداف و راهبرد های کلان پنج ساله پدافند غیرعامل کشور در جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل به ریاست سرلشکر باقری، تصویب شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» جانشین سازمان بسیج گفت: در عملیات وعده صادق، موشک های و پهپادهای ما می بایست از 12 لایه پدافندی برای رسیدن به هدف عبور می کردند که نشان دهنده سطح بالای فناوری بکار رفته در وعده صادق بود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی های ماهواره بر قائم 105 گفت: آخر امسال و یا اوایل سال آینده پرتاب این ماهواره بر 4 مرحله ای انجام می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری قرار دارد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سد قیز قلعه سی محصول مشترک ایران و آذربایجان که بر روی رود ارس احداث شده، فردا با حضور مقامات عالی دو کشور به افتتاح خواهد رسید.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی دولت نوشت: ️حقوق بین الملل از ضعف ضمانت اجرا رنج می برد؛ برخی اظهارنظرهای سیاسی این رنج را مضاعف می کند. یک نمونه، نامه 12 سناتور تمامیت خواه آمریکایی که کتباً دیوان کیفری بین المللی و قضاتش را، در قبال انجام وظایف قانونیشان، تهدید ک...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است