سیاسی 16:49 - 03 مهر 1399
گفت‌وگوهای وزیر خارجه کشورمان با همتای روسی خود آغاز شد.

آغاز گفت‌وگوهای ظریف با لاوروف

به گزارش ایسنا ، گفت‌وگوهای محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف وزیران خارجه ایران و روسیه دقایقی پیش در مسکو آغاز شد.

پیش از این، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به برنامه دیدار سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مسکو گفت: آن‌ها قرار است بر سر مسائل بین‌المللی از جمله شرایط برنامه هسته‌ای ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک به همراه اوضاع سوریه، افغانستان و منطقه خلیج فارس گفت‌وگو داشته باشند.

محمد جواد ظریف چهارشنبه شب  وارد مسکو شد و پس از آن در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف سفر خود به این کشور پرداخت و در پاسخ به این سوال که برخی از رسانه‌های منطقه  مدعی شده‌اند که دولت فرانسه از شما خواسته که در جریان این سفر با مقامات روسیه در مورد لبنان صحبت کنید ،خاطرنشان کرد : بعضی خبرهایی که میشنوم برای خودم نیز خنده‌دار است ،چنین چیزی صحت  ندارد .

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان اظهار کرد:احتمال دارد که در جریان این سفر با دوستان روس خود  در مورد لبنان صحبت کنیم ولی از موضوعات دارای اولویت در دستور کار ما نیست و از زمان سفر به لبنان تا به امروز با فرانسوی‌ها  در مورد موضوع لبنان گفتگویی نداشته‌ام.

ظریف همچنین  به برگزاری اجلاس سیکا در روسیه اشاره کرد و گفت:این اجلاس به صورت ویدیو کنفرانس با محوریت ویروس کرونا برگزار می‌شود و در ابتدا  قرار بود  من از تهران در این نشست شرکت کنم  ولی اکنون با توجه به سفر  صورت گرفته از مسکو در  این اجلاس شرکت می‌کنم .

وزیر خارجه کشورمان همچنین با اشاره به مواضع روسیه در برابر قانون شکنی‌های اخیر آمریکا اظهار کرد : در این زمینه هماهنگی بسیار نزدیکی بین ما و روسیه وجود داشته است .

وی  افزود: این سومین سفر من به روسیه در ایام شیوع کرونا  است و  در سفرها تلاش کرده‌ایم تا  از نزدیک با همکاران روس خود در مورد  مسائل و تحولات جاری  رایزنی و گفتگو کنیم.

ظریف همچنین اظهار کرد: گفت‌وگو در مورد آخرین تحولات سوریه و همچنین روند آستانه، آخرین تحولات افغانستان از جمله برگزاری مذاکرات صلح بین طالبان و گروه‌های دیگر افغانی و دولت افغانستان و بررسی آخرین تحولات دوجانبه بین دو کشور ایران و روسبه از دیگر دستور کارهای این سفر است.

انتهای پیام


10732321
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است