اقتصادی 18:19 - 10 اردیبهشت 1403
مدیرعامل صندوق پنبه گفت: براساس آمار سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است که تولید داخل ۵۰ درصد نیاز صنعت را جوابگوست.

تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور

محمد حسین کاویانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۰۷ هزارتن پنبه وارد کشور شد.

به گفته او، با توجه به آنکه ۱۰ تا ۱۵ هزارتن محصول از سال قبل در انبارها باقی مانده است، انتظار می رود که تا شهریور ،قبل از ورود محصول جدید به بازار توسط صنعت نساجی خریداری شود.

کاویانی ادامه داد: قیمت کنونی خرید تضمینی هرکیلو پنبه ۳۵ هزارتومان است، درحالیکه بارها اعلام کرده ایم که قیمت خرید پنبه باید ۳ تا ۳‌.۵ برابرنرخ خرید تضمینی گندم باشد تا برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد، در غیراین صورت به سبب هزینه های بالای کاشت، داشت و برداشت کشاورزان به سمت زراعت دیگر محصولات نظیر چغندر و شالی می روند.

مدیر عامل صندوق پنبه با اشاره به راهکار خودکفایی پنبه افزود: با توجه به آنکه پنبه یکی از محصولات استراتژیک محسوب می شود، از این رو وظیفه دولت است که حمایت های لازم را از زراعت این پنبه انجام دهد به طوریکه همانند کشورهای تولیدکننده پنبه یارانه تخصیص دهد.

به گفته او، براساس برنامه ریزی وزارت جهاد امسال سطح زیرکشت پنبه باید به ۱۱۷ هزارهکتار برسد، درحالیکه برآورد می شود که حداکثر به ۸۵ هزارهکتار برسد.

کاویانی با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است، گفت: بنابر آمار تولید پنبه جوابگوی ۵۰ درصد نیاز صنعت نساجی است.


12051785
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در یادداشتی به مناسبت روز روابط عمومی نوشت: ارایه تصویر مثبت و حفاظت از سازمان در برابر مخاطرات و بحران ها از ویژگی روابط عمومی کارآمد است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد و به تعداد محدود برای متقاضیان خودروی 207 اتوماتیک با اولویت زمستان 1402 سامانه یکپارچه باز شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» شرکت فروشگاه های زنجیره ای والمارت روز سه شنبه اعلام کرد که صدها کارمند خود را اخراج خواهد کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» بر اساس داده های ارائه شده در گزارش ماه می ائتلاف اوپک پلاس، کشورهای شرکت کننده در توافق ماه آوریل تولید نفت خود را 246 هزار بشکه در روز کاهش دادند که بیشترین حجم کاهش تولید در روسیه رخ داد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» بر اساس نامه ای از وزارت دارایی آلمان که روز چهارشنبه به رؤیت رویترز رسید، در حال حاضر دارایی های روسیه به ارزش 3.95 میلیارد یورو (4.28 میلیارد دلار) در این کشور بلوکه شده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر راه و شهرسازی از رشد 55 درصدی ترانزیت جاده ای طی امسال خبر داد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در اطلاعیه ای اعلام کرد امکان تداوم تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در روزهای آینده وجود دارد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از امکان پرداخت مالیات مقطوع مشاغل در 15 قسط خبر داده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» در حالی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از ارسال 9 میلیون پیامک به مالکان خانه های خالی خبر داده که برخی نمایندگان مجلس معتقدند هنوز ساختار قابل اتکایی برای شناسایی این واحدها به وجود نیامده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» دولت آمریکا روز سه شنبه به بهانه محافظت از کارگران و کسب و کارهای آمریکایی تعرفه های شدیدی را برای واردات از چین وضع کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است