علمی فناوری 13:51 - 10 فروردین 1403
به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.

محدود کردن میزان رم مصرفی در قابلیت جدید مرورگر مایکروسافت

مرورگر اج یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های فعلی مایکروسافت است که روزانه میلیون‌ها کاربر فعال دارد. جدیدترین به‌روزرسانی این مرورگر امکان تنظیم میزان فضای رم برای این مرورگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه نحوه استفاده از تنظیمات این بخش در مایکروسافت Edge را به شما آموزش می‌دهیم.

اگر از میزان مصرف رم مایکروسافت Edge در سیستمتان ناراضی هستید، احتمالاً به‌روزرسانی جدید این مرورگر رضایتتان را جلب خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها درحال آزمایش قابلیت جدیدی هستند که به‌لطف آن، امکان محدودسازی مصرف رم برای این مرورگر را خواهید داشت. این ویژگی توسط یکی از کاربران Edge Canary مشاهده شده است و احتمال می‌رود که به‌زودی شاهد انتشار عمومی این قابلیت برای تمام کاربران باشیم.

براساس اسکرین‌شات منتشرشده توسط این کاربر در شبکه اجتماعی ایکس، مایکروسافت اج حالت‌های مختلفی برای استفاده از رم خواهد داشت. حالت اول، تنها زمانی فعال می‌شود که درحال اجرای بازی روی لپ‌تاپ یا PC خود باشید. مایکروسافت Edge به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد که بازی درحال اجراست و به‌همین‌ترتیب، مصرف رم را به میزان مطلوب می‌رساند. حالت دوم نیز به‌طور دائمی فعال می‌شود.

مایکروسافت در تنظیمات این مرورگر اسلایدر مخصوصی را هم قرار داده است تا میزان دقیق فضای رم قابل‌ استفاده را برای این مرورگر تعیین کنید. به‌همین‌ترتیب، هرگونه که بخواهید، می‌توانید میزان رم مختص به اج را دستخوش تغییر کنید. با وجود این تغییرات، مایکروسافت هشدار داده است که محدودیت رم برای این مرورگر می‌تواند تأثیرات منفی در عملکرد آن داشته باشد. این ویژگی فعلاً در دسترس کاربران نسخه Canary مایکروسافت اج قرار گرفته است و می‌توانید با مراجعه به قسمت Performance در تنظیمات آن‌ را سفارشی‌سازی کنید.

منبع: دیجیاتو


12042777
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه تهران در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا، به دانشجویان بیدار این دانشگاه‌ها پیام داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر برگزاری کنگره شهدا، این کنگره را مهمترین راه خنثی سازی تهدیدات دشمنان در محیط‌های دانشگاهی دانست و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز همواره تاکید دارند؛ باید شهدا را به عنوان الگوی جوانان معرفی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تاکنون بیش از 100 پروژه عمرانی به پایان رسیده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد در صدی دانش‌بنیان ها در بورس تا پایان سال خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به تعداد ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی اعطاء شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته اند؛ اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران گفت: سالانه میلیارد‌ها جواب توسط آزمایشگاه‌ها صادر می‌شود، اما آزمایشگاه‌های تشخیص طبی کمترین شکایت‌ را دارند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم با انتشار پستی در صفحه مجازی خود برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را در کمال امنیت و آرامش دانست و از دست‌اندرکاران حفظ سلامت و امنیت آزمون سراسری تقدیر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: نخبگان معرفی شده توسط بنیاد نخبگان نیاز به شرکت در فراخوان جذب هیئت علمی ندارند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نامه‌ای درخصوص اعمال پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی که از سوی رییس صندوق بازنشستگی کشور به وزارت علوم ارائه شده را منتشر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است