مهدی رمضانی دبیر انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه هنر، در گفت وگو با ایسنا، درباره نحوه آشنایی و رویکرد اجرای فعالیتهای این انجمن و برنامههای آینده برای این دوره توضیح داد: نحوه آشنایی و فعالیت من در انجمن باز میگردد به قبل از شروع پاندمی کرونا و زمانی که انجمن وقت، در طی رویدادی به پخش مستند آبسترکت در تالار فارابی دانشکده کاربردی اقدام میکرد. بعد از همه گیری جهانی کرونا دوره انجمن قبلی تمام شد و این انجمن به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا به مدت یکسال غیرفعال ماند. بعد از این دوره یک ساله من و تعدادی از دانشجویان دغدغهمند با کمک دانشجویان رشته طراحی صنعتی، انجمن علمی را دوباره راه اندازی کردیم.
وی در ادامه افزود: دانشجویان از پتانسیل انجمن علمی مانند برگزاری کارگاههای علمی و آموزشی، برگزاری جشنها و مسابقات متنوع، معرفی، اطلاع رسانی مسابقات دیزاین داخلی و بینالمللی، راهاندازی پادکست، مصاحبه با پیشکسوتان رشته طراحی صنعتی و کارآفرینان استفاده حداکثری می کنند.
دبیر انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه هنر، درخصوص نقش و تاثیر فعالیتهای انجمنهای علمی در زمینههای فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: انجمنهای علمی بستری مناسب برای فعالیت دانشجویان در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، شرکت و همکاری در اجرای رویدادهای علمی، اجتماعی و فرهنگی مختلف به شمار می روند و باعث رشد اجتماعی و فرهنگی دانشجویان میشوند.
رمضانی با اشاره به گسترش دسترسی به فضای مجازی و رشد شبکههای مجازی و نقش دانشگاه هنر در راستای تولید محتوا در آگاهی رسانی نسبت به فعالیتها، ایدهها و برنامههای بهره ور با استفاده از تولید محتوا گفت: پیج انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه هنر در اینستاگرام با آیدی: idesigncommunity، پرمخاطب ترین انجمن علمی در بین انجمن های طراحی صنعتی سراسر کشور است. در همین راستا تمام تلاش ما در جهت استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود چه در شبکههای اجتماعی و چه در استفاده از موج جدید شبکههای اجتماعی همچون کلابهاوس است.
وی درباره چگونگی برنامه انجمنهای علمی و کانونهای دانشجویی، در راستای جذب دانشجویان اظهار کرد: اگر دانشجویان احساس کنند فعالیتهای انجمن در راستای نیاز و علاقهمندی های علمی آنان است فرایند جذب به شکل خودکار صورت میپذیرد. همچنین آگاهی از نظرات دانشجویان جز با تعامل و روابط عمومی قوی انجمن امکان پذیر نیست.
دبیر انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه هنر درباره برقراری ارتباط بیشتر بین انجمنها و کانونهای دانشگاه هنر و نقش آنها در ارتقاء فضای دانشجویی گفت: ایدهآل ترین حالت همکاری به این شکل است که اگر در انجمن ما نیاز به یک فعالیت داریم به جای آن که از افراد خارج از دانشگاه کمک بگیریم با انجمن ها و کانونهای خود دانشگاه همکاری کنیم و با استفاده از پتانسیل علمی سایر انجمنها در کارگاه هایی آموزشی می توان موضوع آنها در دو یا چند انجمن همپوشانی داد.
رمضانی در پایان درباره برقراری ارتباط انجمنها و کانونهای دانشجویی با فضای خارج دانشگاه و افزایش سطح تجربی- آموزشی دانشجویان در ایجاد فرصتهای شغلی و موضوع اشتغالزایی آنها بیان کرد: بزرگترین کمک انجمن میتواند ایجاد پل ارتباطی بین پیشکسوتان و کارآفرینان زمینههای مرتبط با رشته دانشجویان باشد. انجمن علمی با توجه به شناختی که روی دانشجویان ورودی مختلف دارد، میتواند در معرفی آنان به مراکز توسعه علمی و تجربی نقش داشته باشد، البته این موضوع با همکاری با مرکز کارآفرینی دانشگاه تسهیل خواهد شد.
انتهای پیام