علمی فناوری 08:03 - 29 شهریور 1400
دبیر انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه هنر عنوان کرد
دبیر انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه هنر گفت: انجمن های علمی به مثابه پل ارتباطی بین پیشکسوتان و کارآفرینان زمینه‌های مرتبط با رشته های تحصیلی دانشگاهها، می‌توانند در معرفی دانشجویان به مراکز توسعه علمی و تجربی نقش برجسته ای داشته باشند. 

انجمن های علمی دانشگاهها پل ارتباطی مطلوب بین کارآفرینان و دانشجویان

مهدی رمضانی دبیر انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه هنر، در گفت وگو با ایسنا، درباره نحوه آشنایی و رویکرد اجرای فعالیت‌های این انجمن و برنامه‌های آینده برای این دوره توضیح داد: نحوه آشنایی و فعالیت من در انجمن باز می‌گردد به قبل از شروع پاندمی کرونا و زمانی که انجمن وقت، در طی رویدادی به پخش مستند آبسترکت در تالار فارابی دانشکده کاربردی اقدام می‌کرد. بعد از همه گیری جهانی کرونا دوره انجمن قبلی تمام شد و این انجمن به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا به مدت یکسال غیرفعال ماند. بعد از این دوره یک ساله من و تعدادی از دانشجویان دغدغه‌مند با کمک دانشجویان رشته طراحی صنعتی، انجمن علمی را دوباره راه اندازی کردیم. 

وی در ادامه افزود: دانشجویان از پتانسیل انجمن علمی مانند برگزاری کارگاه‌های علمی و آموزشی، برگزاری جشن‌ها و مسابقات متنوع، معرفی، اطلاع رسانی مسابقات دیزاین داخلی و بین‌المللی، راه‌اندازی پادکست، مصاحبه با پیشکسوتان رشته طراحی صنعتی و کارآفرینان استفاده حداکثری می کنند. 

دبیر انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه هنر، درخصوص نقش و تاثیر فعالیت‌های انجمن‌های علمی در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: انجمن‌های علمی بستری مناسب برای فعالیت دانشجویان در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، شرکت و همکاری در اجرای رویدادهای علمی، اجتماعی و فرهنگی مختلف به شمار می روند و باعث رشد اجتماعی و فرهنگی دانشجویان می‌شوند.

رمضانی با اشاره به گسترش دسترسی به فضای مجازی و رشد شبکه‌های مجازی و  نقش دانشگاه هنر در راستای تولید محتوا در آگاهی ‌رسانی نسبت به فعالیت‌ها، ایده‌ها و برنامه‌های بهره ور با استفاده از تولید محتوا گفت: پیج انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه هنر در اینستاگرام با آی‌دی: idesigncommunity، پرمخاطب ترین انجمن علمی در بین انجمن های طراحی صنعتی سراسر کشور است. در همین راستا تمام تلاش ما در جهت استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در استفاده از موج جدید شبکه‌های اجتماعی همچون کلاب‌هاوس است.

وی درباره چگونگی برنامه انجمن‌های علمی و کانون‌های دانشجویی، در راستای جذب دانشجویان اظهار کرد: اگر دانشجویان احساس کنند فعالیت‌های انجمن در راستای نیاز و علاقه‌مندی های علمی آنان است فرایند جذب به شکل خودکار صورت می‌پذیرد. همچنین آگاهی از نظرات دانشجویان جز با تعامل و روابط عمومی قوی انجمن امکان پذیر نیست.

دبیر انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه هنر درباره  برقراری ارتباط بیشتر بین انجمن‌ها و کانون‌های دانشگاه هنر و نقش آنها در ارتقاء فضای دانشجویی گفت: ایده‌آل ترین حالت همکاری به این شکل است که اگر در انجمن ما نیاز به یک فعالیت داریم به جای آن که از افراد خارج از دانشگاه کمک بگیریم با انجمن ها و کانون‌های خود دانشگاه همکاری کنیم و با استفاده از پتانسیل علمی سایر انجمن‌ها در کارگاه هایی آموزشی می توان موضوع آنها در دو یا چند انجمن همپوشانی داد.

رمضانی در پایان درباره برقراری ارتباط انجمن‌ها و کانون‌های دانشجویی با فضای خارج دانشگاه و افزایش سطح تجربی- آموزشی دانشجویان در ایجاد فرصت‌های شغلی و موضوع اشتغال‌زایی آنها بیان کرد: بزرگترین کمک انجمن می‌تواند ایجاد پل ارتباطی بین پیشکسوتان و کارآفرینان زمینه‌های مرتبط با رشته دانشجویان باشد. انجمن علمی با توجه به شناختی که روی دانشجویان ورودی مختلف دارد، می‌تواند در معرفی آنان به مراکز توسعه علمی و تجربی نقش داشته باشد، البته این موضوع با همکاری با مرکز کارآفرینی دانشگاه تسهیل خواهد شد.

انتهای پیام


11235713
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل قصد دارد به‌زودی جزئیات کامل اندروید ۱۵، اندروید TV و ور او اس ۵ را اعلام کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدتی پس از گوشی گلکسی A54، حالا یک به‌روزرسانی غیرمنتظره برای A35 نیز منتشر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است