استانی 22:16 - 19 مرداد 1401

۶۱۵۰ زائر ایرانی و عراقی از چذابه تردد کردند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سیلاوی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در این ۱۲ روز نیز یک هزار و ۶۰۰ زائر ایرانی و ۲ هزار و ۶۵۰ زائر عراقی از مرز چذابه خارج شدند؛ همچنین در این مدت یک هزار و ۹۰۰ زائر ایرانی و عراقی از مرز چذابه وارد کشور شدند.

وی بیان کرد: عزیمت انفرادی و جمعی بدون روادید زائران به عتبات عالیات از مرز بین‌المللی چذابه از اول محرم شروع شده است.

سیلاوی افزود: آزاد شدن عزیمت انفرادی زائران عتبات عالیات از مرز چذابه با پیگیری فرمانداری دشت آزادگان و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم محقق شده است.

فرماندار دشت آزادگان تاکید کرد: زائران با داشتن گذرنامه شخصی و تزریق ۲ دُز واکسن کرونا و انجام مراحل قانونی می‌توانند از پایانه مرزی چذابه به شهرهای مقدس عراق سفر کنند.

به گزارش مهر، پیش از این کاروان‌های زیارتی و افراد به طور انفرادی می‌توانستند بدون دریافت روادید از مرز شلمچه و مهران به شهرهای مقدس عراق امکان عزیمت کنند.

طبق توافق مقام‌های ارشد ایران و عراق در اربعین حسینی امسال، زائران عتبات عالیات می‌توانند به صورت انفرادی یا کاروانی از مرزهای خسروی در استان کرمانشاه، مهران در استان ایلام، چذابه و شلمچه در استان خوزستان به شهرهای مقدس عراق مشرف شوند.

پیش بینی شده اربعین امسال ۵ میلیون زائر از مرزهای رسمی کشور به شهرهای مقدس عراق عزیمت کنند که از تعداد ۲ میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه راهی عتبات عالیات شوند.

حرکت تدریجی زائران اربعین از اول ماه صفر شروع و تا بیستم صفر (روز اربعین حسینی) ادامه می‌یابد.

بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ روز اربعین حسینی است.


11650665
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است