اقتصادی 18:03 - 14 مرداد 1401
اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان اعلام کرد، در سیل‌های اخیر این کشور در یک ماه گذشته، دست‌کم 549 نفر جان خود را از دست دادند.

کشته شدن 550 نفر در سیل‌های پاکستان

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان (NDMA) اعلام کرد، سیل‌های ناگهانی ناشی از باران‌های موسمی غیرطبیعی در این کشور باعث کشته شدن دست‌کم 549 نفر در یک ماه گذشته شده است و مناطق دورافتاده در استان فقیر جنوب غربی بلوچستان بیشترین آسیب را دیده‌اند.

این اداره امروز اعلام کرد، سیل علاوه بر تلفات، به بیش از 46  هزار و 200 خانه آسیب رسانده است.

شهباز شریف، نخست وزیر در جریان بازدید از مناطق آسیب دیده گفت: «ما تمام تلاش خود را برای امداد رسانی و اسکان دادن گسترده قربانیان سیل انجام می‌دهیم.»

عبدالقدوس بزنجو، سروزیر ایالت بلوچستان گفت: «تلفات ما بسیار زیاد است. در هر منطقه ای که در اثر سیل آسیب دیده بود، کمبود مواد غذایی وجود دارد و ارتباط برخی از این مناطق به علت جاری شدن سیل در بیش از 700 کیلومتر از جاده‌ها با بقیه ایالت‌ها قطع شده است.»

اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان اعلام کرد، ماه گذشته با 133 درصد بارش بیشتر از میانگین  30 سال گذشته، پر بارشترین ماه در سه دهه گذشته در پاکستان بوده است. ایالت بلوچستان که با ایران و افغانستان مرز مشترک دارد، شاهد 305 درصد بیشتر از میانگین سالانه بارندگی بوده است.

انتهای پیام/


11646049
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است که براین اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی بازار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب با بی‌سابقه دانستن بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان در ۳ روز اتفاق افتاد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است