اجتماعی 18:53 - 06 بهمن 1400

مشهد نیازمند شهر فرودگاهی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالله ارجائی ظهر چهارشنبه در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه مشهد با اشاره بر ظرفیت زائرپذیری شهر مشهد، بر ایجاد یک شهرک فرودگاهی تأکید و اظهار کرد: مشهد نیازمند شهر فرودگاهی است و در این زمینه مطالبه‌گر هستیم زیرا فرودگاه مشهد در موقعیت مناسبی نیست و همه در کشور قبول دارند که آلودگی صوتی و زیست محیطی ایجاد می‌کند و همچنین تمام لندینگ‌ها از روی شهر است.

شهردار مشهد در خصوص پیگیری این مطالبه افزود: مطالبه مدیران شهری، انتقال فرودگاه است اما اینکه چه چیزی جایگزین فرودگاه شود نیازمند مطالعه است و نتیجه مطالعات هرچه که باشد، ما پای کار هستیم.

وی بر احقاق حقوق مردم در دوره مدیریت جدید شهری تأکید و بیان کرد: برای حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد و اگر قرار بود کوتاه بیاییم، وضعیت‌مان این نبود؛ بسیاری از مسائلی که در چند ماه گذشته گریبان‌گیر مدیریت شهری شده است به خاطر این است که از حقوق مردم کوتاه نیامده‌ایم.

ارجائی از پرداخت معوقات شهرداری خبر داد و اضافه کرد: حقوق سال گذشته پیمانکاران را امسال پرداخت می‌کنیم اما قبول داریم که باید توانمندسازی کنیم اما برخی از کارها تزئینی است و ما می‌خواهیم کار واقعی انجام دهیم.

جمع‌آوری معتادان متجاهر وظیفه شهرداری نیست

وی در خصوص ساماندهی معتادین متجاهر، اشاره‌ای به نقش شهرداری و تعامل با سایر نهادها کرد و گفت: بر اساس قانون، شهرداری متولی جمع‌آوری معتادان متجاهر نیست و نقش تعامل و همکاری را دارد، باید رفتار سلیقه‌ای را حذف کنیم و قانون را ملاک عمل قرار دهیم.

شهردار. مشهد با انتقاد از نگاه برخی نهادها در تعامل با مدیریت شهری بیان کرد: تعامل به چه معناست؟ آیا تعامل یک طرفه است یا دوطرفه؟ اگر معنی تعامل این است که فقط مدیریت شهری هزینه بدهد و مدیریت شهری کیسه پول باشد، باید بدانیم که این پول مردم است.

وی، در موضوع بودجه ۱۴٠۱ شهرداری مشهد، افزایش بودجه فرهنگی اجتماعی را وجه تمایز آن با سال‌های گذشته دانست و تصریح کرد: سعی کرده‌ایم ۳۸ درصد از بودجه را به پروژه‌های مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص دهیم که این مسئله برای اولین بار رخ داده و نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشته است؛ همچنین به دنبال خودکفا کردن سازمان‌هایی هستیم که امکان فعالیت اقتصادی دارند زیرا برخی از سازمان‌ها امروز هزینه‌بر هستند و می‌توانیم آنها را اقتصادی کنیم تا به بودجه عمومی شهر کمک کنند.

سهم ۷۰ درصدی عمران و آبادانی شهر از بودجه ۱۴۰۱

ارجائی مبلغ بودجه ۱,۴۰۱ را بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: برای اولین بار ۷۰ درصد بودجه به فعالیت‌های عمرانی اختصاص پیدا کرده و ۳۰ درصد مربوط به هزینه‌های جاری است، این مسئله از میانگین کشوری شهرداری‌ها بالاتر است و یک رکورد محسوب می‌شود که امیدواریم درآمدهای پایدار مجموعه را به ۴۶ درصد برسانیم.

شهردار مشهد در پاسخ به انتقاد برخی خبرنگاران مبنی بر عدم انتصاب معاون شهرسازی در مدت مسئولیت شهردار جدید، گفت: انتصاب معاون شهرسازی در حال طی مراحل اداری است و نامه مأموریت وی صادر شده است، اگر دستگاه مبدأ پاسخ دهد روند سریع‌تر خواهد شد.

حوزه ورزش بانوان و معلولین نیز یکی دیگر از محورهای سوالات خبرنگاران از شهردار مشهد بود که وی در این خصوص اظهار کرد: در حوزه ورزش همگانی، بانوان و معلولین ورود جدی خواهیم داشت اما مبنا این است که به هیچ عنوان تیم‌داری نکنیم هرچند که تابع سیاست‌های شورای اسلامی شهر در این حوزه هستیم.

ایجاد مثلث مدیریت ترافیک

وی با پرداختن به معضل ترافیک، از تشکیل مثلثی با حضور شهرداری، نیروی انتظامی و گروه‌های مردم نهاد و با محوریت فرهنگسرای ترافیک در حوزه انضباط ترافیکی خبر داد و گفت: باعث تأسف است که هر سال نزدیک به ۲۳۰ کشته در سوانح رانندگی درون شهری و بالغ بر ۲۰ هزار تصادف جرحی اتفاق می‌افتد.

ارجائی بیان کرد: این وضعیت قابل قبول نیست و در این زمینه برنامه‌هایی وجود دارد که شامل انضباط ترافیکی، راه‌های اصلی و اصلاح هندسی است.

هدفمند شدن فعالیت فرهنگسراهای موضوعی

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگار مهر نسبت به ضعف جدی فرهنگسراها در ایفای رسالت‌های تعریف شده، پاسخ داد: این مسئله نیز در دست اقدام است و بنا شده که حدود ۱۲ فرهنگسرا به‌صورت عمومی خدمات فرهنگی را در محلات ارائه دهند و ۱۳ فرهنگسرا نیز طبق عنوان اختصاصی خود فعالیت جدی و هدفمند داشته باشند، هر چند که در اجرای جزئیات منتظر ابلاغ شورای شهر هستیم.

ارجایی در رابطه با تعامل شهرداران مناطق با مساجد محلات و پشتیبانی از آنان در راستای افزایش خدمات مساجد و پویایی محلات، بر نقش‌آفرینی مساجد و رویکرد محله‌محوری تأکید کرد و برای پیشبرد این مسئله از حذف فرآیندهای طولانی و افزایش اختیارات شهرداران مناطق سیزده‌گانه مشهد در جهت فعالیت جدی در محلات و خدمت‌رسانی سریع‌تر به مردم خبر داد.


11428240
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است