علمی فناوری 11:58 - 09 اسفند 1392
مشاور معاون تحقیقات وزیر بهداشت:
مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از برنامه راه‌اندازی پژوهشگاه ملی «توسعه تحقیقات علوم پزشکی» خبر داد.

پژوهشگاه ملی «توسعه تحقیقات علوم پزشکی» راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا، دکتر زارعی روز پنجشنبه در همایش سراسری معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در محل ستاد دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: با این اقدام سیستم اعطای اعتبار رقابتی خواهد شد و بودجه بر اساس شایستگی اعطا می‌شود.

وی با اشاره به جدا شدن دو وزارتخانه بهداشت و علوم در سال‌ها قبل تصریح کرد: این موضوع علی‌رغم فوایدی که داشت، باعث کمرنگ شدن تحقیقات در وزارت بهداشت شد به نحوی که ملاحظه می‌شود حتی در عنوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برعکس عنوان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واژه تحقیق به چشم نمی‌خورد.

زارعی با تاکید بر این که هر دانشگاه باید نقطه‌های قوت خود را توسعه بخشد و تنها نباید راه دانشگاه‌های موفق دیگر را دنبال کند، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید بررسی کنند که طی 10 سال آینده می‌توانند بر روی چه موضوعی در کشور و حتی منطقه به طور برجسته عمل کنند و در این زمینه گام بردارند.

مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت افزود: در انتخاب سیاست‌گذاری‌های دانشگاه‌ها رهبران فکری باید کمک کنند که در این مسیر نیز بتوانیم رهبران فکری تربیت کنیم و یکی از اقدامات لازم برای تربیت این رهبران جلوگیری از فرار مغزها است.

زارعی تاکید کرد: باید اقدامی صورت گیرد که طی پنج سال آینده حدلاقل 10 درصد در زمینه کاهش فرار مغزها رشد داشته باشیم و بتوانیم 50 درصد افرادی که در دانشگاه‌های کشور تربیت می‌شوند را جذب کنیم.

انتهای پیام


3129485
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از ورود نخستین گروه درمانی ایران به لبنان برای امدادرسانی به مجروحان اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعزام 8 متخصص چشم پزشک و کادر پرستاری برای درمان مجروحان حادثه تروریستی لبنان خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ستار هاشمی در حکمی «نیک محمد بلوچ زهی» را به سمت «مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری (USO)» منصوب کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر علی جعفریان را به سمت مشاور عالی و جانشین خود منصوب کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از دانشمندان با انجام تحقیقاتی دریافتند که تنهایی آنقدر‌ها هم که فکر می‌کردند برای سلامتی خطرناک نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد: به اعتقاد بنده قانونمند کردن فضای مجازی به استفاده بهینه‌تر از آن کمک می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهلت زمان ثبت‌نام و انتخاب‌رشته در رشته‌های پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) سراسری مهرماه ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تا سوم مهر تمدید شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت کانون کشوری درمان اعتیاد گفت: به باور غلط در بین نوجوانان و جوانان گل به عنوان محرک بی عارضه رواج پیدا می کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت‌: مدارس استثنایی در اجرای طرح مهر همسو با مدارس عادی آماده بازگشایی هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه انجمن اسلامی باید در حوزه مقاومت فلسطین جهاد تبیین را انجام دهد، گفت: منشا بیداری و مقاومت منطقه در انقلاب اسلامی ایران است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است