به گزارش خبرنگار مهر، سیدجواد حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بهزیستی کشور و سازمان آموزش و پرورش استثنائی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: خدا قوت می گوییم به دوستانمان در سازمان بهزیستی کشور. همانطور که اعلام شد ۱۵۸ هزار دانش آموز را ما در سازمان استثنایی کشور تحت پوشش داریم که هزار ۷۸ دانش آموز تحت حمایت های سازمان بهزیستی برای دریافت کمک تحصیل هستند و ۵۸ هزار دانش آموز خدمات توانبخشی دریافت می کنند و به ۲ هزار دانش آموز نیز به صورت ویژه خدمات ارائه می شود.
وی ادامه داد: تغییر جهت به سمت تلفیق از حالت تفکیک و عدم نگاه تک بینانه به این قشر هم مدنظر ما و هم سازمان بهزیستی است. هیچ دو وزارتخانه یا سازمانی در کشور نیست که اندازه بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با هم همکاری داشته باشند. به طوریکه اگر ما به عنوان یکی از معاونان این سازمان فعالیت کنیم دور از ذهن نیست.
حسینی در ادامه با اشاره به اینکه ۴ نظریه تلفیق افراد معلول در جامعه که مبنای حرکتی ما و سازمان بهزیستی است را پشتیبانی می کند، گفت: چنظریه اول این است که امروزه می گویند انسان و توسعه انسان مبناست. قبلاً می گفتند توسعه طبیعت محور، منابع محور و ثرومت محور و تکنولوژی محور است اما الان می گویند مبنای توسعه انسان است. زمانی این توسعه تحقق پیدا می کند که همه انسان ها با هر توانایی که دارند و در واقع همه توانایی های انسانی توسعه پیدا کند. ما دانش اموزی داشتیم قهرمان دو میدانی جهان شد که نابینای کامل بود. ما موظفیم توانایی این افراد را در فرایند توسعه از قوه به فعل دربیاوریم و مبنا این است در جامعه همه انسان ها نقش آفرین باشند.
تکمیل می شود…