فرهنگی‌هنری 21:53 - 09 بهمن 1403
رئیس رسانه ملی، تبلیغات بازرگانی را ویترینی به‌وسعت ایران برای نمایش و شناساندن محصولات و دستاورد‌های عرصه صنعت و اقتصاد دانست.

جبلی: تبلیغات بازرگانی نمایشگاه دائمی رونق اقتصادی کشور است

پیمان جبلی در آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی‌اقتصادی آگهی‌های بازرگانی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید مبعث، اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که درکنار فعالان اقتصادی، بنگاه‌ها، شرکت‌ها و کارآفرینان حرکت می‌کنیم و امیدواریم با دستان قوی و عزم بلند این تلاشگران جهادی، گشایش‌های بیشتری برای هم‌وطنان در حوزه اقتصاد حاصل شود.

وی افزود: نقاط درخشان و توفیقات گوناگون اقتصاد و صنعت معاصر در کشور عزیز ما طی بیش از چهار دهه اخیر، همزاد با رسانه ملی است و اگر نسل‌های مختلف، ویژند‌ها و به‌خصوص قدیمی‌تر‌ها را می‌شناسند، قطعاً صداوسیما در آن مؤثر بوده است؛ زیرا ما نیز به‌عنوان ویترینی به‌وسعت ایران، فعالان اقتصادی را همراهی و محصولاتشان را در صحن جامعه معرفی کرده‌ایم.

جبلی با بیان اینکه رابطه رسانه ملی با تولیدکنندگان و صنعتگران فراتر از صرف یک قرارداد تجاری است که آنها محصولاتشان را از قاب تلویزیون به مردم معرفی کنند و صداوسیما هم درآمدی از این مسیر کسب کند، گفت: رسانه ملی در فرازوفرود‌های مختلف کشور همواره تلاش کرده در خدمت فعالان اقتصادی و همراه آنان در مسیر طی‌شده قرار گیرد و به رونق بازار مدد برساند.

رئیس سازمان صداوسیما از شرایط و دشواری‌های مختلف اقتصادی در دوران پس از انقلاب یاد کرد و به صاحبان بنگاه‌های اقتصادی حاضر در مراسم گفت: ما در دوران‌های مختلف خوشی و ناخوشی اقتصاد ایران و بالاوپایین شدن شرایط کشور از رکود گرفته تا دیگر موقعیت‌ها همواره سعی کردیم در کنار فعالان اقتصادی و دستگیرشان باشیم.

وی برای تأکید بر لزوم همراهی رسانه ملی با فعالان عرصه صنعت و تولید کالا، گریزی نیز به بیانات اخیر رهبر انقلاب زد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در بازدید از توانمندی‌های بخش خصوصی، رسانه را ملزم دانستند که باید برای نمایش این دستاورد‌ها همراهی کند. به‌باور ما هم این مصداق یک نقش‌آفرینی ملی است و رسانه ملی سعی در ایفای این نقش دارد.

جبلی با اشاره به اثرگذاری قابل‌توجه تبلیغات بازرگانی بر نگرش، رفتار و باور مخاطبان، خطاب به شرکت‌کنندگان مراسم گفت: ما شما را همکار فرهنگی خودمان می‌دانیم و معتقدیم به تبلیغات بازرگانی باید در نقش نمایشگاه رونق اقتصادی کشور بنگریم که مبین زنده بودن جریان تولید، وجود اشتغال و مجاهدت‌های شبانه‌روزی شماست که نشان هویت ملی را سر دست گرفتید، با چنگ‌ودندان از آن محافظت و ثابت کردید مانعی بر سر راه تولید در کشور وجود ندارد؛ کمااینکه تنوع محصولات بازرگانی هم بهترین ویترین برای نمایش زنده بودن اقتصاد کشور است. این پیوند تاجایی است که گاهی که به ندرت تنوع محصولات بازرگانی در در تلویزیون کم می‌شد، فعالان و مسئولان نگران وضع اقتصادی کشور می‌شدند.

رئیس سازمان صداوسیما در بخش دیگری اضافه کرد: همه ما دلمان برای فرهنگ ایران، سبک زندگی ایرانی اسلامی‌مان می‌تپد، دغدغه فرزندانمان را داریم؛ همان‌طور که مطمئناً شما هم معتقدید پیشرفت کشور را باید برجسته و امید را باید به دل جامعه تزریق کرد.

وی با تصریح بر اهداف مشترک رسانه ملی با فعالان اقتصادی و دغدغه‌های مشترک فرهنگی برای ارتقای تمدن عظیم ایرانی اسلامی، گفت: باور ما آن است که شما نیز در تحقق این هدف، با ما به‌عنوان دستگاه مروج فرهنگ شریکید که سبک زندگی ایرانی اسلامی ترویج شود. همچنین باید با ترویج و تشویق فرزند آوری جوانی جمعیت را تقویت کنیم و بذر امید را در جامعه بپراکنیم؛ زیرا برای نوآوری، پیشرفت اقتصادی و آینده درخشان کشور، نیازمند جوانانی با انگیزه و مستعد و پر تلاش در آینده هستیم.

جبلی تأکید کرد که در ساختار‌های مختلف برنامه‌سازی نیز درصدد تحقق این اهدافیم و از بنگاه‌ها و کانون‌های اقتصادی برای نمایش هنرمندانه محصولات و توجه به این اهداف تشکر می‌کنیم.

وی در فراز دیگری عنوان کرد: هدف ما در رسانه ملی از تعامل با کارآفرینان و فعالان اقتصادی صرف کسب سود نیست، بلکه نشان دادن افتخارات کشور در خودکفایی، کارآفرینی و خلاقیت و نوآوری است.

رئیس رسانه ملی افزود: دراین‌میان، حتی اگر تکلیف درآمدزایی برای تأمین بودجه نداشتیم هم با افتخار دستاورد‌های اقتصادی و بنگاه‌های اقتصادی و تجاری را تبلیغ می‌کردیم؛ زیرا وظیفه ذاتی ما تلاش هنرورزانه برای بازنمایی رشدو کمک به اعتلای کشور است. برای همین، چالش‌های شما را درک می‌کنیم و امیدواریم با کمک شما در پیشبرد اهداف کشور و رسیدن به توسعه پایدار در کنار حفظ مبانی فرهنگی مان ایفای نقش کنیم.


12147718
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی دومین هفته از بهمن ماه که مصادف با آغاز دهه مبارک فجر است با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه‌های سیما همراه باشید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» زارع زاده نویسنده و کارگردان نمایش «پاپیون قرمز» از تأثیر جشنواره‌ها بر شناسایی استعدادهای هنری معلولان سخن گفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» زارع زاده نویسنده و کارگردان نمایش «پاپیون قرمز» از تأثیر جشنواره‌ها بر شناسایی استعدادهای هنری معلولان سخن گفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد هادی عطایی کارگردان نمایش خیابانی شال قرمز بیان کرد که جشنواره ۴۳ تئاتر فجر تلفیقی از حضور پیشکسوتان و جوانان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به گفته وزیر میراث فرهنگی، باید از طریق کار‌های فرهنگی و با کمک شبکه‌های اجتماعی فرهنگ خودمان را در جامعه برجسته کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برترین اسباب‌بازی‌های بخش رقابتی نهمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پویش «خار و میخک» که با هدف مطالعه، بررسی زندگی و مقاومت شهید یحیی سنوار آغاز شده است، پس از برگزاری چندین نشست حضوری و مجازی، به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تالار هنر به عنوان سالن تخصصی نمایش‌های کودک و نوجوان برای اجرای نمایش‌های خود در سال ۱۴۰۴ فراخوان داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایش «یخ زده» به نویسندگی بریان لاوری و کارگردانی رضا بهکام در بخش بعلاوه فجر چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تئاتر هامون روی صحنه رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما، با انتشار نظرسنجی نیمه دوم دی ماه میزان مخاطبان مجموعه نمایشی «سوجان» را ۳۸.۵ درصد اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است