بین‌الملل 22:03 - 09 خرداد 1402

ادامه درگیری‌ها در سودان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، اگرچه آتش‌بس موقت در سودان تمدید شده است، اما همچنان درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال حمدان دقلو مشهور به حمیدتی ادامه دارد.

ساکنان خارطوم، پایتخت سودان امروز سه‌شنبه، در گفتگو با فرانس‌پرس، از وقوع درگیری‌هایی در این شهر خبر دادند و اعلام کردند که در این درگیری‌ها انواع سلاح‌ها به کار گرفته شده است.

در همین راستا، رشید عبدی، تحلیلگر مسائل شاخ آفریقا در توئیتی نوشت: آتش‌بسی در سودان وجود ندارد. میان واقعیت میدانی سودان و میز مذاکره در جده فاصله‌ای عمیق است.

همچنین امروز ژنرال عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان، در سخنانی اعلام کرد: ارتش سودان هنوز از نیروی مرگبار خود در درگیری‌ها با نیروهای پشتیبانی سریع استفاده نکرده است؛ اما اگر مجبور شود آن را به کار می‌گیرد.

این در حالی است که دیروز دوشنبه، رویترز از تمدید ۵ روزه آتش‌بس موقت میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور خبرداده بود. عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا به عنوان میانجی‌گران این آتش‌بس نیز در بیانیه‌ای مشترک، از تمدید آتش‌بس در سودان استقبال کردند.

از سوی دیگر ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز در سخنانی بر حمایت خود از تلاش‌های عربستان سعودی در خصوص صلح و دستیابی به آتش‌بس در سودان تأکید کرد.

وی اعلام کرد که دیروز گفتگویی میان الحاج علی، نماینده ویژه رئیس شورای حاکمیت سودان و سلطان المریخی، وزیر مشاور امور خارجه قطر در دوحه برگزار شده و در این گفتگو راه‌حل‌های پایان بحران در سودان، جنبه‌های انسان‌دوستانه و آتش‌بس در این کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.


11904205
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است