علمی فناوری 12:13 - 07 مرداد 1400

ضرب الاجل اتحادیه اروپا به ایرلند درباره واتس اپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روز گذشته «هیأت حفاظت از داده اتحادیه اروپا» (EDPB) به «سازمان حفاظت از اطلاعات ایرلند» یک ماه فرصت داد تا درباره همخوانی واتس اپ با قوانین رأی صادر کند.

از آنجا که دفاتر فیس بوک (شرکت مادر واتس اپ) در ایرلند قرار دارند، بنابراین تحت نظارت «سازمان حفاظت از اطلاعات ایرلند» هستند.

در همین راستا سازمان حفاظت از اطلاعات ایرلند تحقیقاتی درباره واتس اپ انجام داد تا مشخص شود آیا واتس اپ به تعهدات مربوط به شفافیت عملکرد خود عمل می‌کند یا خیر. این تعهدات در قوانین GDPR (مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا) آمده است.

ناظر حفاظت از اطلاعات ایرلند در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی از سازمان‌های همتای خود در سایر کشورهای اروپایی درباره این تحقیقات و همچنین رأی در نظر گرفته شده، نظرسنجی کرد اما نتوانست به اجماع نظر دست یابد.

ناظران حفاظت از اطلاعات کشورهای دیگر این منطقه نسبت به مواردی که به عنوان نقض قوانین شناسایی شده، اعتراض داشتند. زیرا در تحقیقات ایرلند مشخص نشده بود اطلاعات مورد بررسی شخصی بوده‌اند یا خیر و همچنین درباره تناسب جریمه و اقدامات در نظر گرفته شده علیه واتس اپ اختلافاتی وجود داشت.

در نتیجه ناظر حفاظت از اطلاعات ایرلند اعلام کرد اعتراضات را در نظر نمی‌گیرد و این موارد را به سازمان EDPB ارجاع داد. «هیأت حفاظت از داده اتحادیه اروپا» ( EDPB) نیز روز گذشته تصمیم گرفت موارد اختلاف نظر را بررسی کند اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

EDPBدر این باره اعلام کرد: سازمان حفاظت از اطلاعات ایرلند باید بدون تأخیر بی دلیل و حداکثر تا یک ماه دیگر تصمیم خود در این باره را اعلام کند.

سازمان‌های حفاظت از اطلاعات کشورهای دیگر نسبت به مدت طولانی انجام تحقیقات و همچنین حجم جریمه پیشنهادی از سوی ایرلند انتقاد داشتند.


11166699
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرستاری وزارت بهداشت از افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص بیماری‌ها هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: تقلب سازمان یافته در آزمون سراسری سال گذشته رخ نداده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا پایان فروردین توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» روانپزشک دانشگاه شهیدبهشتی گفت: اختلال وسواس برای فرد و اطرافیان بسیار آزاردهنده است و باید برای درمان صبور بود و با مراجعه به پزشک این شرایط را تسهیل کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» داده‌های Flyby منتشر شده توسط کاوشگر فضایی BepiColombo اروپایی نشان داد که گاز‌های فراوانی، از جمله کربن و اکسیژن، از جو زهره در حال حذف شدن هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل به تازگی اولین نسخه بتای عمومی اندروید ۱۵ را راه اندازی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تخصیص اعتبار به دانشجویان، با در نظر گرفتن دولتی یا غیردولتی بودن مراکز آموزشی، از مواردی است که درباره آن اختلاف نظر‌هایی وجود دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران بر اهمیت برنامه پروفیلاکسی و ضرورت تامین مستمر دارو‌های بیماران هموفیلی تاکید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است