بین‌الملل 11:37 - 07 مهر 1403
آمریکا بار دیگر از جنایات رژیم صهیونیستی در جریان حملات وحشیانه‌اش به بیروت حمایت کرد.

تداوم حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان

همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی در لبنان، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن حمایت از جنایات این رژیم، مدعی لزوم حل بحران در منطقه از طریق به کارگیری دیپلماسی شد.

به گزارش آناتولی، بلینکن در جریان یک کنفرانس خبری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بار دیگر از جنایات رژیم صهیونیستی در جریان حمله به جنوب لبنان، حمایت کرده و مدعی شد، مهم‌ترین کار در برهه زمانی کنونی حل مسائل از طریق به کارگیری دیپلماسی است. 

بلینکن در بخشی از صحبت‌هایش اینطور ادعا کرد: شاید در حال حاضر مسیر دیپلماسی دشوار به نظر برسد، اما این مسیر وجود دارد و استفاده از آن ضروری است. ما برای ترغیب همه طرف‌های درگیر در منطقه این مسیر را ادامه خواهیم داد. 

این دیپلمات ارشد آمریکایی با توصیف تشدید تنش‌های اخیر در خاورمیانه به عنوان یک لحظه مخاطره‌انگیز عنوان کرد: انتخاب‌هایی که همه طرف‌های در روز‌های آینده انجام می‌دهند، مشخص می‌کند، این منطقه در کدام مسیر قرار داد و این انتخاب، پیامد‌های عمیقی برای مردم منطقه در شرایط کنونی و احتمالا برای سال‌های آینده خواهد داشت. 

وزیر امور خارجه آمریکا یک راه را به کار بردن دیپلماسی و دستیابی به آتش‌بس در نقاط مرزی اراضی اشغالی و لبنان دانست و راه دیگر را موجب درگیری، خشونت، رنج و بی‌ثباتی بیشتر در منطقه دانست. 

بلینکن همچنین به صراحت اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا تمامی اقدامات لازم را برای دفاع از کارکنان و منافعش در منطقه انجام خواهد داد. 

او بار دیگر ادعای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را مبنی بر اینکه در حال جمع‌آوری اطلاعات در مورد حملات نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در روز جمعه است، را تکرار کرد.

بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت لبنان، رژیم اسرائیل از صبح روز دوشنبه، لبنان را مورد حملات شدیدی قرار داده است و بر اساس حملات وحشیانه این رژیم تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند. 

منبع: فارس


12097693
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آلمان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل که عمدتا خطاب به صندلی‌های خالی ایراد شد خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد نوار غزه جایی است که تقریبا تمامی قوانین بین‌المللی در آنجا نقض می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس هشدار داد که جنایات اسرائیل نه سبب از بین رفتن گروه‌های مقاومت می‌شود و نه اراضی اشغالی را به جایی امن‌تر بدل می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان صبح امروز شنبه، با انتشار بیانیه‌هایی از عملیات‌های جدید علیه اشغالگران صهیونیست با موشک‌های فادی ۱ و ۳ خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا بار دیگر از جنایات رژیم صهیونیستی در جریان حملات وحشیانه‌اش به بیروت حمایت کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، مردم سودان همچنان با شرایط بهداشتی نامناسب به دلیل فقدان امنیت، حملات، کمبود دارویی و تجهیزات پزشکی، نیرو‌های بهداشت و درمان روبرو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت لبنان از آمادگی خود برای تخلیه بیمارستان‌های ضاحیه جنوبی بیروت به دلیل ادامه حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای نسبت به پیامد‌های حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و سوق دادن منطقه به سمت تشدید تنش هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» توفان هلن ده‌ها میلیارد خسارت و ۴۴ کشته در جنوب شرقی آمریکا بر جای گذاشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با افزایش هزینه‌های اقتصادی نزدیک به ۱۲ ماه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه موسسه اعتبارسنجی مودیز برای دومین بار در سال رتبه اسرائیل را کاهش داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است